De Barbot

Burtons, lomaxen, Charons, Le Patrons, etc.
Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » vr 29 jun, 2007 12:17

Waarom loopt iedere thread over kitcars nou altijd uit op een kinderachtig wellus/nietus verhaal ?????

Laat een ieder lekker in z'n waarde en respect voor allen !

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » vr 29 jun, 2007 12:23

@Wim: De Radar en de Bijou zijn net WEL CARROSSERIES VAN CITROËN en zijn dus gewoon CITROËNS! Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? :roll:

De Barbot is gewoon een oude racewagen met veel stijl, klasse en charme zoals alle historische racewagen. Straks ga je nog beweren dat James Dean zich te pletter heeft gereden in een kitcar. :roll:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » vr 29 jun, 2007 12:30

Duintje schreef:Waarom loopt iedere thread over kitcars nou altijd uit op een kinderachtig wellus/nietus verhaal ?????

Laat een ieder lekker in z'n waarde en respect voor allen !
:lol: Dat vraag ik me nou ook net af :wink: Laat iedereen lekker rijden in wat ze leuk vinden
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 29 jun, 2007 12:32

En toch gaan we door met deze zinloze discussie. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » vr 29 jun, 2007 12:34

Ik lees alleen maar mee in dit soort discussies. Simpelweg omdat ik me een beetje verdiept heb in wat kit cars en ik vind dat er best leuke wagens bij zitten
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » vr 29 jun, 2007 12:38

Punky schreef:En toch gaan we door met deze zinloze discussie. :roll:
Als mensen het Citroënpatrimonium afschrijven als een polyester kit zonder historische waarde dan ga ik graag verder ja. Voor zover ik weet laat ik Wim in zijn waarde en zeg ik niets anti-kitcar.

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » vr 29 jun, 2007 12:48

Ach het is toch gezond om erover te discussieren.

Sommige mensen rijden alleen puur eend, andere weer alleen hele oude, anderen hebben een Golf en vinden een eend wel lachen, maar laten hem het liefst staan en zo kun je nog wel door gaan.

Feit is, met een 2CV kun je waanzinnig veel leuke dingen doen, en dat gebeurt ook, dus zijn we nooit uitgepraat :-)
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

outlaw1845
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door outlaw1845 » vr 29 jun, 2007 13:54

hey...maar wat ik wou vragen

is er een barbot eend in nederland?... en waarom is er nog niemand geweest die hem als kit aanbied?...misschien een gat in de markt

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 29 jun, 2007 13:54

thumbs up voor FD ;) zo is t maar net.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » vr 29 jun, 2007 14:33

outlaw1845 schreef:hey...maar wat ik wou vragen

is er een barbot eend in nederland?... en waarom is er nog niemand geweest die hem als kit aanbied?...misschien een gat in de markt
De Barbot bestaat niet meer. 'k Denk niet dat er een degelijke replica in Nederland rondrijdt.

Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Wim van den Bergh » vr 29 jun, 2007 14:47

Yannick schreef:Als mensen het Citroënpatrimonium afschrijven als een polyester kit zonder historische waarde dan ga ik graag verder ja.
Als ik je goed begrijp is alleen dat wat van Citroen komt een Citroen maar iets wat niet helemaal van Citroen komt niet. Dus de huidige kitcars zijn geen Citroëns (staat trouwens wel als zodanig op het kenteken).

Waar plaats jij dan de C-Crosser (een Mitsubishi met andere merkbadge)? Dat is volgens jou gedachtengang dan een volbloed Citroen en dus een aanwinst voor het Citroënpatrimonium.

