spuiten

Alles in, over, rond en op de koets.
Saelie
Beginner
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 20 feb, 2006 15:55
Locatie: Limburg

Bericht door Saelie » vr 10 mar, 2006 19:33

hoi backfire,

wat voor kompressor heb jij hier dan aan hangen?
aan wat moet ik dan denken, wil mijn 2cv zelf spuiten. Compressor met 5oltr is dat wat
2CV Club 1986 (NZ-67-JN)

Saelie
Beginner
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 20 feb, 2006 15:55
Locatie: Limburg

Bericht door Saelie » za 11 mar, 2006 20:30

Hoi iedereen,

Wat geeft het beste resultaat een simpele compressor of een elektrische verfspuit.

Grtjs Saelie
2CV Club 1986 (NZ-67-JN)

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » za 11 mar, 2006 21:42

Saelie schreef:Hoi iedereen,

Wat geeft het beste resultaat een simpele compressor of een elektrische verfspuit.

Grtjs Saelie
Een compressor, zonder twijfel
Eendracht maakt macht.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » za 11 mar, 2006 22:25

ik heb nu 3 x een eend gespoten met 2 verschillende electrische spuiten en voor even overblazen is het aardig, niet om mooi, netjes en strak te spuiten, doordat je ten eerste alleen met een volle beker de spuit in andere dan alleen de horizontale positie kan houden wat niet handig is met alle rondingen van een eend en ten tweede er altijd af en toe dikke druppels meekomen, en dikke druppels gaan druipen. zo, dat is een lang zin. ik heb het spuiten nu opgegeven en ben m'n eend aan het beplakken met hoogpolig tapijt. enige nadeel is dat tijdens regen de topsnelheid behoorlijk daalt door het toegenomen gewicht. maar het is wel lekker warm.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Mijn2CV
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: do 8 jan, 2004 14:25
Locatie: Kampenhout (B)

Bericht door Mijn2CV » zo 12 mar, 2006 07:48

Een degelijke compressor doet het werk. Kan je ook voor andere toepassingen gebruiken nadien :)

Rustbuster heeft er die niet zó duur zijn:
http://www.rustbuster.nl/Falcon_compres ... ssoren.htm

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 12 mar, 2006 11:06

niet zo duur noemt ie dat, bij van cranenbroek gaan die voor nog niet de helft daarvan weg.

Saelie
Beginner
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 20 feb, 2006 15:55
Locatie: Limburg

Bericht door Saelie » zo 12 mar, 2006 15:46

Hoi :P allemaal,

Die compressor die bij Heuts automaterialen in de aan bieding is is dat wat. Kan Ik hier de klus redelijk mee klaren :?:

http://www.heuts.nl/B2C/winkel.php?scherm=axi&pag=3

Grtjs Saelie :?: :?:

Matchless
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 8 aug, 2005 09:39
Locatie: Amsterdam

Bericht door Matchless » zo 12 mar, 2006 16:33

Voor het spuiten van lak kun je de meest goedkope compressor gebruiken. Het enige verschil met de tankinhoud zal zijn, dat degene met een kleinere tank eerder weer aanslaat. Als je echter een compressor ook wil gebruiken om gereedschap mee aan te drijven, dan moet je goed kijken naar de luchtopbrengst per minuut enz.
Beter een eend dan geen eend

Saelie
Beginner
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 20 feb, 2006 15:55
Locatie: Limburg

Bericht door Saelie » zo 12 mar, 2006 16:37

Oke
Dus die van 25Ltr zou moeten volstaan als het puur op het spuiten aankomt. Wat voor verfpistool kan ik het best nemen dan?

