snelle uitlaat

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » wo 11 jan, 2006 18:08

ligt dit niet aan je druksensor dan....
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 11 jan, 2006 23:03

nou nee, druksensor is nieuw, maar ook als je een olieleiding los aan de aansluiting monteerd komt de olie niet hoger dan bovenkant motorblok. Als je de leiding hoger houdt zakt hij gewoon terug. Met 5 to 6 bar zou deze minimaal 50 tot 60 meter omhoog moeten komen. Ook kun je 5 tot 6 bar nooit met je vinger tegen houden wat bij mij makkelijk kan.

Dus kan alleen bypass ventiel zijn welke vast zit in open stand of anders toch oliepomp, maar die was zo goed als nieuw.

Zucht.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » zo 15 jan, 2006 00:41

mmm, :( wordt je dus niet vrolijk van..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 15 jan, 2006 11:05

nee inderdaad, hoewel als mijn sleutelmaat en ik ons ff kwaad maken is het een klusje van een paar uur, maar ik ben niet vrolijk genoeg om me kwaad te maken. Althans nog niet.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 16 jan, 2006 16:57

nou ik ga je ook niet kwaad maken hoor!!, als ik zie wat je met die kip hebt gedaan :lol: :lol: :lol:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » wo 25 jan, 2006 17:59

we hadden het nog effe over die olie druk; ik bereik nu bijna 7 BAR!!
6.8 denk ik zo'n beetje nog steeds goed :?

en ik heb nog een klein probleempje, m'n oliedruk sensor (waar de olieleidingen bijelkaar komen, die oude voor dat rooie lampje) daar lekt ie nog iets olie drup drup enz. nou heb ik een keer nieuwe ringetjes aangedaan, lekt ie nog steeds :? :?:
kan het zijn dat m'n sensor lek is? kan ik dit testen?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 26 jan, 2006 14:19

ja sensor kan lek zijn, zie je als er olie uit lekt. Het is tenslotte maar een geperst gevalltje.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 26 jan, 2006 16:11

even over de uitlaat, er komt hier weer wat onzin voorbij.

De optimale uitlaat ziet er als volgt uit:

De 2 cylinders gaan met even lange lengtes aan elke kant in een Y.
De lengte tot aan de Y bepaald hoeveel koppel je hebt.
Vor mensen die natuurkunde gevolgd hebben, het gaat over de staande golf theorie die je optimaliseerd voor een bepaald toerental, dus met de lengte kun je de dip die je krijgt bij een laag toerental door je motor te tunen geheel of gedeeltelijk opheffen. Enig probleem is dat bij onze motortjes de theoretische lengte voor optimalisatie onpraktisch lang is, maar je kunt voor een deel optimalisatie gaan door een bepaalde fractie van de lengte te pakken.
De magische naam is david vizard (als ik het goed heb), die heeft hier veel onderzoek naar gedaan bij bmc A series motoren (mini, frogeye sprite etc).

Even praktisch: zo lang mogelijke, gelijke lengte en dan ergens bij het schutbord samen komen.
De pijp oppervlakte na de Y is ongeveer 2x zogroot als de enkele pijp oppervlakte voor de Y, met iets groter of iets kleiner kun je ook nog bepaalde sup optimalisaties uitvoeren.
En dan nog een stukje naar achter zonder al te scherpe bochten.
Als je wilt dempen (wel aan te raden, snel maar doof is ook niet leuk) neem dan een expansiedemper. Kijk eens wat ze naast een lotus 7 inspired kit car hangen (LSIS), dat werkt erg goed en ziet er sjiek uit.

