Pagina 5 van 20

Geplaatst: wo 12 okt, 2011 21:58
door Art
haha, ja zoiets, maargoed als ik een compressor en spuitbenodigdheden had moeten kopen was ik veel duurder uit geweest denk ik dan maar. En... ik ben heel tevreden met het resultaat 8)

Geplaatst: do 13 okt, 2011 17:50
door hvdh
Art schreef:En... ik ben heel tevreden met het resultaat 8)
En daar gaat het om!

Geplaatst: vr 14 okt, 2011 21:05
door RobM
ziet er heel mooi uit op de foto's.

Maar even voor het idee; hoeveel spuitbussen heb je gebruikt?

Als er een nieuw project komt dan wordt die weer rood. Rouge de castille lijkt me dan het mooist. Ik heb nog nooit een eend gezien in die kleur. Ben benieuwed als die van jou af is.

Gr Rob

Geplaatst: vr 14 okt, 2011 22:14
door Art
Dankje! Ik vind rode eenden ook prachtig! (weet dat sommigen er hier anders over denken :roll: :lol: ) Ik denk dat er zeker wel een spuitbus of 10/12 op zitten totaal, a 20 euro de bus.Maar t kunnen er ook wat meer zijn. Heb ze niet geteld , mischien wil ik het niet weten haha.

Geplaatst: vr 14 okt, 2011 22:25
door Art
Voor t idee hoe rouge de castille er bij daglicht uit ziet, een foto van mijn oude eend in z,n glorie dagen.

Afbeelding

Geplaatst: vr 14 okt, 2011 23:11
door Art
Inmiddels heb ik ook de buitenkant van de laatste deur gespoten, dat maakt dus het spuiten van het plaatwerk af :D
Ook heb ik al het ''deurbeslag'' grijs gespoten. Nu enkel nog het koplampframe grijs spuiten en de koplampen rood., maarja. Het begint nu wel erg koud te worden dus wieweet spuit ik het hier thuis wel in de kelder. Het stelt niet zoveel voor dus zet ik de fietsen wel ff buiten haha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
deur beslag
Afbeelding
beugel van het dak.

Geplaatst: za 15 okt, 2011 01:31
door David
Ben heel benieuwd hoe het spuitwerk geworden is.
Niet al teveel last van stof gehad?

Aan de prijs te horen had je een behoorlijke kwaliteit lak gekocht.
Als je een professionele spuitbus koopt, is de nozzle ook vaak redelijk die erop zit. Althans dat was mijn ervaring.

Heb je de binnenkant van de koets ook gespoten, kofferbak e.d.

Greetz David :P

Geplaatst: za 15 okt, 2011 11:13
door backfire
rouge castille is een mooie kleur.

Geplaatst: za 15 okt, 2011 20:58
door Art
David schreef:Ben heel benieuwd hoe het spuitwerk geworden is.
Niet al teveel last van stof gehad?

Aan de prijs te horen had je een behoorlijke kwaliteit lak gekocht.
Als je een professionele spuitbus koopt, is de nozzle ook vaak redelijk die erop zit. Althans dat was mijn ervaring.

Heb je de binnenkant van de koets ook gespoten, kofferbak e.d.

Greetz David :P
Ja het waren goede spuitbussen met idd een specialesproeikop, qua stof en dergelijk viel het echt reuze mee. Tuurlijk zit er hier en daar wel iets van een stofje, daar ontkom je haast niet aan. Ben in elk geval heel tevreden met het resultaat. De binnenkant van de koets, kofferbak alles eigenlijk is rood gespoten. Je ziet nergens meer dat ie geel is geweest.Ook in de motorruimte niet.Als ie klaar is ga ik het kenteken ook laten aanpassen naar de kleur rood.

Geplaatst: zo 16 okt, 2011 09:00
door David
Mooi gedaan!

Ik heb zelf ook een Rouge Castille gehad, het was mijn derde 2cv.
Kenteken was HP-31-DX en volgens de RDW rijdt hij nog steeds rond!
Dat is de enige oude 2CV van mij die nog bestaat. Ben eigenlijk razend benieuwd waar deze 2CV nu is.

Het was een special uit 82.

Ik heb nog foto'svan deze 2CV maar dat zijn allemaal analoge foto's.

Maarruuh heel erg veel succes en hou ons op de hoogte (met foto's)

Greetz David :P

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 18:58
door Erasmo
Art schreef:qua prijs is het zeker goedkoper dan alles te laten doen, maar ik denk wel dat met een verfspuit en compressor goedkoper is, mits je de compressor en verfspuit al hebt en vaak gebruikt dat aanschaf ervan de moeite loont. Helaas was dit voor mij geen optie, Ik heb zelf niet de ruimte voor een compressor en verfspuit , en ook loont zoiets niet om enkel voor dit project dat aan te schaffen. Was niet van plan om de komende jaren meer van dit soort spuitwerk te gaan doen :wink:
Je kan natuurlijk ook een compressor huren.

Geplaatst: wo 19 okt, 2011 22:52
door Art
Ja had gekunt, maar voor spuiten heb je wel een goede compressor nodig en de werken vaak op 380v krachtstroom.Dat heb ik ook niet. En voor het tijdsbestek waarin ik werk (op m,n gemak, tis tenslotte hobby) moet je zo,n ding voor een paar maanden huren wat ook niet goedkoop zou zijn. Mogelijkheden voor vervoer van zo,n ding heb ik ook niet echt.Vandaar de keus voor spuitbussen

Geplaatst: do 20 okt, 2011 01:10
door David
Zo te zien een prima afweging.

Haast is meestal de grootste boosdoener met dit soort projecten!

Maarruuhh

Kom maar op met die foto's!

Greetz David :P

Geplaatst: vr 21 okt, 2011 22:52
door Art
Deze week heb ik de achterschermen gemonteerd, met de aluminium strippen tussen de koets en het scherm. Deze ontbraken eerderaandeze eend nog. Voor tussen het scherm en de c-styl heb ik gekozen voor de transparante strippen (zijn er ook in t zwart) Natuurlijk heb ik ook een nieuw rubber rondom de vulhals van de tank geplaatst. Dat was nog een heel gek*t om dat ding op zijn plek te krijgen :shock:
maar het is gelukt. Het koplamp frame en 2 koplampen zijn geschuurd en klaar om gespoten te worden. Dit ga ik zsm doen en dan weer verder met het leukste van dit project:het in elkaar zetten van de eend (tot de kou niet meer te harden is dan)
Nu tijd voor wat foto,s (sommige zijn wat donker vanwegen het gebrekkige licht in een bepaalde hoek en geen flitsert, mijn excuses daarvoor)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: vr 21 okt, 2011 23:00
door marcopr
Wow wat een resultaat.
Mooi de aandacht voor de details ook.