2cv bleu myosotis 1986 custom

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » ma 3 mar, 2014 23:20

Zo drie kwartier later maar de foto's zijn weer geupload. Ik weet niet wie dat ooit verzonnen heeft om to do lijstjes te gaan maken maar ik ben iets te enthousiast begonnen deze week naja ik heb nog 6 dagen om deze af te krijgen ;-).
Hierna nog uhhh een forse stapel te gaan.

Afbeelding

En die dingetjes die dan daarop moeten en tussen en in die zitten dan voornamelijk in de dozen die ik voor deze week gesorteerd had ;-) (dacht ik) soms zit het ook wel eens in een andere doos en dan moet je dus wat langer zoeken :twisted:

Afbeelding

Schuurdeur weer open even bezoek even ouwehoeren en weer weg, Schuurdeur weer open even bezoek even ouwehoeren en weer weg, Schuurdeur weer open even bezoek even ouwehoeren en weer weg en ga zo maar door. Op zich niet heel erg maar rondom de eend lopen en overal aan willen zitten wel. Het lijkt wel of iedereen even wil proeven voelen en ruiken aan de blauwe onderdelen en aan de koets wil voelen of aaien. Al pratend zie je heel langszaam handen uit jas en broekzakken komen en richting het blauw gaan en dan met een luide UHHHH heb ik tot nu toe kunnen voorkomen dat ze aangeraakt wordt :twisted: Dit vroeg om voorzorgsmaatregelen aangezien ik het al helemaal voor me zie dat iemand een keer iets om stoot of krassen maakt. Zie hier preventie maatregel 1 en 2. Resultaat is 10,75 in het potje woohoooo.

Afbeelding

Afbeelding

Vanavond niet echt heel veel gedaan, eigenlijk een paar kleine flut dingetjes die volgens mij nog helemaal niet nodig waren of kunnen maarjaaaaaa het gaf zo'n lekker gevoel om het weer een beetje auto,te zien worden. En ok eerlijk het was ook wel lekker om wat spullen uit te pakken ;-). Na zo'n lange tijd van rotklusjes (die waren achteraf ook leuk) en zeker het schuren schuren en nog een schuren was dit echt een geweldige avond vol voldoening ;-) heerlijk om weer eens zo bezig te zijn.

Accu bakje opemeten 19,5 cm diep en 16,4 cm breed. De accu op de lak zetten is natuurlijk zonde. Dus iets verzinnen eigenlijk zin om te knutselen maar daan hebben we het verder niet over een stuk stof op maar geknipt en die met speciale lijm weer bekleed met zwart vilt omdat ik het grijs niet mooi vind uitzien. Misschien een beetje te maarjaaa.

Afbeelding

Afbeelding

Een beetje lijm gehaald mij de stoffeerder ;-)

Afbeelding

Dikke grijze vilt bekleed met zwart nu nog op maat knippen en randjes omvouwen en lijmen dan is alles netjes zwart ;-)

Afbeelding

De motor een beetje gedemonteerd en nu ik toch lekker aan het lijmen was meteen de schuim dingen in de kachel potten geplakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ditmaal de schuurdeur zelf maar open gezet ivm de lijm lucht ;-) op naar het volgende leuke klusje zonnekleppen beugels en dakbeugel. Onnodig maar wel leuk ;-)
En dan kom je erachter dat je geen boutjes erin kan draaien even nadenken ow ja duhhh zal wel lak in de schroefdraad gelopen zijn. Dat wordt dus tappen.

Afbeelding

Aiiiiiiii auuuuuu blauwe dingetjes dwarrelen naar beneden :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Zo meteen alle m5 gaatjes opgetapt nu monteren die hap! Even werkt en zie hier het resultaat!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding :wink:
Laatst gewijzigd door Ducksen op wo 5 mar, 2014 06:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » ma 3 mar, 2014 23:54

Motorsteuntje effe gepast ;-) kachelslangen ff erop en weer eraf haha zoveel dingen om te doen en ik heb vanavond gewoon zin in simpele leuke makkelijke dingen.om het dak vast te kunnen zetten boven de achterklep moesten er moertjes met een soort klemmetje geplaatst worden. Uhhhhh naja koperslib en gewoon doen. Met een mini schroeverndraaiertje voorzichtig indrukken zaten ze er zo in.

