Benzine verbruik
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Nu begint het interessant te worden.
Hoe werkt zo'n op spanning ingestelde speling? Ik neem aan dat het om de speling tussen de tandjes van de sattelliet wieltjes met het kroon en pignonwiel gaat.
En waarom slijt dit sneller als het onbelast ronddraait? Ik begrijp dat het door de speling iets kan rammelen. Maar is dat dan zo erg?
Hoe werkt zo'n op spanning ingestelde speling? Ik neem aan dat het om de speling tussen de tandjes van de sattelliet wieltjes met het kroon en pignonwiel gaat.
En waarom slijt dit sneller als het onbelast ronddraait? Ik begrijp dat het door de speling iets kan rammelen. Maar is dat dan zo erg?
C'est la crème de la crème...
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Ja natuurlijk.tandwielen zijn een samenstel.welke altijd samen behoren te lopen.
Je kan dus in een versnellingsbak nooit zomaar een nieuw tandwiel zetten zonder het
meelopende tandwiel mee te vernieuwen en aangezien het onderste een compleet blok
tandwielen zijn zal je dus al snel de hele inhoud van de bak moeten gaan kopen.Zo is
het kroon en pignonas 1 onderdeel,waarom denk je,Ik denk dat je over versnellingsbakken nog veel moet leren.
Je kan dus in een versnellingsbak nooit zomaar een nieuw tandwiel zetten zonder het
meelopende tandwiel mee te vernieuwen en aangezien het onderste een compleet blok
tandwielen zijn zal je dus al snel de hele inhoud van de bak moeten gaan kopen.Zo is
het kroon en pignonas 1 onderdeel,waarom denk je,Ik denk dat je over versnellingsbakken nog veel moet leren.
Juist omdat ik nog veel moet leren over versnellingsbakken stelde ik ook de volgende vragen: Hoe werkt zo'n op spanning ingestelde speling?
En waarom slijt het sneller bij onbelast draaien?
Ik ben overigens helemaal niks aan het vervangen, dat zal wel een misverstandje geweest zijn.
Christian
En waarom slijt het sneller bij onbelast draaien?
Ik ben overigens helemaal niks aan het vervangen, dat zal wel een misverstandje geweest zijn.
Christian
C'est la crème de la crème...
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Ik denk dat je dan beter het handboek van Haynes kan kopen en dat eens goed gaan
lezen en bij je auto kijken tot je er echt van leer.Om nu naar R'dam einest te komen
voor een cursus eendelogie lijkt me een beetje ver.Dus probeer dat handboek te kopen
en als je problemen heb mag je uiteraard altijd mailen,want we zijn er om je te helpen.
want de eendjes moeten zo lang mogelijk blijven rijden.
lezen en bij je auto kijken tot je er echt van leer.Om nu naar R'dam einest te komen
voor een cursus eendelogie lijkt me een beetje ver.Dus probeer dat handboek te kopen
en als je problemen heb mag je uiteraard altijd mailen,want we zijn er om je te helpen.
want de eendjes moeten zo lang mogelijk blijven rijden.
-
- Beginner
- Berichten: 48
- Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 21:21
- Locatie: Uithoorn