Pagina 5 van 5

Geplaatst: do 31 jul, 2014 01:03
door Bartjes2cv
Gaaaf !! Mooie sound !

Geplaatst: do 31 jul, 2014 09:18
door Bull Frog Bleu
Gaaf project. Ben ook benieuwd hoeveel benzine die motor opslurpt straks. Denk als je 1 op 10 haalt het knap is met twee carberateurs erop.

Geplaatst: do 31 jul, 2014 18:52
door jorisvdh2cv
hoe heb je dat met de benzine toevoer gedaan voor elke carburateur een benzine pomp ? En ook gewoon dan een 2cv benzine pomp ?

groetjes joris

Geplaatst: do 31 jul, 2014 22:34
door j b
ik heb het afgelopen zondag mogen aanschouwen. hij had eerst een elektrische benzine pomp en een T-stuk tussen de slangen naar de carburateurs.
maar door een kapotte elektrische benzine pomp gewoon de jerrycan hoger plaatsen dan de carburateur en de benzine aanzuigen en deze stroomde dan vanzelf

Geplaatst: vr 1 aug, 2014 14:38
door LPGo
Klopt electrische pomp met T stuk werkt perfect....... alleen, de standaard startmotor van een 2cv komt niet door de compressie heen van de BMW-motor, daarvoor heb ik 2 accu's in serie genomen 24 volt, nu wilde de startmotor wel , maar de benzinepomp was niet bestand tegen 24 volt.... Inmiddels heb ik een sterkere startmotor en werkt alles weer gewoon op 12Volt.. Nu netjes maken en een auto uitkiezen waar het inkomt....

Geplaatst: vr 1 aug, 2014 15:18
door schermer
Een auto uitkiezen waar het in komt :D wat een luxe

Geplaatst: vr 1 aug, 2014 21:05
door backfire
Bull Frog Bleu schreef:Gaaf project. Ben ook benieuwd hoeveel benzine die motor opslurpt straks. Denk als je 1 op 10 haalt het knap is met twee carberateurs erop.
Niet veel meer dan met 1 carb, mijn motorfietsen hebben er 4 en lopen ook zuinig.

Geplaatst: do 29 jan, 2015 17:53
door Ramon
hola

weer even een berichtje
was even rustig door ons seizoen en 20 andere eenden die ik weer rij klaar moest maken voor aankomend seizoen dus...

inmiddel rijd en remt de duck, er zit een standaard blokje in om het onderstel en bak te testen, aandrijfassen en remmen zijn nieuw, we hebben de achter as ex ami moeten vervangen voor een eenden as, dit past niet met de spatborden, verder zitten er inmiddels langere trekogen onder. en hebben we de stuurkogel iets verbogen ivm de gs velgen.

hij stuurt mega strak en is geheel speelings vrij.

alle verlichting wis werkend,
de stoel in de juiste positie
de achter ramen zijn van plexie glas
open lucht filter en uitlaat is standaard op deze duck

rijden ging ook erg soepel en vreselijk rap!


Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: vr 30 jan, 2015 15:40
door Ramon

Geplaatst: vr 30 jan, 2015 15:42
door rusty
ik mag em niet bekijken op fb :(

Geplaatst: vr 30 jan, 2015 15:59
door Ramon
nu wel

btw, standaard s6 blokje wat ik uit een eend heb getrokken die al zeker 15 jaar stil stond, met open filter en ORIGINELE maat sproeiers maar wel met nieuw/revisie carb

sorry voor het lekkere weer!

Geplaatst: vr 30 jan, 2015 16:03
door rusty
ik was weer een beetje te snel :)

goed bezig, klinkt als een vlot eendje zo op de video! nu echt snel maken ;)

is t verder nog een beetje vol te houden daar op t eiland?

greetzzzzzzz

Geplaatst: vr 30 jan, 2015 16:06
door Ramon
nee straks idd bmw blokje er in maar eerst even uitgebreid alles rustig testen deze zomer!!!

voor mij is het hier eenden paradijs!! haha lekker rommelen en genieten van het leven!

r

Geplaatst: za 31 jan, 2015 21:53
door Green-Duckman
Haha leuk man, sowieso een paradijs Ramon.

Best een beetje jaloers af en toe :shock: