Pagina 5 van 8
Geplaatst: vr 17 feb, 2012 23:02
door Art
Kan er niet zoveel aan toevoegen, als ik het geld had zou ik ook voor een verzinkte eend kiezen, maar dat heb ik niet. Mijn eend is nu bijna klaar en niet verzinkt dus. Geeft opzich ook niet, ik gebruik hem alleen in t voorjaar en zomers, maar dan wel zo vaak mogelijk. Verder heb ik nog een bx, een gsa, en 2 renaultjes 5 van de eerste serie. Heb 2 kinderen, woon in de randstad en ben ook maar een simpel automonteurtje
koets
Geplaatst: za 18 feb, 2012 16:33
door wusten-fuchs
Geplaatst: za 18 feb, 2012 20:07
door André Post
Nou, nog niet overal hoor.
Ik heb er ook 3 hier op straat staan in Haarlem-noord.
Geplaatst: zo 19 feb, 2012 09:40
door Art
Jahoor, woon buiten het centrum dus hier kan je gewoon parkeren zonder vergunning nodig te hebben. ruimte zat
En in de winter heb ik ze elders droog en overdekt staan.
Geplaatst: wo 22 feb, 2012 07:44
door Flying Duckman
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=10347&start=30
Aangezien ik nu druk in het proces van galvaniseren zit hier even een link naar mijn restauratie topic. De reden voor mij voor het galvaniseren is dat je op de meest vreemde plekken opeens gaten krijgt nadat alle lak eraf is.
Dat blijf je gewoon houden bij niet galvaniseren.[/url]
Geplaatst: ma 5 mar, 2012 16:57
door supercees
waarom worden de koetsen thermisch verzinkt (dus in een bad gesmolten zink gedompeld) en niet galvanisch verzinkt (dus een laagje zink opbrengen met behulp van elektriciteit)? voordeel van galvanisch lijkt me het voorkomen van het onherroepelijk kromtrekken van groter vlakken wat je dus wel hebt met thermisch verzinken (zinkbad is 450 graden
).
en is poedercoaten geen optie?
Geplaatst: ma 5 mar, 2012 18:15
door siemen
galvanisch is het zelfde als thermisch.
Jij bedoeld elektrolytische verzinken.
Volgens mij zijn daar geen grote baden voor.
En dat wil je ook niet zo duurzaam is dat nou ook weer niet.
Geplaatst: ma 5 mar, 2012 18:37
door Charly
Het grote voordeel van een zinkbad is dat de zink op alle plaatsen kan komen op en in de koets. Bij electrolyse komt er alleen maar een dun zinklaagje aan de buitenzijde.
Geplaatst: ma 5 mar, 2012 19:13
door brammie
dat doen ze wel met losse onderdelen
heb wel spatborden en deuren met eleczink gezien
gewoon verzonken is bij schade, krassen enzo, zelf herstellend
en dat is de electro versie niet
dat, aan de andere kant, kan je dan met kleine dingen dan weer thuis doen
Geplaatst: di 6 mar, 2012 11:04
door schermer
elektrolytisch is een minder goede bescherming dan in een zinkbad, er komt gewoon een dunner laagje op. Bij spatborden, deuren enz wordt het wel gedaan, omdat die in een zinkbad krom trekken, de koets kan daar beter tegen.
Geplaatst: wo 7 mar, 2012 21:30
door Flying Duckman
Als het goed is heb ik het artikel wat in K&T heeft gestaan nog ergens gescand, ik kon hem even snel niet vinden, ik zal hem snel eens online zetten als ik hem vind, anders scan ik hem opnieuw. Heel veel vragen die hier gesteld worden zijn behandelt in dit artikel.
Mijn koets is trouwens nu bij de verzinkerij! Over 2 weken ongeveer verwacht ik hem terug en eind van de maand begin ik met opbouwen van de koets, zodat ik hopelijk voor citromobiel alles weer voor elkaar heb!
Geplaatst: wo 7 mar, 2012 21:33
door supercees
mogen we weten wat dat kost, als je dus zelf een koets bij een verzinkerij brengt?
Geplaatst: wo 7 mar, 2012 22:24
door Flying Duckman
Een stuk minder dan een kant en klare koets. Het is vooral afhankelijk van de kwaliteit van je koets. Als je zelf laswerk uit voert, of als dit nauwelijks nodig is ben je rond de 2000 euro klaar denk ik wel klaar.
Ik denk dat ik eerder tegen de 3000 uit kom. Niet goedkoop, maar koop eens een andere koets voor dat geld, dat lukt je niet.
Geplaatst: za 24 mar, 2012 22:29
door leendert3
ja ik vind het mooi ,maar ook duur
als ik uitreken dat ik over 10 jaar 75 ben mag mijn char best nog goed zijn ,maar galvaniseren
nee ik denk dat ik maar gewoon doe
Geplaatst: ma 9 dec, 2013 16:36
door niek
Ik rij al sinds 2008 met mijn verzinkte rond in weer en wind!
Het was de inverstering dubbel en dwars waard!!
Je blijft anders alleen maar aan het lassen en aan het verder prutsen!
Mijn ervaring is dat als voor een normale restauratie gaat je naar 5 jaar weer opnieuw kunt beginnen!
Ik rij al sinds 1994 2cv en ik weet ondertussen wel waar ik over praat!
Het is bij mij begonnen met een verzinkte koets.
Nadat ik mijn eigen koets uit het ontlakkingsbad heb gezien en verbaast na de hoeveelheid gaten en roest keek die onder de lak en kit lagen aanwezig waren.
Nu kwam er ook nog bij dat de eend door de taxateur getaxeerd was op een waarde van 7000 euro.
Je denkt dus in eerste instantie een hele goede eend te bezitten!!
Ik dacht toen als ik dan toch eend wil blijven rijden om maar voor de meest duurzame oplossing te kiezen.
Nu anno 2013 heb ik er absoluut geen spijt van!
Teruggekeken op de hele actie was het niet eens veel duurder dan een normale restauratie!
Ik kan nu met een gerust hart het hele jaar doorrijden!!