Pagina 5 van 7
Geplaatst: ma 9 jan, 2006 22:57
door Tom Duckpower
Voge schreef:nog niet echt helder voor me eigenlijk. Ik zal eerst eens verder gaan zoeken voordat ik weer een nieuwe vraag post!!
kan je wel beetje vertellen
al dan niet via msn
Geplaatst: ma 9 jan, 2006 23:04
door Voge
MSN vandaag niet, dan moet ik eerst m'n andere computer aanslingeren.. Bovendien kan ik 't nog eens terugzoeken als je hier wat info post (waar kan ik die acceleratiepomp vinden / wat moet ik ermee doen enz.). Is 't trouwens niet gewoon een sproeier, als 'ie in de carb. zit? En als 'ie ploft komen er wel wolkjes uit de carb. trouwens (gezien zonder luchtfilter). Is dit ook een symptoom van een vuile acceleratiepomp?
Alvast bedankt!
Geplaatst: ma 9 jan, 2006 23:09
door Tom Duckpower
Voge schreef:En als 'ie ploft komen er wel wolkjes uit de carb. trouwens (gezien zonder luchtfilter). Is dit ook een symptoom van een vuile acceleratiepomp?
Alvast bedankt!
ik had hetzelfde..
acc.pomp is een hendeltje links op je carb (als je voor de eend staat).
Dit pomp benzine door een sproeiertje heen..
das alles
Ik heb het scharnierpunt gesmeerd en sproeier doorgeblazen en was er vanaf
helemaal links op de foto, die uitstulping, dat is de acc.pomp(je)
Geplaatst: ma 9 jan, 2006 23:13
door Voge
Kijk, dat is nog eens helder... Hoe haal je die sproeier eruit?
Geplaatst: ma 9 jan, 2006 23:23
door Tom Duckpower
pompje zit mer 4 schroefjes vast, maar dan moet de dynamo eruit om er goed bij te kunnen.
Sproeier:
deksel van carb draaien (6 schroefjes), en eraf tillen (even de slang van de aansluiting voor aftrekken.
Dan zie je de binnenkant van de carb, met de vlotterkamer (vol benzine).
Euhm, ff denken....
Dan zie je midden in de carb een goudkleurig stangetje zitten, met een blokje aan.. Dat is de acc.sproeier.
Ff eruit trekken (zit vastgeklemd, dus hard trekken met een tang(etje), dan ff doorblazen.. en weer terug duwen.
acc.pompje bestaat uit 3 delen, de hendel met plaatke, een rubber membraampje en een veer.
Ik heb alleen het scharnierpunt van de hendel gesmeerd.
Daarna alles teug zetten, let op dat de veer er goedom inzit (smalle kant eerst dacht ik), 4 boutjes aandraaien (let op dat de hendel goed op dat palletje onderaan de carb valt). Dan weer de deksel erop: zorg dat de chokehendel rechts op de carb goed zit, ander staat de choke vol open, en krijg je m alleen dicht als je de deksel van de carb haalt.
Schroefjes vastzetten.
Dan ff aan de hendel van de acc.pomp zitten/bewegen, en kijken of je benzine zit, hoort. dan werkt alles weer
mss ploft ie nog een enkele keer..maar dat gaat weg
Geplaatst: ma 9 jan, 2006 23:27
door Voge
Ik ga 't van de week proberen, met deze beschrijving erbij! Heb 't helaas wat druk van de week, wilde nog een paar dingen aan de eend doen maar 't is er nog niet van gekomen...
Geplaatst: ma 9 jan, 2006 23:29
door Tom Duckpower
tis jammer dat ik geen foto van een open carb kan vinden..
maar mn omschrijving klopt aardig dacht ik
Geplaatst: di 10 jan, 2006 01:06
door Punky
Is dat jou carb op de foto tom???
Met wat carb.reiniger kun je hem weer mooi schoon krijgen hoor.
Geplaatst: di 10 jan, 2006 10:15
door Tom Duckpower
Punky schreef:Is dat jou carb op de foto tom???
Met wat carb.reiniger kun je hem weer mooi schoon krijgen hoor.
nee, foto komt van wikipedia.. mijne ziet er mooooooooi uit, geen bling, maar schoon
Geplaatst: di 10 jan, 2006 16:29
door thomaaas
2cv zou een handboek uit moeten brengen zeg.... ik ga hier heel veel aan hebben denk ik!
Geplaatst: di 10 jan, 2006 17:07
door TB
Weet zeker dat ie bij mijn eend goed werkt. Laatst carb in de diesel gelegd om schoon te maken. Bij beetje aan die beweegbare dingen kloten spoot er benzine uit en was ook te horen.
Geplaatst: di 10 jan, 2006 21:54
door Voge
Schoonmaken in de diesel?? Dacht dat dat echt met carburateurreiniger moest..
Geplaatst: di 10 jan, 2006 22:12
door Yannick
Benzine of diesel reinigt het ook
En als een carb geen benzine of diesel aan zou kunnen zou het geen carb zijn
Geplaatst: wo 11 jan, 2006 19:03
door Lelijke Eend
Met lampolie zonder kleurtje (kleurloos) doen. Benzine is te schraal. Daardoor gaat het aluminium oxyderen. Klinkt maf, maar het is wel zo. Overigens, dat heb ik van iemand geleerd die er meer (veel meer!) verstand van heeft dan ik. Ik ga vandaag of morgen m'n carburateur ook uit elkaar schroeven en in de lampolie gooien. Maandje laten weken en hij zou weer helemaal netjes en schoon moeten zijn. Vervolgens afspoelen met wasbenzine.
Overigens, voor foto's van een open carburateur zie:
http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/28
Geplaatst: wo 11 jan, 2006 19:09
door Tom Duckpower
nog even voor de acc.sproeier:
dat rode omcirkelde dus
Acc.pompje zit er rechtsboven
Foto heb ik even van LE gelEEND