En weer wat verder in de eend
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik heb contact opgenomen met de organisatie van de Franse Dag in Oss. En volgend jaar willen ze zeker een tweede editie gaan organiseren. Deze moet nog groter worden en er is dan ook plaats voor de oudere types. Ook originele mogen komen van de organisatie, want Frans is Frans.
Ik word op de hoogte gehouden van de mogelijke datum ed en krijg dus voor 2cv.nl een uitnodiging. Tegen die tijd zal ik een topic openen met meer info. Ik vermoed namelijk dat we moeten opgeven met hoeveel we gaan komen ivm de beschikbare ruimte. Maar dat zien we tegen die tijd wel.
Dus voor degene die eens zin hebben in een ander soort meeting...
Zal de blondine achter de Kassa ook blij zijn, want dan krijgt ze meer van die leuke eendjes. Kunnen we gaan vechten om die beker van de derde plaats.
Ik word op de hoogte gehouden van de mogelijke datum ed en krijg dus voor 2cv.nl een uitnodiging. Tegen die tijd zal ik een topic openen met meer info. Ik vermoed namelijk dat we moeten opgeven met hoeveel we gaan komen ivm de beschikbare ruimte. Maar dat zien we tegen die tijd wel.
Dus voor degene die eens zin hebben in een ander soort meeting...
Zal de blondine achter de Kassa ook blij zijn, want dan krijgt ze meer van die leuke eendjes. Kunnen we gaan vechten om die beker van de derde plaats.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Ik heb evenveel kofferruimte als jouSpookeend schreef:Zo vandaag weer verder gegaan. Zo goed als klaar, alleen de frontset nog aanpassen, zodra ik speakers binnen heb.
En dan nog een totaal plaatje van de "bagage ruimte".
Ik heb nog nooit zoveel pix gemaakt op 1 dag geloof ik.
Morgen naar de polder, en dan gaan we eens afstellen. Vrachtwagen accu ernaast, kan ik ff toe met stroom, en testen maar. Viel me wel op dat zelfs met op laag volume spelen de fans van de sub amp veel eerder begonnen te draaien dan vroeger op mijn 4 kanaler.
Greatnix Spookeend
Ziet er goed uit allemaal.
En leuk van die show & shine contest
Hier een afbeelding van mijn kofferruimte
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Goed, na enig overleg, ook na vragen op het forum van sys, een paar "het proberen waard" opties gevonden.
Doordat ik dus eigenlijk 2 keer zoveel vermogen op mijn sub heb staan als aanbevolen, is mijn kist wel goed, maar de poort niet meer. Iemand heeft voor me uitgerekd dat ik nu een fikse bult in mijn frequentie curve heb. Wat inhoudt dat ie dus op een bepaalde frequentie opeens harder gaat dan ie kan hebben.
Omdat ik ook nog twijfel tussen eventueel weer gesloten gaan spelen, zijn de volgende oplossingen naar voren gekomen.
Optie 1 : Het verlengen van de huidige poort met 8 cm, de kist dempen en afvullen met demping. Dit zou moeten in moeten houden dat die bult verdwijnt en het weer goed knalt.
Optie 2 : Als optie 1 niet bevalt, en ik nog steeds niet tevreden ben, dan ga ik mijn poort volledig afblinden, en ga dan kijken of het geluid mij bevalt. Ik mis dan wel even wat diepgang en wat "hardheid" omdat de kist dan eigenlijk 20 liter te groot is. Maar om te proberen is het een goede optie. Als gesloten spelen dan bevalt, dan is het een kwestie van of een nieuwe kist bouwen, 30 liter bruto, vullen met demping en gelsoten houden. Of de huidige kist zo aanpassen en verkleinen (van binnen dan) zodat ik naar 30 liter ga, en afvullen met demping.
Wat een gedoe dat audio gedoe.
Nadeel van gesloten spelen is wel een verminderde kans op goede resultaten met bv dB-Drag. Maar ja, het oor wil ook wat en het moet ook allemaal wel heel blijven. Zeker omdat mijn woofer nu te heet wordt.
Van de week ga ik beginnen met optie 1, en daar zal ik ook mee op het polder event zijn.
Greatnix Spookeend
Doordat ik dus eigenlijk 2 keer zoveel vermogen op mijn sub heb staan als aanbevolen, is mijn kist wel goed, maar de poort niet meer. Iemand heeft voor me uitgerekd dat ik nu een fikse bult in mijn frequentie curve heb. Wat inhoudt dat ie dus op een bepaalde frequentie opeens harder gaat dan ie kan hebben.
Omdat ik ook nog twijfel tussen eventueel weer gesloten gaan spelen, zijn de volgende oplossingen naar voren gekomen.
Optie 1 : Het verlengen van de huidige poort met 8 cm, de kist dempen en afvullen met demping. Dit zou moeten in moeten houden dat die bult verdwijnt en het weer goed knalt.
