Pagina 5 van 5

Geplaatst: vr 8 jul, 2011 11:54
door Gerard2cv
Arno,als je de koppeling intrapt is het weg.Dan druk je het vliegwiel iets naar voor.Dan is het niet die beplating of een kapot druklager.
Maar misschien wel te weinig vrije slag,waardoor het druklager tegen de drukgroep trilt.Niet gevaarlijk,maar irritant

Geplaatst: vr 8 jul, 2011 16:49
door Transat
Bedankt allemaal voor de reacties en tips. Ik ben ook even langs m'n garage geweest en die houden het ook op het druklager dat een beetje te weinig vet heeft, maar niet schrikbarend vonden ze daar. Vrije slag v/d koppeling zal ik bekijken, maar is volgens mij al in orde. Tweeceevee, ook bedankt. Ik ga het nog eens proberen met die blokjes :) . En Ramon: nee ik rem nooit nee :lol:

Geplaatst: di 19 jul, 2011 22:18
door Transat
Nou: druklager en -groep toch maar laten vervangen. De bijgeluiden uit die hoek werden snel erger en als het dan toch moet worden vervangen, dan maar vóórdat we naar Frankrijk rijden. Zoals al vermeld in het 'niet leuk'-topic is ook meteen de dynamo vervangen, want ik had het lager gemold door met een te strak gespannen v-snaar rond te rijden. Niet slim...

Maar goed: nu kan ik met een oliedichte motor, luchtdichte uitlaat, nieuwe drukgroep, spanningsregelaar, carburateur-rubber-luchtinlaat, dynamo en v-snaar naar Frankrijk! :D

Geplaatst: di 19 jul, 2011 22:21
door Tom Duckpower
Jeuj!
Dynamo is ook balen.

Tot in Salbris!

Geplaatst: wo 20 jul, 2011 10:02
door Ramon
helemaal nieuwe eend joh!!

Geplaatst: wo 20 jul, 2011 10:08
door Punky
Zeg dat nu niet te hard tegen Arno. Zie de poetsdoeken alweer komen. ;-)

Geplaatst: wo 20 jul, 2011 23:31
door Transat
:lol: Ik wil eigenlijk wel hoog-blinkend naar Frankrijk ja, maar omdat we een dag eerder vertrekken (zondag) weet ik niet of ik daar nog tijd voor heb!

Geplaatst: wo 20 jul, 2011 23:57
door Punky
Bij het hotel kun je toch weer aan de gang om alle vliegenlijkjes te verwijderen.

Geplaatst: wo 10 aug, 2011 20:38
door Transat
Dit moet ik toch even vermelden in dit topic: tijdens de rit naar en van de wereldmeeting heeft m'n motor niet één keer meer gepingeld! :D Dus ik ben er echt van overtuigd dat dat pingelen werd veroorzaakt door olieverbruik, dat in combinatie met de benzine zorgt voor een lager octaangetal en een te vroege ontbranding. Dus hou dit in je achterhoofd, als je motortje olie zuipt en pingelt. :wink: