Restauratie rode 2cv6, kontaktslot
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ja, het past prima.
Ik heb de bodemplaten en voetenbak met M8 op de grote gaten vastgezet en M4 tegen het schutbord. Dan op het chassis; paste prima. Dorpel er onder tegenaan en vastgepikt aan de stijlen. Toen de deuren gepast envoor zover bereikbaar vastgelast. Toen de koets op de zijkant en afgelast. Goed idee on uit te richten op de koets.
Dit gedeelte heb ik al eens bij een eend vervangen. De achterkant vind ik spannender.
Eerst de andere bodemplaat, dan de voetenbak aflassen en de onderkant van de bak van de achterbank. Dan de rest.
Gr Rob
Ik heb de bodemplaten en voetenbak met M8 op de grote gaten vastgezet en M4 tegen het schutbord. Dan op het chassis; paste prima. Dorpel er onder tegenaan en vastgepikt aan de stijlen. Toen de deuren gepast envoor zover bereikbaar vastgelast. Toen de koets op de zijkant en afgelast. Goed idee on uit te richten op de koets.
Dit gedeelte heb ik al eens bij een eend vervangen. De achterkant vind ik spannender.
Eerst de andere bodemplaat, dan de voetenbak aflassen en de onderkant van de bak van de achterbank. Dan de rest.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Netjes Rob,RobM schreef:ja, het past prima.
Ik heb de bodemplaten en voetenbak met M8 op de grote gaten vastgezet en M4 tegen het schutbord. Dan op het chassis; paste prima. Dorpel er onder tegenaan en vastgepikt aan de stijlen. Toen de deuren gepast envoor zover bereikbaar vastgelast. Toen de koets op de zijkant en afgelast. Goed idee on uit te richten op de koets.
Dit gedeelte heb ik al eens bij een eend vervangen. De achterkant vind ik spannender.
Eerst de andere bodemplaat, dan de voetenbak aflassen en de onderkant van de bak van de achterbank. Dan de rest.
Gr Rob
Goede volgorde!
Greetz David
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
kijk:


de binnenschermen zitten alleen met bouten vast aan de bananen. De binnenschermen zitten nog vast aan de C stijl en de vloerplaat onder de achterbank nog aan de bak-onder-de -achterbank.
Wie denkt er mee:
nu zet ik de koets op het chassis, en slijp alles wat aan de achterkant rood is in één klap weg. Dan bout ik de nieuwe kofferbakbodem op zijn plek en dan wijzen de binnenschermen zichzelf?
De bak voor de achterlichten is uitgemeten en ga ik met het dak en de achterklep op de goede hoogte maken (Tip van David)
Nog een vraag:
aan een binnenscherm zit de gordelversteviger. Als ik die twee aan elkaar las voordat het binnenscherm in de koets zit, kan ik de binnenschermen niet meer in model buigen. Als ik eerst de binnenschermen er in las en dan de gordelverstevigers, dan kan ik er veel slechter bij. Wat is een handige volgorde?
en nog even laten zien dat vervangen echt nodig was:

Gr Rob


de binnenschermen zitten alleen met bouten vast aan de bananen. De binnenschermen zitten nog vast aan de C stijl en de vloerplaat onder de achterbank nog aan de bak-onder-de -achterbank.
Wie denkt er mee:
nu zet ik de koets op het chassis, en slijp alles wat aan de achterkant rood is in één klap weg. Dan bout ik de nieuwe kofferbakbodem op zijn plek en dan wijzen de binnenschermen zichzelf?
De bak voor de achterlichten is uitgemeten en ga ik met het dak en de achterklep op de goede hoogte maken (Tip van David)
Nog een vraag:
aan een binnenscherm zit de gordelversteviger. Als ik die twee aan elkaar las voordat het binnenscherm in de koets zit, kan ik de binnenschermen niet meer in model buigen. Als ik eerst de binnenschermen er in las en dan de gordelverstevigers, dan kan ik er veel slechter bij. Wat is een handige volgorde?
en nog even laten zien dat vervangen echt nodig was:

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
[quote="siemen"]dat is een elektrolisch verzonken!
ik zou hem wel goed vol pompen met ml!
wel een mooi chassis!
Siemen,
Waarom nog volpompen met ML??
Het kan nooit kwaad natuurlijk, maar je zou verwachten dat het niet meer nodig is??
Wat ik me eigenlijk nog steeds afvraag, is of het verzinken wel goed tussen de delen komt waar plaat over plaat zit gelast.
Maw, kruipt vocht verder dan het zink-product wat erop zit, want dan krijg je uiteindelijk toch roest natuurlijk??
Oplossing is dan misschien geen plaat op plaat meer , maar strak tegen elkaar aan lassen?? Kan dat, mag dat??
In het topic over verzonken eendjes wordt gesproken over welhaast onbeperkte houdbaarheid ??
Waarom heb ik laatst dan verzinkte bloempotten moeten weggooien, die begonnen te roesten??
Ik sta dus ook voor de keuze eerdaags, dat moge duidelijk zijn
Hoor het graag,
GR, Luc

wel een mooi chassis!
Siemen,
Waarom nog volpompen met ML??
Het kan nooit kwaad natuurlijk, maar je zou verwachten dat het niet meer nodig is??
Wat ik me eigenlijk nog steeds afvraag, is of het verzinken wel goed tussen de delen komt waar plaat over plaat zit gelast.
Maw, kruipt vocht verder dan het zink-product wat erop zit, want dan krijg je uiteindelijk toch roest natuurlijk??
Oplossing is dan misschien geen plaat op plaat meer , maar strak tegen elkaar aan lassen?? Kan dat, mag dat??
In het topic over verzonken eendjes wordt gesproken over welhaast onbeperkte houdbaarheid ??
Waarom heb ik laatst dan verzinkte bloempotten moeten weggooien, die begonnen te roesten??
Ik sta dus ook voor de keuze eerdaags, dat moge duidelijk zijn

