Pagina 5 van 6

kleppen

Geplaatst: ma 17 okt, 2005 16:47
door no fear
ik tank verschillende v-power/98/95
maar als ik de vacuumdoos er op heb dan hhor je niets net of kunnen de kleppen het niet bijhouden heb 2 maanden geleden nog mijn kleppen gesteld.?

pingelen

Geplaatst: ma 17 okt, 2005 17:06
door Le Patron
Je hebt kans dat hij met 95 pingelt, zou inelk geval 98 gebruiken .

98

Geplaatst: ma 17 okt, 2005 17:22
door no fear
ja maar met vacuumdoos deed hij het niet meer?
beetje apart?

compressie

Geplaatst: ma 17 okt, 2005 17:40
door Le Patron
Maar je hebt kans dat hij het met 98 goed doet, je hebt hoge compressie waarschijnlijk, waardoor je 98 moet hebben.

vacuumdoos

Geplaatst: wo 19 okt, 2005 12:15
door no fear
oke dat kan ook nog maar ik laat hem eerst zo weer effe hij rijdt alweer een stuk beter.
toch bedankt!

Geplaatst: vr 28 okt, 2005 15:41
door backfire
FF wat anders, ben bezig om oliedruksensor te monteren, maar meet geen oliedruk. Voor de zekerheid leiding ff losgemaakt van de kop en waarempel, olie. Nu heb ik een verloop moeten maken omdat de druksensor niet op de standaard plaats past. Dit met een leiding gedaan welke ik met standaard banjo aanslutingen heb vastgezet. Waarschijnlijk zie ik iets belangrijks over t hoofd

OLIEDRUK

Geplaatst: vr 28 okt, 2005 15:59
door Le Patron
Waar heb je die leiding dan geplaats? En wat voor materiaal is de leiding?

Geplaatst: vr 28 okt, 2005 16:13
door backfire
Ik heb de normale druksensor gepakt van de Visa, daar de sensor uitgehaald en er een bus in gezet met draad. Dus dan heb je blok, leiding voor de koppen en dan de leiding naar de druksensor (zo'n equus geval). Leiding is momenteel nog een hogedruk leiding (staalflex). Maar de Banjo bouten welke ik gebruikt heb (had ze nog liggen) zijn van de remmen van een motor. De openingen daarin zijn +/- 2,5 mm. Vermoed dat daar mijn probleem zit, druk zakt zo natuurlijk meteen weg. Aan de andere kant van de staalflex heb ik een alu blok zitten waar de leiding op vast zit en waar ook de sensor op vast zit.

instrument

Geplaatst: vr 28 okt, 2005 17:33
door Le Patron
Leg eerst de draad die op de sensor moet eens tegen de massa, de meter moet dan geheel uitslaan, dan weet je of de meter werkt.
En is de druksensor nu wel met de massa verbonden?

Geplaatst: vr 28 okt, 2005 19:42
door backfire
Straks maar eens gaan testen :), wil natuurlijk eerst 100% zeker zijn van voldoende oliedruk alvorens verder te gaan aan turbo nontage.

Geplaatst: vr 28 okt, 2005 23:16
door backfire
gevonden, inderdaad probleem was de massa van de sensor, aparte draad naar de massa getrokken en de meter staat nu in ieder geval op nul. Rechtstreeks getest en dan slaat de meter inderdaad helemaal uit. Zondag met draaiende motor kijken of ie nu druk op gaat bouwen. Ben alleen bang dat ik daar niet voldoende olieflow heb om de turbo van olie te voorzien.

Geplaatst: zo 30 okt, 2005 23:26
door backfire
zoals verwacht geen druk, er komt olie uit en voldoende, maar alleen als ik de leiding lager houd dan de orginele locatie van de sensor. Daarboven zie je de olie terugstromen naar de cilinders toe. Denk dat ik dus ergens anders de olietoevoer voor de turbo moet gaan halen, alleen waar??

Geplaatst: zo 30 okt, 2005 23:29
door robin2cv
hey

kan je geen extra oliepomp installeren en koeler zodanig dat turbo apparte olievoorziening heeft ?

anders druk dat uit motor komt verhogen en weerzien aftebouwen als hij inkoeler gaat. Maar je orginele oliekoeler gaat toch nooit grootgenoeg zijn ?

Geplaatst: ma 31 okt, 2005 08:29
door backfire
Het is een visa motor met 2cv6 koeler, dus zo wie zo 50% meer capacteit. Extra oliepomp is leuk, maar je aandrijving daarvan is weer een ander verhaal natuurlijk. Anders met behulp van sensor flens of zo aftappen, daar een visa koeler er tussen (heb ik nog liggen).

sensor flens

Geplaatst: ma 31 okt, 2005 11:25
door Le Patron
Ik dacht dat de zgn sensor flens niet past op een visa.
We hebben adaptors liggen voor oliekoelers.
En je moet toch druk hebben bij de aansluiting van de leidingen op het blok?