Pagina 5 van 6

Geplaatst: do 18 okt, 2012 20:21
door hvdh
RobM schreef:rouge de castille?
Nee, beige vanneau. Maar dat maakt toch niet uit voor jou?

Geplaatst: do 18 okt, 2012 20:38
door RobM
nou, maakt niet uit..... Verf die je niet hebt kan je niet spuiten natuurlijk.

Maar je hebt gelijk; als je eenmaal bezig bent is de kleur niet belangrijk. Ik wil best wel eens iets voor iemand spuiten, maar een hele koets is wel weer een beetje veel van het goede.

Gr Rob

Geplaatst: do 18 okt, 2012 21:13
door summersnoek
dyane_maniac schreef:Het zal nog wel even duren voor ik aan het spuiten toe ben, maar ik zag dit topic en de foto's van het mooie strakke spuitwerk en wilde mijn vraag toch even posten.

De foto's hier laten heel strak glimmend spuitwerk zien. eigenlijk glimt het nog meer dan dat ze uit de fabriek kwamen rollen. ik wil mijn dyane straks wel spuiten, maar m niet zo glimmend. dat zou ik zonde vinden. is er een manier om na het spuiten en goed uitharden, de ergste glim er van af te krijgen? of misschien een manier van spuiten? ik zat zelf te denken om m na het spuiten te polijsten met commandant, maar dan gewoon niet de fijnste commandant.

Ik wil dus geen matte dyane, maar gewoon dat ie er niet zo eng nieuw uitziet.
Ik vind die commandant geen gek idee. Die is feitelijk bedoeld voor ernstig verweerde lakken en pakt jouw nieuwe laklaag dus (iets te) pittig aan. In jouw geval is iets te pittig, precies wat je wilt. :) Uit mijn hooft commandant 4

Geplaatst: do 18 okt, 2012 21:21
door summersnoek
Ik ga mijn koets van de Special uit 1978 in Rouge Geranium AC435 (ZDZ) eens omtoveren naar de kleur Bleu andalou 623. Dat mag natuurlijk helemaal niet, maar
binnenkort vervang ik trommelremmen motor voor een schijfrem exemplaar.

Kan een winkel uit de voeten met slechts een AC nummer of moet ik er achter zien te komen welke RAL benaming die kleur heeft?

Geplaatst: do 18 okt, 2012 22:01
door RobM
er zijn leveranciers die met AC nummers kunnen werken. In Zwolle weet ik er één, en in de Klomp bij veenendaal. PB maar even als je de namen wilt.

Gr Rob

Geplaatst: do 18 okt, 2012 22:01
door Boudewijn
Ral nummers en ac nummers hebben niets met elkaar te maken. Auto fabrikanten maken een kleur die ze mooi vinden en kijken dan niet of dat overeen komt met een Ral kleur.
Een goede (autolakken) verfwinkel kan elke ac kleur voor je maken.

Geplaatst: do 18 okt, 2012 22:20
door summersnoek
Bedankt Boudewijn! Dat is mij ook weer duidelijk. Top!

Geplaatst: vr 19 okt, 2012 08:40
door David
summersnoek schreef:Ik ga mijn koets van de Special uit 1978 in Rouge Geranium AC435 (ZDZ) eens omtoveren naar de kleur Bleu andalou 623. Dat mag natuurlijk helemaal niet, maar
binnenkort vervang ik trommelremmen motor voor een schijfrem exemplaar.

Kan een winkel uit de voeten met slechts een AC nummer of moet ik er achter zien te komen welke RAL benaming die kleur heeft?
Je bedoelt waarschijnlijk dat je de versnellingsbak vervangt voor een schijvenbak.
Motoren hebben niets met remmen te maken.

En iedere Autolakkenhandel kan AC nummers maken.

Geplaatst: ma 22 okt, 2012 22:32
door summersnoek
Mijn versnellingsbak is eigenlijk een vertagingsbak en die zit gemonteerd aan de motor. Ik heb een hele bijzondere motor!

Geplaatst: ma 22 okt, 2012 22:34
door David
ikke niet snappe

Leg uit...........

Geplaatst: ma 22 okt, 2012 22:35
door Guro
Zeg David, lees jij je pb's wel eens? ;-)
Maar mocht je het alsnog gaan doen, het hoeft inmiddels niet meer :D

Geplaatst: ma 22 okt, 2012 22:45
door David
Ik heb mijn PB gelezen, maar ik snap er nu nog minder van......

Je hebt geen versnellingsbak, maar een "vertragingsbak" en je informeert via een PB naar plaatwerk voor een kofferbak die je vervolgens niet meer nodig hebt.........


Uhhhh :?

Verder alles OK? :roll:

Greetz David

Geplaatst: ma 22 okt, 2012 22:56
door Guro
Volgens mij haal je summersnoek en mij nu door elkaar!

Geplaatst: ma 22 okt, 2012 23:09
door David
Klopt ik haal de versnellingsbak er ten onrechte bij maar ik begrijp je andere opmerkingen nog steeds niet....

Maar dit is erg off topic, dus even stoppen nu hiermee en verder via PM als je dat wilt, OK?

Greetz David

Geplaatst: ma 22 okt, 2012 23:48
door summersnoek
David schreef:ikke niet snappe

Leg uit...........
Ik lul maar wat uit mijn nek David!

Heb ik toch even een vraagje. De jongens bij Buton vertelde mij dat een versnellingsbak met trommelremmen wel een ander spruitstuk hebben en zodoende ook een andere uitlaat. Enerzijds kan ik mij dat voorstellen, anderzijds zal dat binnenkort duidelijk worden. Ik heb 2 eenden! 1 van 1978 en 1 van 1982. Van 2 maak ik 1 en dan gebeuren er wat vreemde dingen. Dot 4 wordt LHM. Versnellingsbak met trommels gaat naar schijfremmen. Opliggend gaspedaal wordt hangend (geen probleem wat die voetenbak zal ik toch wel moeten vervangen). Ik ga van enkeltraps carburateur naar 2 traps. En meer van dat soort zaken. Logisch en verder prima, maar wie weet op voorhand dat het klopt van die knalpot?
Als die er onder uit is, laat ik jullie mijneigen bevindingen weten.