gegalvaniseerde koets is dat nuttig of overbodig?
Kan er niet zoveel aan toevoegen, als ik het geld had zou ik ook voor een verzinkte eend kiezen, maar dat heb ik niet. Mijn eend is nu bijna klaar en niet verzinkt dus. Geeft opzich ook niet, ik gebruik hem alleen in t voorjaar en zomers, maar dan wel zo vaak mogelijk. Verder heb ik nog een bx, een gsa, en 2 renaultjes 5 van de eerste serie. Heb 2 kinderen, woon in de randstad en ben ook maar een simpel automonteurtje
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
koets
en al die auto,s kan je in de randstad ook parkeren ????? dat is nieuw voor me ik dacht altijd dat je daar voor een parkeervergunnig een mensenleven moest wachten
wat niet kan doen we lekker toch
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=10347&start=30
Aangezien ik nu druk in het proces van galvaniseren zit hier even een link naar mijn restauratie topic. De reden voor mij voor het galvaniseren is dat je op de meest vreemde plekken opeens gaten krijgt nadat alle lak eraf is.
Dat blijf je gewoon houden bij niet galvaniseren.[/url]
Aangezien ik nu druk in het proces van galvaniseren zit hier even een link naar mijn restauratie topic. De reden voor mij voor het galvaniseren is dat je op de meest vreemde plekken opeens gaten krijgt nadat alle lak eraf is.
Dat blijf je gewoon houden bij niet galvaniseren.[/url]
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
waarom worden de koetsen thermisch verzinkt (dus in een bad gesmolten zink gedompeld) en niet galvanisch verzinkt (dus een laagje zink opbrengen met behulp van elektriciteit)? voordeel van galvanisch lijkt me het voorkomen van het onherroepelijk kromtrekken van groter vlakken wat je dus wel hebt met thermisch verzinken (zinkbad is 450 graden ).
en is poedercoaten geen optie?
en is poedercoaten geen optie?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
dat doen ze wel met losse onderdelen
heb wel spatborden en deuren met eleczink gezien
gewoon verzonken is bij schade, krassen enzo, zelf herstellend
en dat is de electro versie niet
dat, aan de andere kant, kan je dan met kleine dingen dan weer thuis doen
heb wel spatborden en deuren met eleczink gezien
gewoon verzonken is bij schade, krassen enzo, zelf herstellend
en dat is de electro versie niet
dat, aan de andere kant, kan je dan met kleine dingen dan weer thuis doen
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Als het goed is heb ik het artikel wat in K&T heeft gestaan nog ergens gescand, ik kon hem even snel niet vinden, ik zal hem snel eens online zetten als ik hem vind, anders scan ik hem opnieuw. Heel veel vragen die hier gesteld worden zijn behandelt in dit artikel.
Mijn koets is trouwens nu bij de verzinkerij! Over 2 weken ongeveer verwacht ik hem terug en eind van de maand begin ik met opbouwen van de koets, zodat ik hopelijk voor citromobiel alles weer voor elkaar heb!
Mijn koets is trouwens nu bij de verzinkerij! Over 2 weken ongeveer verwacht ik hem terug en eind van de maand begin ik met opbouwen van de koets, zodat ik hopelijk voor citromobiel alles weer voor elkaar heb!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Een stuk minder dan een kant en klare koets. Het is vooral afhankelijk van de kwaliteit van je koets. Als je zelf laswerk uit voert, of als dit nauwelijks nodig is ben je rond de 2000 euro klaar denk ik wel klaar.
Ik denk dat ik eerder tegen de 3000 uit kom. Niet goedkoop, maar koop eens een andere koets voor dat geld, dat lukt je niet.
Ik denk dat ik eerder tegen de 3000 uit kom. Niet goedkoop, maar koop eens een andere koets voor dat geld, dat lukt je niet.
Ik rij al sinds 2008 met mijn verzinkte rond in weer en wind!
Het was de inverstering dubbel en dwars waard!!
Je blijft anders alleen maar aan het lassen en aan het verder prutsen!
Mijn ervaring is dat als voor een normale restauratie gaat je naar 5 jaar weer opnieuw kunt beginnen!
Ik rij al sinds 1994 2cv en ik weet ondertussen wel waar ik over praat!
Het is bij mij begonnen met een verzinkte koets.
Nadat ik mijn eigen koets uit het ontlakkingsbad heb gezien en verbaast na de hoeveelheid gaten en roest keek die onder de lak en kit lagen aanwezig waren.
Nu kwam er ook nog bij dat de eend door de taxateur getaxeerd was op een waarde van 7000 euro.
Je denkt dus in eerste instantie een hele goede eend te bezitten!!
Ik dacht toen als ik dan toch eend wil blijven rijden om maar voor de meest duurzame oplossing te kiezen.
Nu anno 2013 heb ik er absoluut geen spijt van!
Teruggekeken op de hele actie was het niet eens veel duurder dan een normale restauratie!
Ik kan nu met een gerust hart het hele jaar doorrijden!!
Het was de inverstering dubbel en dwars waard!!
Je blijft anders alleen maar aan het lassen en aan het verder prutsen!
Mijn ervaring is dat als voor een normale restauratie gaat je naar 5 jaar weer opnieuw kunt beginnen!
Ik rij al sinds 1994 2cv en ik weet ondertussen wel waar ik over praat!
Het is bij mij begonnen met een verzinkte koets.
Nadat ik mijn eigen koets uit het ontlakkingsbad heb gezien en verbaast na de hoeveelheid gaten en roest keek die onder de lak en kit lagen aanwezig waren.
Nu kwam er ook nog bij dat de eend door de taxateur getaxeerd was op een waarde van 7000 euro.
Je denkt dus in eerste instantie een hele goede eend te bezitten!!
Ik dacht toen als ik dan toch eend wil blijven rijden om maar voor de meest duurzame oplossing te kiezen.
Nu anno 2013 heb ik er absoluut geen spijt van!
Teruggekeken op de hele actie was het niet eens veel duurder dan een normale restauratie!
Ik kan nu met een gerust hart het hele jaar doorrijden!!