Pagina 5 van 5

Geplaatst: ma 23 jul, 2007 09:10
door backfire
The fun thing with bicycle meters is that they come with detachable holders, so you keep the meter in your pocket, and after the start you snap it on the bracket, before you finish you take it off again and put it back into your pocket.

Geplaatst: ma 23 jul, 2007 13:02
door SirGus
Hey! You are quite "foxy" enough !!! 8) 8)

Ok, that's a good idea. But just for some rallies.
Not for something too organized such as the Historic Acropolis Rally :wink: :wink:

Geplaatst: ma 13 aug, 2007 11:26
door SirGus
willem dijkstra schreef:
SirGus schreef: I would put one of these digital SIGMA computers but they are not allowed as well. What they accept is the mechanical HALDA odometers for example but they cost over 300 euros.
Could you please think of any other idea?

p.s. Please inform me if there is any problem to post English messages. Thanks for understading.
In all FIVA favoured classic car events everything that only sounds like having digital components is strictly forbidden.
An analog speedmaster will cost you a lot.
We use a concealed bike computer with great success.(great for average speed and covered distance)
Calibration with GPS and the 10 wheel turns method with chalkstripes both work fine.
Different brands of tyres have different wheel circumferances.
hi again
would you suggest me the best spot to place the sensor and magnet?
I have seen the photo with the wheel but I wouldn't like to use any epoxy glue as this would make removing it very difficult.

any other idea?

Geplaatst: do 16 aug, 2007 16:54
door SirGus
Rollo schreef: Afbeelding
Hi!
I guess that this is not a right way to install it as it needs to "face" the other part on another axis.
hm? :?: :roll:

Geplaatst: do 16 aug, 2007 18:22
door backfire
Why not install it behind the disc, mount the magnet on the holder for the disc and the sensor with a bracket on the gearbox?

It's just an idea, don't know if it will work.

Geplaatst: do 16 aug, 2007 18:36
door Rollo
SirGus schreef:
Rollo schreef: Afbeelding
Hi!
I guess that this is not a right way to install it as it needs to "face" the other part on another axis.
hm? :?: :roll:
Thats right, there is the piece u put on the wheel of the bicyclespoke. This is also glued on to the rim.

But it works fine This way.

Geplaatst: do 16 aug, 2007 19:00
door SirGus
backfire schreef:Why not install it behind the disc, mount the magnet on the holder for the disc and the sensor with a bracket on the gearbox?

It's just an idea, don't know if it will work.
hi! That's a nice idea. But the main problem is that the distance between them must be at max 2 cm!
So the bracket must be quite stable.Except that I don't know how it will work when the disc will come hot!
:roll:

Geplaatst: do 16 aug, 2007 19:01
door SirGus
Rollo if you have tried it and it works fine then I can't say more!
I will try the Sigma's instructions.

I hope that I will manage to fit it and post some pics here
:)

Geplaatst: wo 6 jul, 2011 16:25
door ami6
Hallo,
even uitspitten,

de montage op het voorwiel heeft zo z'n nadelen, ivm doorslippen (raid trail etc) heb hem op het achterwiel gemonteerd, kwam uiit op1827mm, nadien getest met gps = perfekte snelheid en afstanden. Leuk hebbeding!

Oli.

Geplaatst: di 2 aug, 2011 15:09
door David
Heb je een foto?
Waar heb je het spulletje dan neergezet?

Alle vorige foto's van dit topic zijn er inmiddels niet meer.

Zou het leuk vinden om de Sigma ook te monteren.

Greetz David :P

Geplaatst: do 1 dec, 2011 20:32
door ami6
Is inmiddels al een heel tijdje geleden, maar ik herinner mij dat David mij indertijd goed geholpen heeft ivm verfvraagjes ; dus :


Afbeelding

Afbeelding

het hoekijzertje is gelast op de trommelhouder (naam vergeten, van dat ding!) en de 3 witte colsonbandjes waren enkel om de tec7 z'n werk te laten doen.

Geplaatst: do 1 dec, 2011 21:29
door David
Hey da's sympathiek!!

Gaaf dat je dat op het achterwiel gedaan hebt!
Iedereen doet het ergens op het vliegwiel of zo.

Heel gaaf gedaan!!

Dank je!


Greetz David :P

Geplaatst: do 1 dec, 2011 22:25
door ami6
Hello,

ja, in het motorcompartiment loopt er al vanalles, hoe minder brol er zich onder de motorkap bevindt des te beter, in raid-toestanden kun je best dit soort dingen vermijden bij de voorwielen me dunkt, trouwens er is de slip die meespeelt en ik kan jullie garanderen dat er soms slip is bij 15% klim over ronde keien over een afstand van meer dan 10 km! :D Wel moet je dus de twee minuscule draadjes verlengen (solderen) tot vanvoor, heb ergens gelezen dat de draadloze versie niet werkt ivm parasieten (storingen) Oja, de magneet is dus gekleefd op de trommel natuurlijk, gewoon met siliconelijm (tec7)



Ik reed ermee de transpyrenee en hij was steeds op de meter nauwkeurig met het roadbook , er is eigenlijk maar een nadeel aan en dat is dat je er een tweetal seconden moet op drukken (toets inhouden) om hem terug op nul te zetten, handiger was geweest een snelle druk en "hop", maar dat blijkt zo met alle fietscomputers, is eigenlijk normaal anders druk je hem misschien op nul terwijl je dat niet wil.

Maar reuzehandig, enorm veel functies en voor slechts 15 euro...

Geplaatst: do 1 dec, 2011 23:34
door David
Nou ik weet een leuk klusje voor het voorjaar!

Heb nu bak en motor eruit liggen, alles reviseren etc.

Maar ik vind het een absoluut topidee!!


Bedankt!

Greetz David :P

Geplaatst: zo 4 dec, 2011 11:59
door Peter v G
ami6 schreef: heb ergens gelezen dat de draadloze versie niet werkt ivm parasieten (storingen)............................... er is eigenlijk maar een nadeel aan en dat is dat je er een tweetal seconden moet op drukken (toets inhouden) om hem terug op nul te zetten, handiger was geweest een snelle druk en "hop", maar dat blijkt zo met alle fietscomputers, is eigenlijk normaal anders druk je hem misschien op nul terwijl je dat niet wil.
De draadloze is idd niet betrouwbaar, de draadjes verlengen is geen probleem.
Ik heb zelf eens de Sigma 1601 gemonteerd, hierbij zit ook nog eens achtergrond verlichting. (helaas voor slechts enkele seconden na het bedienen van de knop.)

Ik meen dat de Sigma 501 (nooit meer ergens kunnen vinden), zich op nul laat zetten door een korte druk op de knop.