Hoor het graag,
GR, Luc
Duck your life
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
en weer verder:

om zeker te weten dat het allemaal gaat passen zit alle plaatwerk van de achterkant met M4 vast; Mvier eend

voor de mensen die dit al eerder hebben gedaan: dit is de grootste afwijking die er in zit. Is dat binnen de marge?

de balk voor de achterlichten zit nog niet vast. Is dit een goede afstand tot de achterklep?

het is te doen zelf maar kost ongelofelijk veel tijd. Hier mee vergeleken zijn dorpels en bodemplaten een makkie en is een voorruitframe een eitje. Of komt dat omdat het de eerste keer is dat ik de achterkant doe?
Gr Rob

om zeker te weten dat het allemaal gaat passen zit alle plaatwerk van de achterkant met M4 vast; Mvier eend

voor de mensen die dit al eerder hebben gedaan: dit is de grootste afwijking die er in zit. Is dat binnen de marge?

de balk voor de achterlichten zit nog niet vast. Is dit een goede afstand tot de achterklep?

het is te doen zelf maar kost ongelofelijk veel tijd. Hier mee vergeleken zijn dorpels en bodemplaten een makkie en is een voorruitframe een eitje. Of komt dat omdat het de eerste keer is dat ik de achterkant doe?
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Achterklep zit OK.
Het klopt dat het erg veel werk is, en dat het supernauw luistert.
Veel mensen die de bodemplaten, dorpels en voetenbak hebben gedaan, denken dat ze de rest ook wel kunnen.
Maar dat is echt niet zo. Alles komt daar samen en hangt letterlijk en figuurlijk aan elkaar.
Als je 1 foutje ergens maakt, komt dat op minstens 3 plekken terug.
Daarom hebben we een binnenmal gemaakt om te zorgen dat:
1 de C stijl correct zit ivm de achterdeuren
2 het achterspatbord dus past
3 het achterruitje gaat passen als het gehele staartstuk vervangen wordt
4 de staartstukken goed zitten aan het binnenscherm zodat het achterlichtpaneel past
5 het achterlichtpaneel op de juiste hoogte zit ivm de achterklep
6 de kofferbakbodem netjes blijft passen op het achterlichtpaneel
7 let erop dat het achterlichtpaneel waar de lampen op zitten bijna verticaal staat ivm de stand van de achterlichten
Wij doen over het bouwen van een koets minimaal 75 uur.
Dat is dan inclusief het strippen van de donorkoets voor de "boog".
Dan zijn dus ook de a stijlen, paravans, voorruitframe, traverse achter voorruit en indien nodig ruitenwisser bakbodem etc
En dan moet je precies weten wat je doet en flink doorwerken.
Dus als je het lastig vindt, dan heb je helemaal gelijk!
Mijn advies, blijf nadenken en passen en meten.
Het is inderdaad lastig, maar: "so far so good"!
Greetz David
Het klopt dat het erg veel werk is, en dat het supernauw luistert.
Veel mensen die de bodemplaten, dorpels en voetenbak hebben gedaan, denken dat ze de rest ook wel kunnen.
Maar dat is echt niet zo. Alles komt daar samen en hangt letterlijk en figuurlijk aan elkaar.
Als je 1 foutje ergens maakt, komt dat op minstens 3 plekken terug.
Daarom hebben we een binnenmal gemaakt om te zorgen dat:
1 de C stijl correct zit ivm de achterdeuren
2 het achterspatbord dus past
3 het achterruitje gaat passen als het gehele staartstuk vervangen wordt
4 de staartstukken goed zitten aan het binnenscherm zodat het achterlichtpaneel past
5 het achterlichtpaneel op de juiste hoogte zit ivm de achterklep
6 de kofferbakbodem netjes blijft passen op het achterlichtpaneel
7 let erop dat het achterlichtpaneel waar de lampen op zitten bijna verticaal staat ivm de stand van de achterlichten
Wij doen over het bouwen van een koets minimaal 75 uur.
Dat is dan inclusief het strippen van de donorkoets voor de "boog".
Dan zijn dus ook de a stijlen, paravans, voorruitframe, traverse achter voorruit en indien nodig ruitenwisser bakbodem etc
En dan moet je precies weten wat je doet en flink doorwerken.
Dus als je het lastig vindt, dan heb je helemaal gelijk!
Mijn advies, blijf nadenken en passen en meten.
Het is inderdaad lastig, maar: "so far so good"!
Greetz David