Pagina 5 van 10
Geplaatst: zo 23 nov, 2014 20:52
door Geert
Geplaatst: wo 10 dec, 2014 21:10
door Geert
Afgelopen zondag zijn we begonnen de motor uit elkaar te halen en we zijn een paar verassingen tegengekomen.
IMAG0575 by
citroen2cvaz2, on Flickr
Uitlaatpoort links
IMAG0580 by
citroen2cvaz2, on Flickr
wesp tussen de koelribben van de linker cylinder.
IMAG0593 by
citroen2cvaz2, on Flickr
Linker cylinder..
IMAG0602 by
citroen2cvaz2, on Flickr
Rechter cylinder.
IMAG0610 by
citroen2cvaz2, on Flickr
Deel van de dynamo.
IMAG0568 by
citroen2cvaz2, on Flickr
Afgebroken bout tussen motorblok en versnellingsbak.
Volgens de verkoper kreeg de linker cylinder geen olie , dat is dus de reden waarom dat die zo droog is vanbinnen.
Ik ben benieuwd naar de rest van het blok.

Geplaatst: wo 10 dec, 2014 21:38
door Robcap
UItdagend

Geplaatst: wo 10 dec, 2014 21:45
door AZL57
Dat ziet er leuk uit, maar wel reparabel volgens mij. Wij vonden eens een versnipperde overall tussen de koelribben. Hoe ze dat hadden klaargekregen weet ik ook niet. Als de arm er nog had ingezeten was dat wel pijnlijk geweest...

Geplaatst: do 11 dec, 2014 08:50
door brammie
Drupje olie erin en starten
met wat geduld, liefde en schuurpapier met wd40 zie ik het allemaal goedkomen
Geplaatst: do 11 dec, 2014 13:01
door CitroënAZAM
Zo te zienheeft die van jou dan ook heel lang stil gestaan.
Sterkte ermee!
Geplaatst: do 11 dec, 2014 13:14
door Geert
Och, hebben we wat te doen deze winter

Geplaatst: do 11 dec, 2014 18:21
door Denny
Ik ga aan hetzelfde beginnen ben benieuwd wat ik tegen kom ! succes verder.
Geplaatst: zo 12 jul, 2015 09:28
door Geert
Motor is intussen grotendeels weer opgeknapt.
Ik zal later nog een paar foto's posten.
Het duurt allemaal wat langer dan gepland was, maar dat geeft niet . Het is gewoon leuk !
Komende tijd de motor nog even afmaken en dan kunnen we aan de koets beginnen .
Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar dit project :
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=139 ... highlight=
Ik zou zeker proberen het chassis te behouden, maar goed, dat moet de eigenaar zelf weten
Geplaatst: wo 15 jul, 2015 13:44
door Geert
Hier de beloofde foto's :
IMAG1069 by
Deux Chevaux, on Flickr
IMAG1068 by
Deux Chevaux, on Flickr
IMAG1063 by
Deux Chevaux, on Flickr
IMAG1062 by
Deux Chevaux, on Flickr
IMAG1059 by
Deux Chevaux, on Flickr
IMAG1058 by
Deux Chevaux, on Flickr
Trucje met het touwtje: ( geen zuigerverenklem nodig )
IMAG0940 by
Deux Chevaux, on Flickr
Geplaatst: do 16 jul, 2015 00:21
door AZL57
Een klem om je broekspijpen uit de fiets ketting te houden werkt ook goed

Geplaatst: do 16 jul, 2015 20:36
door Geert
AZL57 schreef:Een klem om je broekspijpen uit de fiets ketting te houden werkt ook goed

Moet je wel een fiets hebben

Geplaatst: do 16 jul, 2015 23:31
door AZL57
Een klem voldoet je hoeft er geen fiets bij te kopen..

Geplaatst: zo 16 aug, 2015 22:17
door Boudewijn
Inmiddels heeft de motor gelopen en lijkt het goed te doen. De enige misser was dat we de centrifugaal koppeling gemonteerd hadden zonder de trommel. Je krijgt dan dit resultaat:

Gelukkig hebben we nog een reserve centrifugaalkoppeling.
We hebben alleen nog een probleem met het toplager. De krukas komt uit een motor uit 1968 zonder centrifugaal koppeling. Hierin zit een gat voor het toplager van 17.4 mm. Volgens onze gegevens zijn de toplagers echter altijd 18 of 18.2 mm in diameter.
Geplaatst: vr 25 dec, 2015 09:34
door Geert
Voor iedereen die dacht dat we het hebben opgegeven hier een kleine update :
IMAG1340 by
Deux Chevaux, on Flickr
En nu verder aan de koets :
IMAG1213 by
Deux Chevaux, on Flickr
IMAG1204 by
Deux Chevaux, on Flickr
Welk gat ?
IMAG1220 by
Deux Chevaux, on Flickr
IMAG1214 by
Deux Chevaux, on Flickr
IMAG1217 by
Deux Chevaux, on Flickr