Dat nare opstaande randje blijkt lijm van de tape te zijn :twisted: ik schrok zelf al ;-)
Was gelukkig na het plaatsen zo weg te poetsen

Afbeelding

Afbeelding

Klikkkkk.

Afbeelding

En weer poetsen :-(

Beugeltjes voor driehoek erop, lagen al een poos in de weg op de wekbank dus ff geplaatst.

Afbeelding

Tuuterelateur geplaatst. Een mooie extra claxon of hoorn heb ik nog niet gevonden die komt nog ;-)

Afbeelding

Dynamokapje vastgezet

Afbeelding

Stang voor de motorkap, koplampen, kachelslangen veertjes dingetjes en nog wat spullen ff erop.

Afbeelding

Zie trouwens dat ik koperslib moet gaan poetsen her en der wat spikkels ;-)

Afbeelding

Zoek de verschillen:

Afbeelding

Afbeelding

Lampje voorkant

Afbeelding

Lampje achter plus mezelf 8)

Afbeelding

Kachelslangetjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ouwe rallylampen voor de voorkant

Afbeelding

Zomaar van achter een plaatje

Afbeelding

Zicht vanaf de achterbank tot nu toe.

Afbeelding

Enuuh zomaar deel 3

Afbeelding

Afbeelding

Een van de eerste dingen is dat ik de auto een beetje recht ga zetten want hier krijg ik commentaar op ;-)

Afbeelding

Uitlaat dichting op de flens gedaan en daarna de y-pijp opnieuw gemonteerd nu zeker te weten dicht ;-)

Voor morgen staat op de to do lijst:

Achterklep ophalen, zijschotjes ophalen ennnnnnnnnn jawel de velgen zijn klaar.
Helaas zijn de banden nog niet binnen, dan kunnen de oude wielen eraf en kunnne de spatborden erop 8) Nog niet veel weggestreept van de to do list dus morgen weer verder.

Wordt vervolgddd..................

Genoeg foto's duck tuc ?? En Paul??
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

Hilke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hilke » di 4 mar, 2014 00:19

prachtig! goed bezig geweest!

is't geen idee om gewoon bezoek-uren in te stellen? zoals bij een ziekenhuis? :lol:

trouwens, dit:
Afbeelding

is een selfie.

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » di 4 mar, 2014 07:11

Dan zullen er nog een hoop selfies komen hahahah
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » di 4 mar, 2014 08:53

Wordt mooi zeg!

Alleen die koplamppetjes... :?

Heb je al eens overwogen rechthoekige koplampen te plaatsen?
Ik denk dat dat met die brede schermen goed smoelt.

Welke kleur dak neem je, ook bleu myosotis?
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door RobM » di 4 mar, 2014 09:09

wat ontzetten mooi!
En dat spuitwerk.......... Kan je wel zien dat een prof dat gedaan heeft. Als ik je garage in zou lopen zou ik denk ik vooraf afrekenen, je kan daar toch niet naar kijken zónder er aan te komen?

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » di 4 mar, 2014 10:01

Hee Martijn thankx,

In het begin had ik zoiets van ik wil koplamp petjes vandaar dat ze erop zitten. Ik had gisteravond alleen wel een twijfel momentje of het wel echt staat, dus misschien verander ik nog van gedachten en haal ik ze eraf. Eerst maar eens naar het eindresultaat kijken straks. Ennuh geen vierkante koplampen voor mij hoor ;-) ik ga voor mooie glimmende ronde ;-).

Het dak wat erop komt is gemaakt in Frankrijk van cabrio stof, dezelfde die audi en volkswagen gebruiken. Er is ook een Duits bedrijf die ze maakt maar ik heb ze allebei in het echt gezien en ik vindt de afwerking van deze mooier. Plastic kapjes aan de voorkant zijn als origineel, de stangen aan de binnenkant zijn bij mij ook met cabrio stof bekleed tegen het beschadigen en voor de afwerking de naden zijn mooi afgewerkt. Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen je moet het in het echt zien. De stof heet volgens mij Sonnenland stof en bestaat uit een drie lagen systeem. De binnenkant is ook zwart met een soort van zwarte kruisjes erin en de buitenkant is gewoon mooi zwart. Wel even gedacht over een blauw dak maar dit staat stoerder ;-)
Hoofdstuk 21 zal over het dakje gaan. Paar pagina's terug tussen de foto's staan er wel een paar van het dak.

