Pagina 5 van 8

Geplaatst: ma 22 jun, 2015 17:09
door Denny
als ik de ring aandraai met mijn handen dan springt hij weer los . dus ik ben er niet tevreden over

Geplaatst: ma 22 jun, 2015 19:09
door azuiper
Over die matige afdichting van die afdichtring van het Burton-revisie setje heb ik al meer mensen gehoord.
Zelf heb ik wel zo'n revisiesetje gekocht en ingebouwd maar zelf rvs ringen met M 4 boutjes/moertjes gebruikt met oliebestendige afdichtingskit tussen onder- en bovenring - dicht prima af, geen probleem mee gehad.

vulpijp

Geplaatst: ma 22 jun, 2015 21:18
door DucKKnutsel
Dan doe je iets niet goed Danny denk ik, je moet 'm idd wel ff goed aandrukken dan kan je die ring gewoon aandraaien dan kan die niet meer los springen gaat niet altijd helemaal van zelf tenzij het schroefdraad al vernagelt is :)
Makkelijker en goedkoper want 't zijn best dure dingen. Bij een landbouw of vracht wagen handel kan je rubber koelslangen halen doorsnede van 60mm koste mij 6 euro kunnen er 2 uitgehaald worden en met een beetje moeite krijg je die er om heen 2 slang klemmen er om en klaar.

Geplaatst: di 23 jun, 2015 06:51
door David
De afdichting is natuurlijk ook afhankelijk van de manier waarop je de felsranden hebt losgemaakt.
Als je de oude pijp netjes openslijpt heb je geen misvorming, maar als je hem bijvoorbeeld met een schroevendraaier openwrikt heb je geen nette pasvorm voor de boven en onderkant.
De ringen zijn louter bedoeld om de boel af te sluiten, niet om het spul bij elkaar te trekken.

Geplaatst: di 23 jun, 2015 18:20
door schermer
Ik heb het revisiesetje bij de belgische motorbouwer gekocht. Daar zit een betere en stevigere nylon ring bij om de 2 helften weer op elkaar te bevestigen. Zit met een slangenklem vast en dan ook echt stevig vast.

Geplaatst: di 23 jun, 2015 21:11
door Thijs
Bij een 2CV-shop in Nederland verkopen ze dat ook.
Bij mij voldoet het prima.

Geplaatst: wo 24 jun, 2015 07:13
door David
Als je de oude pijp netjes openslijpt werkt de Burtonset prima.

Geplaatst: wo 24 jun, 2015 20:21
door Denny
de olievulpijpdie heb ik gewoon opengeslepen en ziet eruit als nieuw maar de ring die ik erbij gekregen heb heeft een metalen gedeelte en een kunststof gedeelte uit twee delen en dicht bij mij niet af

Geplaatst: do 25 jun, 2015 06:44
door David
Vreemd, die ervaring heb ik niet.
Misschien toch even terugsturen?

Geplaatst: do 25 jun, 2015 10:03
door DucKKnutsel
Je hebt wel die rubber ring er tussen toch?
Onder het kunststof gedeelte een paar slagen isolatie tape doen dan dicht het wel af.

Geplaatst: do 25 jun, 2015 10:23
door azuiper
De antwoorden lezend heeft het er alle schijn van dat het ontwerp van "de jongens uit Zutphen" met betrekking tot de afdichting / afsluitring nog voor verbetering vatbaar is ... release 2 zal ik maar zeggen. Extra tape er tussen en/of andere lapmiddelen is natuurlijk niet de bedoeling als je een kompleet produkt op de markt brengt.
Persoonlijk vindt ik de afdichting van "de motorenbouwer uit België" veel beter en de instructies voor de revisie met afbeeldingen op zijn website uitmuntend. De afdichting geschiedt daar met kit en een kunststof afdichtring met een klemband - even meer werk en wat geklieder met kit, maar daarentegen een uitstekende afdichting en daar gaat het tenslotte om !

Geplaatst: do 25 jun, 2015 16:12
door geit
Heb ook dit kitje van deze Belgische motorenbouwer uit Merksplas.
Zit er al meer dan 10000 km op zonder problemen :) .

Geplaatst: di 7 jul, 2015 21:50
door pieterc
Met Burton contact gehad. Bleek dat één rubber ring, nummer 4 op het instructievideotje, niet was meegeleverd. Vandaag deze alsnog geplaatst. Het effect was nul. Er blijft een stevige overdruk uit de olivulpijp komen. Ik wordt het een beetje zat, ik wil gewoon gassen.

Geplaatst: za 18 jul, 2015 10:48
door pieterc
Via Burton een nieuwe goudkleurige olievulpijp ontvangen en de oude revisieset teruggestuurd. Ik was het gedoe met de revisieset zat en had twijfels of ik de olievulpijp wel goed had gereviseerd.. Dus wel. Vanmorgen de nieuwe vulpijp erop en weer overdruk. Sh*t. Wie heeft er een verklaring hoe een gereviseerd blok, nieuwe zuigers en cilinders voor overdruk in het carter kan zorgen? Het blok gebruikt nauwelijks olie en trekt goed en heeft nu ruim 1000 km gelopen sinds de revisie.

Geplaatst: zo 19 jul, 2015 13:18
door DucKKnutsel
Met een slechte vulpijp gaat gaat het blok zeker lekken of gooit de olie het luchtfilter in. Als dat niet het geval is lijkt mij dat er niks aan de hand is. Meet je de over druk wel op de juiste manier. Wat is nauwelijks olie verbruik op 1000 km?