Pagina 5 van 12

Geplaatst: za 12 mei, 2012 22:02
door supercees
Geert schreef: Ik vind het alleen jammer van die ombouw naar 602 cc, maar je moet het zelf weten , het is jouw wagen.
ik heb ook lang getwijfeld, maar als je een goed chassis met blok en bak en kenteken hebt staan maakt dat de keuze wel makkelijker, vooral financieel... en dan wordt' ie straks ook goed gebuikt. daarbij zijn ze niet echt zeldzaam, alleen al op marktplaats staan er elke week wel een paar te koop.

een volgend project (ooit) wordt een eendje van voor 1960, en dan zo origineel mogelijk, ook dans son jus.

Geplaatst: zo 13 mei, 2012 00:40
door David
Ik kan mij jouw afwegingen goed voorstellen.

Wat ging er mis met de EEEC?

Ze hebben ze namelijk wel liggen!

Geplaatst: zo 13 mei, 2012 04:04
door supercees
als ik op een beurs in een stand kom wordt ik graag als potentiƫle klant benaderd en dat gevoel kreeg ik nu niet bepaald.

Geplaatst: zo 13 mei, 2012 09:33
door Bull Frog Bleu
Het is niet voor niet de club voor enige echte liefhebbers ;)
Magazijn is voor de oude types dan wel weer handig maar ben er niet weg van.

De azu staat er weer netjes bij overigens met nieuwe bodem :D

Geplaatst: zo 13 mei, 2012 11:34
door David
supercees schreef:als ik op een beurs in een stand kom wordt ik graag als potentiƫle klant benaderd en dat gevoel kreeg ik nu niet bepaald.
Veel clubs hebben niet het idee dat ze met klanten te maken hebben.
Jij wilt onderdelen, zij hebben ze, dus jij mag blij zijn.....

Je hebt te maken met alleen maar vrijwilligers, niemand hoeft er van te leven en er zijn er weinig die iets met commercie ophebben....
Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, er zijn ook liefhebbers die het er ook nog voor je op willen zetten!
Maar dat jij iets komt kopen en daar service voor verwacht is binnen een club helaas niet altijd vanzelfsprekend.....

Maar als je als club wilt blijven bestaan en dingen wilt kunnen organiseren voor je leden heb je een magazijn nodig dat geld opbrengt voor diezelfde leden. En dat besef moet nog groeien binnenveel clubs en verenigingen.

Greetz David
Bestuurslid PR & Marketing 2CV Club Nederland

Geplaatst: zo 13 mei, 2012 20:43
door supercees
David schreef: Maar als je als club wilt blijven bestaan en dingen wilt kunnen organiseren voor je leden heb je een magazijn nodig dat geld opbrengt voor diezelfde leden. En dat besef moet nog groeien binnenveel clubs en verenigingen.
dat was duidelijk ja :wink:

Geplaatst: zo 13 mei, 2012 23:35
door David
Jammer hoor dat het dan zo loopt.
Vooral als je als club eigenlijk nieuwe mensen zo hard nodig hebt.
Misschien voldoe je wel niet aan het "klanttype" van de EEEC...
Maar klant word je nu dus in ieder geval zeker niet meer.
Doodzonde om zo om te gaan met geinteresseerde mensen!

Maar jij in ieder geval heel veel succes met de restauratie/verbouwing!!

Geplaatst: zo 13 mei, 2012 23:50
door siemen
ik snap wel supercees bedoeld en er zijn namelijk meer mensen die het zelfde hebben, ik heb ook nog even bij de club stand gestaan en in de boekjes gesneupt, Ik wou nog wat meer weten maar er werd kennelijk niet op mij gereageerd. maar goed, GOED WERK SUPERCEES!! :D :D

Geplaatst: ma 14 mei, 2012 12:57
door marcopr
Het EEEC is geen bedrijf maar een vereniging voor mensen met een a type van voor de 2cv4/6.