Wat nu als Citroen verdelers de Burton/Patron/Voglietta in hun leveringsprogramma opnemen ? Worden het dan ineens wel Citroëns naar voorbeeld van de RADAR, die niet door Citroen werd gemaakt maar door een Belgische verdeler, zie ook : http://users.skynet.be/vincent.beyaert/ ... r_1959.htm

Zo leer ik nog eens wat :lol: even mijn school frans wat opgehaald ...
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS

http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » vr 29 jun, 2007 15:23

is het niet gewoon heel simpel te stellen dat alles wat je na de aflevering van je auto aan je veranderd (waardoor je langs de rdw meot) je bezig bent met het realiseren van een kitcar. hoef je niet langs de rdw na je verandering is het volgens de nederlandse wet een orriginele auto en dus geen kitcar.
hierbij uitgesloten een te vervangen chassis ed natuurlijk. maar dus echt dingen die op je kenteken papieren veranderd gaan worden

of denk ik nu weer te simpel :?:
J B

just drive like you stole it

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 29 jun, 2007 15:39

Inderdaad Wim, zoals ik al eerder aangaf, een vw cabrio wordt per definitie door kharmann gebouwd voor VW en mag daarbij van VW het VW logo dragen en ook garantie wordt door VW genomen. Zo gaat dat met Matra en dus warschijnlijk ook met overige koetsbouwers.

Op het moment dat jij als koetsbouwer een product ontwikkeld welke marketing technisch interessant wordt gevonden door een producent zullen zij dit in hun service netwerk opnemen, garantie afhandeling verwerken en de onderdelen levering veilig stellen. Als Burton besluit te stoppen (wat ze niet zullen doen) dan vervalt je garantie op levering van Burton specifieke onderdelen en moet je zelf gaan zoeken, geen Citroën die dan voor je in de bress springt.

Ik merk dat de er een extra categorie bij moet, die van koetsbouwers ;) Duessenburg Ring a bell? :D

Wel jammer dat mijn Barbot topic volgepropt wordt met leuke info maar die niets maar dan ook niets met de barbot te maken heeft.

Dus graag alleen maten, detailtekeningen, foto's en nog wat niet meer van een Barbot hier neer te zetten, zodat we tzt zelf een barbot (kitkar) kunnen maken.

Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Wim van den Bergh » vr 29 jun, 2007 15:55

backfire schreef:Ik merk dat de er een extra categorie bij moet, die van koetsbouwers ;) Duessenburg Ring a bell? :D
30-er jaren patserbakken uit de USA.
backfire schreef:Wel jammer dat mijn Barbot topic volgepropt wordt met leuke info maar die niets maar dan ook niets met de barbot te maken heeft.

Dus graag alleen maten, detailtekeningen, foto's en nog wat niet meer van een Barbot hier neer te zetten, zodat we tzt zelf een barbot (kitkar) kunnen maken.
Heb je de mannen van CitroExpert al eens gepolst naar deze informatie ? Zij hebben regelmatig hun neus in de CitroArchieven gehad waarbij dit soort zaken altijd hun warme belangstelling had. Effe een email naar de heren Fred Jansz & Wouter Jansen.
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS

Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Wim van den Bergh » vr 29 jun, 2007 16:00

jj schreef:Is het niet gewoon heel simpel te stellen dat alles wat je na de aflevering van je auto aan je wagen veranderd (waardoor je langs de rdw moet) je bezig bent met het realiseren van een kitcar. Hoef je niet langs de rdw na je verandering is het volgens de nederlandse wet een originele auto en dus geen kitcar. Hierbij uitgesloten een te vervangen chassis ed natuurlijk. Maar dus echt dingen die op je kenteken papieren veranderd gaan worden of denk ik nu weer te simpel :?:
Het zou best goed zijn als het zo simpel was maar bij inbouw van een gastank moet je ook naar de RDW en dan bouw je geen kitcar. Een Hoffman moet naar de RDW, die namaak Barbet, een verlengde 2CV limo en een 2CV pickup ook. Zodra gewicht, brandstoftype, koetswerk, spoorbreedte en/of wielbasis worden aangepast zul je formeel gezien bij de RDW langs moeten.

Plaats reactie