olieverbruik aanpakken
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1065
- Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Bedankt allemaal voor de reacties en tips. Ik ben ook even langs m'n garage geweest en die houden het ook op het druklager dat een beetje te weinig vet heeft, maar niet schrikbarend vonden ze daar. Vrije slag v/d koppeling zal ik bekijken, maar is volgens mij al in orde. Tweeceevee, ook bedankt. Ik ga het nog eens proberen met die blokjes . En Ramon: nee ik rem nooit nee
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1065
- Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Nou: druklager en -groep toch maar laten vervangen. De bijgeluiden uit die hoek werden snel erger en als het dan toch moet worden vervangen, dan maar vóórdat we naar Frankrijk rijden. Zoals al vermeld in het 'niet leuk'-topic is ook meteen de dynamo vervangen, want ik had het lager gemold door met een te strak gespannen v-snaar rond te rijden. Niet slim...
Maar goed: nu kan ik met een oliedichte motor, luchtdichte uitlaat, nieuwe drukgroep, spanningsregelaar, carburateur-rubber-luchtinlaat, dynamo en v-snaar naar Frankrijk!
Maar goed: nu kan ik met een oliedichte motor, luchtdichte uitlaat, nieuwe drukgroep, spanningsregelaar, carburateur-rubber-luchtinlaat, dynamo en v-snaar naar Frankrijk!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1065
- Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Dit moet ik toch even vermelden in dit topic: tijdens de rit naar en van de wereldmeeting heeft m'n motor niet één keer meer gepingeld! Dus ik ben er echt van overtuigd dat dat pingelen werd veroorzaakt door olieverbruik, dat in combinatie met de benzine zorgt voor een lager octaangetal en een te vroege ontbranding. Dus hou dit in je achterhoofd, als je motortje olie zuipt en pingelt.