Geplaatst: ma 14 mei, 2012 14:09
door Ed147
Ik heb ze ook een paar keer een mail gestuurd, en met iemand van het magazijn gesproken.
Maar ook ik kreeg nergens reactie op.
Had toen delen nodig voor m'n '62-er.

Maar je gaat de goede kant op!
Gaaf project hoor!! :D

Geplaatst: ma 14 mei, 2012 15:48
door David
marcopr schreef:Het EEEC is geen bedrijf maar een vereniging voor mensen met een a type van voor de 2cv4/6.
Ja en?? (overigens weten we dat echt wel hoor :wink: )

Ledenaantal loopt terug, dat vergrijst, hoe kom je dan aan nieuwe mensen die je club levend houden????

Als ze de onderdelen nu al niet kunnen kopen omdat niemand ze ziet staan, verwacht je dan echt dat ze ooit actief lid worden en de club helpen overeind te houden.
Ook al ben je dan geen bedrijf (waar je met elkaar over kunt twisten, denk ik) je doelstellingen komen voor 90% overeen!

Geplaatst: ma 14 mei, 2012 21:00
door supercees
vandaag weer verder gegaan.

nieuw rubber om de stuurstang (die bij de voetenbak) geplaatst en de stang vastgezet. vond in 1 keer de juiste bout voor de klem, tussen de tientallen bouten in het boutenbakje.

de hefboom van de handrem op het chassis gemonteerd. wat een kl@teklus als blok en bak al gemonteerd zijn. rest van de handreminstallatie gemonteerd en dat werkt.

nieuwe gaskabel en oude chokekabel (origineel azu) gemonteerd. de originele azu kabel weer gemonteerd om straks de trekstarter te kunnen bedienen.

nieuwe achterlichten gemonteerd. met duplolampen. kwam erachter dat er links 2 draden aanwezig waren (achterlicht en remlicht) en rechts slechts 1 draad (achterlicht). moet dus nog een draad trekken van de 1 naar de ander voor het rechterremlicht.

stoelrails gemonteerd. de linker paste met de originele bouten, de rechter moest ik een maatje groter hebben :shock: . vloerplaten komen van de zelfde leverancier, heel vreemd.

en toen de draadboom... op aanraden van engbokho een moderne gebruikt. een gebruikte, met wat extra's, zoals een schakelaar voor een aanjager met controlelampje, mistachterlicht en nog wat vage zaken. maar beter teveel dan te weinig draden denk ik maar. eerst ontwarren en losmaken van het dashboard wat er nog aanzat. stuk schutbord eraf wat lossgeslepen was en nog met rubber en al om de draadboom zat. zekeringenkastje gedemonteerd wat er nog aanhing want dat past nooit door dat gat in het schutbord. hoop gepiel om de draadboom door het schutbord te krijgen, zekeringenkastje weer in elkaar gezet en op het schutbord gemonteerd en aangesloten, spanningsregelaar en remvloeistofreservoir er op aangesloten.

volgende keer de rest aansluiten en loze draden wegknippen (zoals de twee draden die er bij de startmoter uitkomen. heb ik niet meer nodig vanwege de trekstarter). en eens goed de aansluitingen van de lichtschakelaar bekijken, de azu heeft twee aansluitingen meer dan een moderne schakelaar (in ieder geval parkeerlichten, dat verklaart 1 extra aansluiting, die andere heb ik nog geen idee).

wachten is op de koplampsteun die nieuwe voetjes krijgt.

benzinetank zit er ook weer in, met een uit drie verschillende vlotters samengestelde vlotter en een nieuwe benzineslang. nog even en het blok kan gestart worden :D, ben benieuwd na jaren stilstand...

Geplaatst: ma 14 mei, 2012 21:14
door David
Heb je nog foto's van de huidige staat?

Geplaatst: ma 14 mei, 2012 22:17
door supercees
nee, ik moet echt veel meer foto's maken, leuk voor later. en voor hier :wink:.

Geplaatst: di 15 mei, 2012 18:53
door joe_catchou
dacht ik wel ja