En nu de demper op de vreugde: Ik heb bij 2 cylinders nog nooit extra vermogen uit de uitlaat kun halen. tot 45pk of zo is de originele uitlaat absoluut geen restrictie. 45pk is een 50% vermogens winst en dat halen de meesten zoiezo niet. De ami super doet met een originele uitlaat 55pk (citroen geeft 53.5 op) en die heeft dezelfde diameters als de 2cv uitlaat, enkel de eerste demper is anders en de zwanehals.
Ik monteer altijd een standaard uitlaat, werkt prima en is erg stil.
Als je herrie wilt kun je beter een K&N monteren, dan zit je lekker zelf in de herrie en niet de mensen buiten je auto, en een K&N helpt wel op zoek naar meer vermogen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 26 jan, 2006 16:42

kijk hier hebben we wat aan bedankt

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 26 jan, 2006 16:45

hoe kan dat dan dat er op een duitse site grafieken staan over de uitlaat, waar deze orginele uitlaat bewezen teveel tegendruk geeft ( volgens mij www.citroentuning.de )
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 26 jan, 2006 16:57

deze?

Afbeelding

maar erboven staat dit:
1 - Standart exhaust system (Curve is not shown, read at bottom),
2 - Emptied standart exhaust cross box with big diameter dogleg pipe to "torpedo" silencer and big final exhaust pipe (AK type),
3 - Big expansion chamber crossbox with big diameter dogleg pipe to "torpedo" silencer and big final exhaust pipe (AK type).

Dus we kunnen niet zien hoe de originele uitlaat zich verhoud tot de aangepast want de 1e curve mist.
Verder gaat het hier om een 710cc motor, niet bepaald standaard, zit ook een interesante nokkenas op.

er staat ook dit:
With standart exhaust system the engine will not rev up 5.000 RPM, acceleration was very lazy, engine hesitating during acceleration with floored accelerator in second gear!

Daar hebben mijn auto's nou nooit last van. De mijne willen allemaal naar 7000tpm. Ook de visa's (en die zijn daar normaal niet zo goed in).
Maar ik gebruik nooit het visa lichtfilterhuis want dat is bagger! (en dat kan ik geintereseerden eenvoudig bewijzen)
Ik had graag nog een hoop extra testen gezien om een gedegen conclusie te kunnen trekken.

Trek je eigen conclusie.
ik verwacht niet dat mensen klakkeloos aannemen wat ik vertel, ik verwacht dat mensen die het echt willen weten gaan zoeken ahv de tips die ik geef. Een groot gedeelte van dat tuned length exhaust staat op internet. En denk je nou echt dat citroen de uitlaat zo gemaakt heeft dat er nog verborgen vermogen in de auto zit?
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 26 jan, 2006 17:09

misschien wel zit er wel degelijk verborgen vermogen in de auto.. :?

zo'n auto wordt voor de productie gemaakt en vaak zijn snellere opties duurder dacht ik ... meer werk, secuurder, matrialen, meerdere testen enz.
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 26 jan, 2006 17:27

inderdaad, je kunt wel vermogen winnen door dingen te optimaliseren maar zit niks in waarmee je in 1 klap een hoop vermogen wint. Niet zoals die ring in de uitlaat bij een snorfiets dat ie brommer wordt.
Maar ik zou zeggen probeer het. Meet je 0-100 tijd, hang er een andere uitlaat op en meet nogmaals. Ik heb het gedaan en het hielp niet. Enkel het luchtfilter veranderen helpt ook niet (meetbaar). Pas als je een hoop dingen gaat veranderen wordt het verschil meetbaar...
Pas je wel op je versnellingsbak? Ik heb er wel een paar gesloopt met 0-100 testen...
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 26 jan, 2006 17:39

heb ik gedaan, visa blok, snelle nokkenas, K&N filter eerste demper leeggehaald, 2e demper van 750cc motor bike (sebring) , grotere sproeiers, lichter vliegwiel, revisie zuigerveren pakkingen, groter oliefiletr enz...
zeker voelbaar meer vermogen!! maar dit is natuurlijk bijelkaar opgeteld, alleen een uitlaat helpt misschien niet nee..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » do 26 jan, 2006 17:40

Maar jij praat dan wel over een visa blokje met een andere versnelling bak of nog de orginele!????
2cv Vert Bambou '79

Plaats reactie