Optie 2 : Als optie 1 niet bevalt, en ik nog steeds niet tevreden ben, dan ga ik mijn poort volledig afblinden, en ga dan kijken of het geluid mij bevalt. Ik mis dan wel even wat diepgang en wat "hardheid" omdat de kist dan eigenlijk 20 liter te groot is. Maar om te proberen is het een goede optie. Als gesloten spelen dan bevalt, dan is het een kwestie van of een nieuwe kist bouwen, 30 liter bruto, vullen met demping en gelsoten houden. Of de huidige kist zo aanpassen en verkleinen (van binnen dan) zodat ik naar 30 liter ga, en afvullen met demping.
Wat een gedoe dat audio gedoe.
Nadeel van gesloten spelen is wel een verminderde kans op goede resultaten met bv dB-Drag. Maar ja, het oor wil ook wat en het moet ook allemaal wel heel blijven. Zeker omdat mijn woofer nu te heet wordt.
Van de week ga ik beginnen met optie 1, en daar zal ik ook mee op het polder event zijn.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Zo, kleine sneak preview van de spullen die ik alvast in huis heb voor komend jaar.
Op Waggel zit de "oude" install, zoals hiervoor in het topic beschreven, er nog in, daarna gaan we weer bouwen.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Die Franse dag is voor clubs, op uitnodiging zeg maar, en de kans dat daar een dB-drag zal zijn is nog niet groot.
Polder event, ik hou je op de hoogte, maar zorg nou maar dat voor Mei alles optimaal speelt.............
Greatnix Spookeend
Polder event, ik hou je op de hoogte, maar zorg nou maar dat voor Mei alles optimaal speelt.............
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ik hou me vast aanbevolen dan, als ik meemag.
Met een zooi brute eendjes op een rij, zou wel kick zijn.
Greatnix Spookeend
Met een zooi brute eendjes op een rij, zou wel kick zijn.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
mogen er met die db drag ook spijlbusjes meedoen, daar gaat namenlijk alle audio in
heb nog weer wat moois extra ingeslagen, en begin het ook te pakken te krijgen
toch lijkt me met de eend dan weer leuker
heb nog weer wat moois extra ingeslagen, en begin het ook te pakken te krijgen
toch lijkt me met de eend dan weer leuker
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
CT, als je straks zover bent dat je eens een wedstrijd wilt doen, dan hoor ik het wel. Op db-drag wedstrijden kun je gewoon met elke auto komen. Ik moet alleen es ff uitzoeken in welke klasse je dan komt.
Er zijn wedstrijden door het hele land, dus, keuze zat denk ik. Ik weet niet of je bussie begin Mei klaar is??
Greatnix Spookeend
Er zijn wedstrijden door het hele land, dus, keuze zat denk ik. Ik weet niet of je bussie begin Mei klaar is??
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
och, als ik dit (mijn eigen) topic even mag gebruiken om het uit te leggen..........
db-drag doet zelf ook wedstrijden organiseren. Maar op dagen dat we worden uitgenodigd (ingehuurd) om een meting te verzorgen, dan noemen we dat een demo (demonstratie wedstrijd). Houdt kort in dat degene die het event organiseert bepaald wat we voor meting kunnen doen met db-drag. In geval van veel deelnemers, en indien gewenst, kan er een wedstrijd gedaan worden zoals die ook officieel gaat, maar dan zonder de NK, EK en WK punten telling. Maar bv wel met een echte finale, zodat er toch wat strijd is onderling.
Wat ook kan, is een gewonen open meting. Je komt aanrijden met je eend, laat ze meten, hoort je score, en rijdt weer verder. Evt. kun je met mensen die er wat van weten overleggen wat er waarom gebeurt is, en wat je zou kunnen doen om je install of afstelling te verbeteren. Als het een kwestie van afstellen is, en er is ruimte voor, dan kun je wellicht nog een keer een vrije meting doen. Gewoon voor de fun.
db-drag gaat er niet van uit dat iedere deelnemer draggen op de eerste plaats heeft, maar het is nou eenmaal een manier van meten, zomaar, om te zien wat je tov andere install voor elkaar gekregen hebt.
Greatnix Spookeend
db-drag doet zelf ook wedstrijden organiseren. Maar op dagen dat we worden uitgenodigd (ingehuurd) om een meting te verzorgen, dan noemen we dat een demo (demonstratie wedstrijd). Houdt kort in dat degene die het event organiseert bepaald wat we voor meting kunnen doen met db-drag. In geval van veel deelnemers, en indien gewenst, kan er een wedstrijd gedaan worden zoals die ook officieel gaat, maar dan zonder de NK, EK en WK punten telling. Maar bv wel met een echte finale, zodat er toch wat strijd is onderling.
Wat ook kan, is een gewonen open meting. Je komt aanrijden met je eend, laat ze meten, hoort je score, en rijdt weer verder. Evt. kun je met mensen die er wat van weten overleggen wat er waarom gebeurt is, en wat je zou kunnen doen om je install of afstelling te verbeteren. Als het een kwestie van afstellen is, en er is ruimte voor, dan kun je wellicht nog een keer een vrije meting doen. Gewoon voor de fun.
db-drag gaat er niet van uit dat iedere deelnemer draggen op de eerste plaats heeft, maar het is nou eenmaal een manier van meten, zomaar, om te zien wat je tov andere install voor elkaar gekregen hebt.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed