
Restauratie 2cv6 Special 1984 (eindresultaat op pag.7)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
mooi kleurtje!! 

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
Alhoewel er van dichtbij nog wel wat dingetjes aan de lak op te merken zijn... stofje en klein druipertje. Maar als de eend opgebouwd is dan gaat ie nog eens terug naar de spuiter om helemaal nagepoetst te worden en wordt het achterpaneeltje nog eens opnieuw gespoten. Voor de rest dik in orde. Zitten 4 lagen lak op...
De kleur is wel apart. Het is rouge vallelunga. Maar in kunstlicht lijkt het juist oranje. En in de schemer juist weer donkerrood. Bevalt me wel
De kleur is wel apart. Het is rouge vallelunga. Maar in kunstlicht lijkt het juist oranje. En in de schemer juist weer donkerrood. Bevalt me wel

2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Inmiddels is de motorkap terug van de spuiter (moest een keer overnieuw...) en het resultaat is heel mooi geworden. Nieuwe grille erin
Staat heel goed allemaal. Sorry, nog geen foto ervan... in de garage is gewoon te weinig ruimte om een mooie foto te maken. Met wat beter weer rij ik m ff naar buiten toe voor een foto.
Ik zit alleen nog diep na te denken over de voorschermen. Imitaties zijn gewoon uitgesloten. Op m'n blauwe 'rij' eend zit 1x een imitatie voorspatbord, je ziet gewoon dat de pasvorm niet klopt t.o. van de originele aan de andere kant. Hangt half over de bumper heen zegmaar. En ook een voordeur is imitatie en die sluit gewoon niet goed. Is gewoon niet af te stellen omdat er te veel spanning op staat. Die gaat er zoiezo uit.
Voor het restauratieproject: Nu heb ik 2 gestraalde originele liggen, maar een daarvan kan ik wel wegflikkeren. De hele bevestiging onderaan is weggestraald. En de andere zitten heel veel kleine gaatjes in. Plus het feit dat het door het stralen wel erg dun geworden is. Ik heb ook nog een originele liggen die op zich wel goed is maar op meerdere plaatsen gelast. En veel vliegroest. Stralen zou haast wel moeten... wat blijft er dan van over?
Ik denk dat ik gewoon op zoek ga naar twee nieuwe originele voorschermen voor een redelijke prijs. Dan ben ik van al het gezeik af en weet ik dat ze lang meegaan als ik ze goed behandel met Tectyl aan de binnenzijde. En dan is de pasvorm ook gewoon 100%. Alles is namelijk origineel aan mijn 2cv, dus dan ook de voorschermen zo origineel mogelijk denk ik. Iemand nog een goed adresje?

Ik zit alleen nog diep na te denken over de voorschermen. Imitaties zijn gewoon uitgesloten. Op m'n blauwe 'rij' eend zit 1x een imitatie voorspatbord, je ziet gewoon dat de pasvorm niet klopt t.o. van de originele aan de andere kant. Hangt half over de bumper heen zegmaar. En ook een voordeur is imitatie en die sluit gewoon niet goed. Is gewoon niet af te stellen omdat er te veel spanning op staat. Die gaat er zoiezo uit.
Voor het restauratieproject: Nu heb ik 2 gestraalde originele liggen, maar een daarvan kan ik wel wegflikkeren. De hele bevestiging onderaan is weggestraald. En de andere zitten heel veel kleine gaatjes in. Plus het feit dat het door het stralen wel erg dun geworden is. Ik heb ook nog een originele liggen die op zich wel goed is maar op meerdere plaatsen gelast. En veel vliegroest. Stralen zou haast wel moeten... wat blijft er dan van over?
Ik denk dat ik gewoon op zoek ga naar twee nieuwe originele voorschermen voor een redelijke prijs. Dan ben ik van al het gezeik af en weet ik dat ze lang meegaan als ik ze goed behandel met Tectyl aan de binnenzijde. En dan is de pasvorm ook gewoon 100%. Alles is namelijk origineel aan mijn 2cv, dus dan ook de voorschermen zo origineel mogelijk denk ik. Iemand nog een goed adresje?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 17 sep, 2006 13:12
- Locatie: Dodewaard
onderdelen
Ook wij hebben in 2 jaar
onze "eend" helemaal gerestaureerd. Gelukkig hebben wij een zeer goed adres voor onderdelen (en echt niet duur) en technische hulp; nl Hans Toebast in Herveld. Die knaap weet echt alles en heeft een hoop onderdelen. Omdat ik niet zeker weet of ik reclame mag maken, mail maar even of bel. Voor de rest... veel succes en 't komt allemaal in orde en het is een hobby en die kosten geld. Ja toch?

