Rol kooi in eend.
Hallo,
Ik heb voor de geintereseerde even gezocht en heb mijn samenvatting gevonden, maar hierbij zaten geen tekeningen. Daarnaast meen ik mij te herinneren dat er wat fouten in de samenvatting zaten. Daarom heb ik even gezocht op de site van de KNAF en vond daar deze bestanden in het digitale KNAF boek waarvan ik de 2003 verie thuis heb. Deze links zijn nu even het makelijkst omdat ik hier thuis geen scan kan maken van mijn boek en ik ben pas over 2 weken weer op de universiteit waar ik wel kan scannen, vandaar.
De beschrijving van de richtlijnen voor rolkooien staat op blz. 517
http://www.knaf.nl/bestanden/jaarboek/a ... nnexej.pdf
De tekeningen bij de rolkooien staan op blz. 560
http://www.knaf.nl/bestanden/jaarboek/a ... ningen.pdf
Op de website van de KNAF www.knaf.nl kun je ook al de andere delen van het jaarboek met regels downloaden.
Veel plezier en succes met dit leesvoer, Groetjes Bart
Ik heb voor de geintereseerde even gezocht en heb mijn samenvatting gevonden, maar hierbij zaten geen tekeningen. Daarnaast meen ik mij te herinneren dat er wat fouten in de samenvatting zaten. Daarom heb ik even gezocht op de site van de KNAF en vond daar deze bestanden in het digitale KNAF boek waarvan ik de 2003 verie thuis heb. Deze links zijn nu even het makelijkst omdat ik hier thuis geen scan kan maken van mijn boek en ik ben pas over 2 weken weer op de universiteit waar ik wel kan scannen, vandaar.
Op de website van de KNAF www.knaf.nl kun je ook al de andere delen van het jaarboek met regels downloaden.
-
- Regelmatige poster
Leesvoer!!Bartje schreef:Hallo,

-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
sow dan, das allemaal nogal wat. En, catcit toch gelijk over die assen enz.
Er is niet duidelijk te vinden wat en waarom sommige regels zo zijn zoals ze zijn, en dat vroeg ik me nou net af.
Bedankt voor de links, ben al druk aan het lezen
Greatnix Spookeend
Er is niet duidelijk te vinden wat en waarom sommige regels zo zijn zoals ze zijn, en dat vroeg ik me nou net af.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Regelmatige poster
Er staat inderdaad dat de veiligheidskooi in de lengterichting van het voertuig tussen de bevestigingspunten van de voorwiel- en achterwielophanging moet zitten.Spookeend schreef:sow dan, das allemaal nogal wat. En, catcit toch gelijk over die assen enz.
Greatnix Spookeend
Veel rolkooien die bij 2cv racing gebruikt worden hebben de achter-afsteuning achter de bevestigingspunen van de achterwielophanging gemonteerd. Zie de foto hieronder. Volgens mij monteren ze bij 2cv-cross de achter-afsteuning op de beugel die over de benzinetank gemonteerd is. Deze zit ook iets achter de achterwielophanging.

-
- Regelmatige poster
Dit weekeind staat het buigen van een rolkooi op de planning. Ik heb vrijdag vrij genomen en heb verder het hele weekeind geen afspraken staan. Lekker een weekeind puzzelen dus!
Ik houd jullie op de hoogte!
Op www.jacob-marieke.nl zal het één en ander ook wel gepost worden.
Ik houd jullie op de hoogte!
Op www.jacob-marieke.nl zal het één en ander ook wel gepost worden.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ga je hem volgens KNAF specificaties doen, of ga je hem zo maken dat je eend toch nog makkelijk bruikbaar is op alle vlakken.
Ik zat er ook wat aan te denken, maar dan wel zo dat ik de achterbank kan blijven gebruiken en dat in en uitstappen voor en achter ook geen problemen opleverd.
Gaat het veel kosten trouwens? Dat vind ik ook wel van belang als ik het zelf laat doen
Ik zat er ook wat aan te denken, maar dan wel zo dat ik de achterbank kan blijven gebruiken en dat in en uitstappen voor en achter ook geen problemen opleverd.
Gaat het veel kosten trouwens? Dat vind ik ook wel van belang als ik het zelf laat doen

-
- Regelmatige poster
Hij gaat redelijk volgens de KNAF specificaties gebouwd worden. Mijn achterbank gaat er zowiezo uit en in- en uitstappen gaat moeilijker worden. Of het veel gaat kosten weet ik niet. Een vriend van mij regelt de (niet naadloos-koud-getrokkenFlying Duckman schreef:Ga je hem volgens KNAF specificaties doen, of ga je hem zo maken dat je eend toch nog makkelijk bruikbaar is op alle vlakken.

-
- Regelmatige poster
Hier het resultaat van dit weekeind: http://koe.student.utwente.nl/~blog/?p=46
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
Nico, was je trouwens van plan de rolkooi zelf te buigen en door iemand anders er in te laten lassen of wil je de gehele bouw van de rolkooi uitbesteden?Flying Duckman schreef:Inderdaad ziet er goed uit!
Hou ons op de hoogte, ik volg het met interesse!
De gehele bouw uitbesteden kan ik je niet aanbevelen, daar het aardig wat werk is en het geheel daardoor waarschijnlijk erg prijzig wordt.
Volgens mij worden er ook kant en klare rolkooien verkocht. Dit zou waarschijnlijk een goedkoper alternatief zijn. Ik heb anders ook nog wel een adresje voor je voor een gebogen rolkooi waar je achterbank behouden kan worden. Stuur me anders maar een PB-tje als je interesse hebt.
-
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
-
- Heavy user