olieverbruik aanpakken

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 8 jul, 2011 11:54

Arno,als je de koppeling intrapt is het weg.Dan druk je het vliegwiel iets naar voor.Dan is het niet die beplating of een kapot druklager.
Maar misschien wel te weinig vrije slag,waardoor het druklager tegen de drukgroep trilt.Niet gevaarlijk,maar irritant

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » vr 8 jul, 2011 16:49

Bedankt allemaal voor de reacties en tips. Ik ben ook even langs m'n garage geweest en die houden het ook op het druklager dat een beetje te weinig vet heeft, maar niet schrikbarend vonden ze daar. Vrije slag v/d koppeling zal ik bekijken, maar is volgens mij al in orde. Tweeceevee, ook bedankt. Ik ga het nog eens proberen met die blokjes :) . En Ramon: nee ik rem nooit nee :lol:

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » di 19 jul, 2011 22:18

Nou: druklager en -groep toch maar laten vervangen. De bijgeluiden uit die hoek werden snel erger en als het dan toch moet worden vervangen, dan maar vóórdat we naar Frankrijk rijden. Zoals al vermeld in het 'niet leuk'-topic is ook meteen de dynamo vervangen, want ik had het lager gemold door met een te strak gespannen v-snaar rond te rijden. Niet slim...

Maar goed: nu kan ik met een oliedichte motor, luchtdichte uitlaat, nieuwe drukgroep, spanningsregelaar, carburateur-rubber-luchtinlaat, dynamo en v-snaar naar Frankrijk! :D

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 19 jul, 2011 22:21

Jeuj!
Dynamo is ook balen.

Tot in Salbris!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 20 jul, 2011 10:02

helemaal nieuwe eend joh!!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 20 jul, 2011 10:08

Zeg dat nu niet te hard tegen Arno. Zie de poetsdoeken alweer komen. ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » wo 20 jul, 2011 23:31

:lol: Ik wil eigenlijk wel hoog-blinkend naar Frankrijk ja, maar omdat we een dag eerder vertrekken (zondag) weet ik niet of ik daar nog tijd voor heb!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 20 jul, 2011 23:57

Bij het hotel kun je toch weer aan de gang om alle vliegenlijkjes te verwijderen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Transat » wo 10 aug, 2011 20:38

Dit moet ik toch even vermelden in dit topic: tijdens de rit naar en van de wereldmeeting heeft m'n motor niet één keer meer gepingeld! :D Dus ik ben er echt van overtuigd dat dat pingelen werd veroorzaakt door olieverbruik, dat in combinatie met de benzine zorgt voor een lager octaangetal en een te vroege ontbranding. Dus hou dit in je achterhoofd, als je motortje olie zuipt en pingelt. :wink:

Plaats reactie