Als je nou door de weeks binnenloopt Rob dan is het half tarief en als je met een eend voor de werkplaats aan komt rijden maar kwart tarief ;-) Als ze straks in de speciale poets staat mag je dr wel aanraken hoor voorzichtjes :twisted:

Thnkx allemaal voor de complimentjes tot nu toe!!!!!!!
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » di 4 mar, 2014 10:35

Ok, dat dakje had ik even gemist.

Koplamppetjes zijn voor mensen die een eend een fake retrolook willen geven, al dan niet vergezeld van Robri' s en
zo' n afdruiprek op het kofferdeksel.

Jij hebt een sportieve/stoere eend, een heel andere stijl dus... Ik zou ze weglaten ;-)

Maar iedereen moet doen wat ie zelf leuk vind natuurlijk!
Laatst gewijzigd door CitroenAZU op di 4 mar, 2014 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door azuiper » di 4 mar, 2014 10:37

welk type handschoentjes dienen we te gebruiken voor het aanraken ?
Oh ja, voor ik het vergeet - moeten we ook mondkapjes dragen (ivm kwijl e.d.) ? :D
BARE METAL CAR

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » di 4 mar, 2014 10:41

Het liefst drie lagen systeem handschoenen van fleece en dan zo zacht mogelijk. Mondkapjes liggen hier ook wel maar er staan ook her en der keukenrollen ;-)
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » di 4 mar, 2014 13:07

Dit wordt echt een plaatje.
Als je niet wil dat ze aangeraakt wordt moet je een grote kaas stolp scoren en er over heen zetten. Zo'n zacht laklaagje moet je gewoon voelen. :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » di 4 mar, 2014 13:11

Zal wel moeilijk meenemen worden zo'n grote glazen stolp, ik kan denk ik beter op zoek gaan naar van die paaltjes met van die autogordels ertussen net als opt vliegveld ;-)
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

Hilke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hilke » di 4 mar, 2014 17:13

of gwoon deze op de deur:
Afbeelding

Of deze, in vrolijke kleurtjes:

Afbeelding

TB
Moderator

Bericht door TB » di 4 mar, 2014 18:02

Zo een stickertje kan makkelijk op een van de achterruitjes.

Mooi oog voor detail. Echt elk dingetje is wel over nagedacht.

Ik hoop wel dat je er straks mee durft te rijden ;-).
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » di 4 mar, 2014 18:35

Mee rijden??? Uhhh dat zal toch wel onder begeleiding ja ;-) er zal niet heel vaak mee gereden worden, alleen mooi weer rondje en natuurlijk mooi weer meetings ;-) ok ok a
S het tijdens de 24 hrs van spa regent dan heb ik pech en moet er maar een tent overheen ;-) poets hem daarna wel weer op ;-).

Goed hoofdstuk uhhh naja laten we er 16.3 even tussen plakken. Van,orgen kreeg ik bericht dat de achterklep, driehoekjes ennnnn de velgen klaar waren dus meteen na mijn werk volgas richting de spuiter om alles op te halen.

Pauls rode achterklepje

Afbeelding

En de velgjes zoals ik ze aantrof

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog even staan kletsen, alles ingeladen en direct naar huis voor een echte fotoshoot ;-)

Driehoekjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De achterklep

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fotoshootje met een velg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje draaien beetje draaien ja zo ja HOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!

Afbeelding

Ja die gaat rollen natuurlijk 8) net optijd tegen kunnen houden fieuwwwwww :twisted:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een paar foto's van de velgen bij de blauwe spatborden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu fotokaartje leegmaken want die is inmiddels vol en dan snel weer de werkplaats in want er moet weer gewerkt worden. Straks weer een update ;-)
Laatst gewijzigd door Ducksen op di 4 mar, 2014 23:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

Plaats reactie