Els, goede reclame mag altijd toch? Maar ik heb m'n goede adresje hier dicht bij huis. Maandag ga ik dus voor die schermen even kijken.
Een goede restauratie duurt lang. Gelukkig heb ik er nu wel een andere 2cv bij. Een 2cv6 club, dus vandaag lekker met t dak open wezen touren over de landweggetjes. Kan niet wachten tot de andere klaar is... maar ja moet wel allemaal goed gebeuren natuurlijk.
Een goede restauratie duurt lang. Gelukkig heb ik er nu wel een andere 2cv bij. Een 2cv6 club, dus vandaag lekker met t dak open wezen touren over de landweggetjes. Kan niet wachten tot de andere klaar is... maar ja moet wel allemaal goed gebeuren natuurlijk.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Schermen etc. zijn al 2 weken binnen. Alleen heb ik weinig tijd gehad om ze pas te maken. Past niet 100% zoals ik had verwacht. Dus het een en ander vijlen en dan komt t goed.
Helaas heb ik de komende 5 weken geen tijd... vanwege het werk ben ik aan de andere kant van het land voor die tijd. Jammer, maar citromobile ga ik niet redden op die manier. Maar de eend goed afbouwen vind ik belangrijker dan haast maken voor Utrecht.
Helaas heb ik de komende 5 weken geen tijd... vanwege het werk ben ik aan de andere kant van het land voor die tijd. Jammer, maar citromobile ga ik niet redden op die manier. Maar de eend goed afbouwen vind ik belangrijker dan haast maken voor Utrecht.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Het is inmiddels weer 2 maanden geleden dat ik hier wat heb gepost, maar even een update. Ivm mijn werk heb ik een tijdje niks kunnen doen en tot overmaat van ramp had de spuiter de deurtjes ook nog niet af toen ik ze op ging halen. Nu nog steeds niet trouwens, wordt waarschijnlijk woensdag a.s.
In de tussentijd heb ik wel de banken in de eend gezet, het een en ander afgesteld en getest. En de conclusie is dat alles gewoon prima werkt en dat het nu alleen nog een kwestie is van het overige plaatwerk erin hangen. Dan nog paar dingen in het interieur en dan naar het RDW toe.
Voorschermen blijven een ramp. Die imitatie dingen willen gewoon niet passen en ik heb besloten twee originele te restaureren ipv nieuwe imitaties. Dit is vanwege de pasvorm. Gaat nog wel wat tijd inzitten.
5 mei ga ik naar citromobile. Hopelijk kan ik nog wat spulletjes vinden. Met name voor het interieur. En verder hoop ik er een leuke dag te hebben. Niet met mijn eend, maar met de eend van mijn zwager. Zoals elk jaar eigenlijk.
In de tussentijd heb ik wel de banken in de eend gezet, het een en ander afgesteld en getest. En de conclusie is dat alles gewoon prima werkt en dat het nu alleen nog een kwestie is van het overige plaatwerk erin hangen. Dan nog paar dingen in het interieur en dan naar het RDW toe.
Voorschermen blijven een ramp. Die imitatie dingen willen gewoon niet passen en ik heb besloten twee originele te restaureren ipv nieuwe imitaties. Dit is vanwege de pasvorm. Gaat nog wel wat tijd inzitten.
5 mei ga ik naar citromobile. Hopelijk kan ik nog wat spulletjes vinden. Met name voor het interieur. En verder hoop ik er een leuke dag te hebben. Niet met mijn eend, maar met de eend van mijn zwager. Zoals elk jaar eigenlijk.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Vandaag het volledige dashboard opnieuw bekleed met zo een bekledingsset van Club cassis. Ik moet zeggen: topkwaliteit. Geen gezeur met niet passen. Gewoon goed pas en ziet er kwalitatief ook prima uit.
Bekledingssetje voor de twee banken is ook onderweg
En de spuiter... deuren nog steeds niet terug!!!
Bekledingssetje voor de twee banken is ook onderweg

En de spuiter... deuren nog steeds niet terug!!!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987