Pagina 5 van 7
Geplaatst: di 16 apr, 2013 20:02
door Maus0611
Eend Twee Drie
Geplaatst: di 16 apr, 2013 20:35
door supercees
hier ga je blij van worden: altijd starten en een krachtiger motor, althans, dat was mijn beleving en nooit meer puntjes stellen
Geplaatst: di 16 apr, 2013 21:11
door Maus0611
Tot nu toe startte ie altijd. Gelukkig
Hij is wel wat rapper ja, en ik moet de vacuum vervroeging nog aansluiten maar daarvoor wil ik even iemand erbij hebben die dat eerder heeft gedaan, je moet een gat in je carb boren en daar ben ik lichtelijk huiverig voor.
Geplaatst: di 16 apr, 2013 21:40
door rusty
Dat gaatje moest toch in je vulstuk tussen je carburateur en je spruitstuk? Ja kan zowiezo t beste ff je carb eraf halen, weet je ook zeker dat er geen rommel in je spruitstuk komt!
Succes!
Geplaatst: do 18 apr, 2013 01:14
door Maus0611
Heb de timing nog eens afgesteld en man dat had ik 100 jaar eerder moeten doen! Dat rijd echt heel relaxed. Het valt vooral op bij lage toerentallen, blok loopt veel soepeler en bonkt of hobbelt niet meer als je 40-50 rijd in de 4.
Geplaatst: za 20 apr, 2013 19:53
door Maus0611
Er staat nu iets van een ander kaliber naast voortaan.

M'n broertjes eerste auto, helemaal wat hij zoekt

Geplaatst: do 25 apr, 2013 18:53
door Maus0611
Moest dinsdagavond plotseling naar Limburg (bij Echt) dus 170km met 't dakje open met 115km/u, vol gas was dat de gemiddelde snelheid.
Tóch 1:15 gereden, de 123 maakt wel degelijk uit in verbruik.
Geplaatst: zo 28 apr, 2013 18:54
door Maus0611
En net voor de tweede keer getankt, ruim 560km gereden in een paar dagen tijd, 1:15 in verbruik, stadsverkeer, zware belading en snelweg.
Gisteravond naar het ei geweest en daarna naar het strand. Was best koud in de eend, als je niet vol gas rijd.
Geplaatst: ma 29 apr, 2013 06:48
door BasvanEerden
Dan valt 1 op 15 reuze mee. En tja tegen de kou kan je je kleden.
Geplaatst: ma 29 apr, 2013 07:58
door Boudewijn
Ik heb contactpuntjes en rij 1:15. Ik vervang ze wel elk jaar (+- 5000 Km).
Geplaatst: di 30 apr, 2013 00:22
door Maus0611
Ik heb de 123 nog op de verkeerde instelling staan en de vacuumvervroeging moet nog aangesloten worden

Geplaatst: wo 1 mei, 2013 01:31
door Maus0611
Geplaatst: ma 6 mei, 2013 21:10
door Maus0611
Hij is inmiddels toe aan z'n eerste beurt, al 5000km geleden.
Wat ik zo weet:
Klepjes stellen
Olie + filter
Fusees smeren
Bakolie is pas gedaan, wel niveau checken
Remmetjes nalopen
Geplaatst: ma 6 mei, 2013 22:14
door supercees
vergeet niet vet in de nippels te spuiten.
Geplaatst: ma 6 mei, 2013 22:56
door TB
En de kantelmessen/ trekogen smeren als je toch met vet aan de gang gaat.