Pagina 5 van 5
Geplaatst: ma 16 jan, 2006 15:12
door backfire
zo wie zo laten staan, want de papieren rompslomp loopt nog , dus laten we daar nu ook even op wachten voordat we massaal die chassis gaan halen.
Geplaatst: ma 16 jan, 2006 17:23
door Lelijke Eend
Mijn idee
Geplaatst: zo 22 jan, 2006 12:04
door Markoss
Beter laat dan nooit: De roestwerende behandeling van het enige originele chassis [ citroen - MCC ] die Punky maar niet kan onthouden heet op z'n frans "cataphorese". In het nederlands is dit kataforese of elektrodepositie waarbij het blanke chassis in een heet dompelbad door elektrolyse voorzienwordt van een gelijkmatige laag roestbescherming. Deze bescherming bestaat uit een speciale lak met als binding een harssoort.Om de beschermlaag te harden wordt het geheel gemoffeld.
In Noord-Frankrijk,waar deze bewerking gecentraliseerd is , zie je alle grote europese merken, dus Citroen , Mercedes , Volvo , Renault e.v.a. die hun carrosseriedelen op dezelfde wijze laten behandelen.
Dan nog het laatste nieuws :Sinds 19 januari is ook de laatste formele hobbel voor de goedkeuring van het originele chassis genomen : Mehariche heeft de R.D.W. erkenning als fabrikant ,,van vervangingschassisramen" ontvangen.
Toelatingsnummer :RDW-90050716-00
Bron : Mark van Boekel
Geplaatst: zo 22 jan, 2006 12:41
door backfire
Mark, heb je toevallig ook de inhoud in pdf ergens te downloaden. Of moeten we met zijn allen de RDW gaan bellen
Geplaatst: zo 22 jan, 2006 14:55
door thomaaas
Ook leuk, ik denk dat ze het dan heel snel zat worden en er werk van maken...
Geplaatst: di 11 apr, 2006 11:17
door Lelijke Eend
Welke verzonken TuV gekeurde chassis hebben een uniek nummer (geen chassisnummer maar een goedkeuringsnummer van de TuV) + een goedkeuringsbewijs van de TuV met daarop een nummer dat overeen komt met het nummer wat in het chassis geslagen is ?
Geplaatst: di 11 apr, 2006 13:08
door Lelijke Eend
Reeds gevonden: Der Fransoze. Ramt het nummer direct na productie in het chassis, dus niet op een apart plaatje wat er op gepopt wordt.