Grtjs saelie
2CV Club 1986 (NZ-67-JN)

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 12 mar, 2006 16:58

inderdaad die van 69 euro is voldoende.

ik heb vorige week met een eminent hte13 gespoten en die doet het heel goed met kleine compressor. (ps mijn compressor heeft een tank van 10 liter en 265L/Min opbrengst). De eminent kan al spuiten bij 1,6 bar en ik heb gespoten met 2 bar. Komt er letterlijk op neer dat ie om de 5 seconden aan slaat.

ik hoopte eigenlijk dat er iemand ook nog een devillbiss heeft, maar helaas, want die wilde ik ook testen.

Overigens de eminent kost iets van 100 euro en de devillbiss iets van 80 euro. Is NIET te verglijken met die spuitpistooltjes van 20 euri.

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » do 13 apr, 2006 23:44

Wat zijn de ervaringen met zelf spuiten.
Zou je het best op een windstille zonnige dag in de buitenlucht kunnen spuiten,
of is het toch beter dit binnen in de garage te doen?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Revers99
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 10 apr, 2006 16:39
Locatie: Drachten

Bericht door Revers99 » vr 14 apr, 2006 01:29

Mijn ervaringen met zelf spuiten zijn me meegevallen. Ik heb mijn eend voor de helft wit gespoten van voren, met een elektrisch kompressortje, gevuld met autolak. Over het resultaat van de glans en dekking heb ik zeker niet te klagen, en hier kan geen motip spuitbusje tegenop.

Heb de onderdelen in de garage gespoten met de deur open (anders zeer veel gas vorming), buiten vernevelt het denk ik nogal, tenzij er helemaal geen briesje wind staat :roll:
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » vr 14 apr, 2006 20:23

Ik wil er wel een foto van zien...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » vr 14 apr, 2006 20:56

backfire schreef:inderdaad die van 69 euro is voldoende.

ik heb vorige week met een eminent hte13 gespoten en die doet het heel goed met kleine compressor. (ps mijn compressor heeft een tank van 10 liter en 265L/Min opbrengst). De eminent kan al spuiten bij 1,6 bar en ik heb gespoten met 2 bar. Komt er letterlijk op neer dat ie om de 5 seconden aan slaat.

ik hoopte eigenlijk dat er iemand ook nog een devillbiss heeft, maar helaas, want die wilde ik ook testen.

Overigens de eminent kost iets van 100 euro en de devillbiss iets van 80 euro. Is NIET te verglijken met die spuitpistooltjes van 20 euri.
Ik denk dat je opbrengst en aangezogen volume door elkaar haalt. Als je staat te spuiten vraag je constant een groot debiet aan een kleine druk. Als ik hier spuit mijn oude compressor met een tank van 25 liter en een aangezogen luchthoeveelheid van 280 l/min moet ik om de 10~20 sec stoppen om de compressor bij te laten komen. Met een verse compressor met een 100 liter tank en aanzuigvolume van 420 l/min kan ik constant doorspuiten. let wel een compressor is niet gemaakt om constant te draaien, als deze tussendoor niet kan afkoelen zal deze erg snel slijten.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 15 apr, 2006 00:19

Compressor die ik gekregen heb kost nieuw 360 euro, voor een compressor met 10 liter tank is dat tegenwoordig veel geld. Ik weet niet hoe lang ik aan een stuk kan spuiten, maar ik heb daar dan ook geen probleem mee, is tenslotte een gekregen compressor.

Ik weet niet wat voor spuitpistool je gebruikt maar een HLVP verbruikt veel minder lucht en heeft een veel lagere druk nodig dan een doorsnee spuitpistool. Van de week nog een Ferm bekeken, deze zit op 4-6 Bar werkdruk en een luchtverbruik van 300 liter +. De HLVP spuit al goed bij 1,6 bar en 240 liter.

en inderdaad opbrengst en aangezogen volume is het verschil.

PS ik kan makkelijk spuiten met deze compressor minuten achter elkaar en blijft daaronder redelijk koel, alleen de luchtbuis wordt heet, maar dat is logisch.

helaas nog steeds niemand met een davillbis??

Plaats reactie