AZYANE
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
koetsen scheuren niet op een galva chassis.
Ten eerste zijn er 2 typen galva chassis
- origineel gegalvaniseerd
- buizen chassis (wheels ed)
Als je koets scheurt is ie slecht (gerepareerd)
Ten eerste zijn er 2 typen galva chassis
- origineel gegalvaniseerd
- buizen chassis (wheels ed)
Als je koets scheurt is ie slecht (gerepareerd)
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
op pagina 2 staat (ja sorry, ik ben wat laat):
Geplaatst: Vr 1 Sep, 2006 10:42
chassis word een normaal chassis galva is leuk maar mijn koets is aan het scheuren dus op mijn nieuwe project geen galva maar gewoon een normale!
Geplaatst: Vr 1 Sep, 2006 10:42
chassis word een normaal chassis galva is leuk maar mijn koets is aan het scheuren dus op mijn nieuwe project geen galva maar gewoon een normale!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
een eendekoets heeft zeker zwakke plekken.
Niet verwonderlijk voor iets wat ooit bedoeld was om 70km/h te gaan en zonder noemenswaardige verstevigingen tot 120km/h werd gebruikt
Maar een gegalvaniseerd buizen chassis is IETS stijver als een normaal chassis. Dat jij blijkbaar 2 koetsen hebt die op dezelfde plaats scheuren zegt mij niks over het chassis eigenlijk. Heb je ook onderzoek gedaan naar je beweringen? Voor je het weet daagt een fabrikant je terecht voor de rechtbank wegens smaad ivm je weinig steekhoudende beweringen.
Zijn die koetsen waar jij het over hebt in zeer goede staat? of is er toch wel enige roestvorming aanwezig? Zijn er reparaties uitgevoerd? Waar scheuren ze dan? Foto's?
Aangezien je 2 keer je koets hebt gewisseld op 1 chassis was er toch iets mis, was dat enkel het scheuren of was er meer aan de hand?
Ik ken namelijk een hoop mensen met een wheels of gelijkaardig chassis onder hun eend, allemaal visa motoren en daar scheurt helemaal niks (behalve de eigenaren in kwestie, die scheuren allemaal).
Op het ei is ooit ook iemand geweest die beweerde dat z'n koets aan het scheuren was vanwege het chassis maar die koets was rot, slecht gerepareerd en toen alweer rot. En toen zater er inderdaad vreemde verbogen en gescheurde plekken in de koets
Niet zo vreemd vond ik.
Niet verwonderlijk voor iets wat ooit bedoeld was om 70km/h te gaan en zonder noemenswaardige verstevigingen tot 120km/h werd gebruikt
Maar een gegalvaniseerd buizen chassis is IETS stijver als een normaal chassis. Dat jij blijkbaar 2 koetsen hebt die op dezelfde plaats scheuren zegt mij niks over het chassis eigenlijk. Heb je ook onderzoek gedaan naar je beweringen? Voor je het weet daagt een fabrikant je terecht voor de rechtbank wegens smaad ivm je weinig steekhoudende beweringen.
Zijn die koetsen waar jij het over hebt in zeer goede staat? of is er toch wel enige roestvorming aanwezig? Zijn er reparaties uitgevoerd? Waar scheuren ze dan? Foto's?
Aangezien je 2 keer je koets hebt gewisseld op 1 chassis was er toch iets mis, was dat enkel het scheuren of was er meer aan de hand?
Ik ken namelijk een hoop mensen met een wheels of gelijkaardig chassis onder hun eend, allemaal visa motoren en daar scheurt helemaal niks (behalve de eigenaren in kwestie, die scheuren allemaal).
Op het ei is ooit ook iemand geweest die beweerde dat z'n koets aan het scheuren was vanwege het chassis maar die koets was rot, slecht gerepareerd en toen alweer rot. En toen zater er inderdaad vreemde verbogen en gescheurde plekken in de koets
Niet zo vreemd vond ik.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
ooit is de originele vervagengen door een zeer goed gerestaureerde. dus bijna alles nieuw er in foto's van de scheuren heb ik nu niet maar het is rond de achterlichten, en boven de dorpel naast de achterbank.
maar nogmaals het boeid me niet zo erg want de koets is keihard, dus af en toe wat tectyl erin en geen probleem weer.
de originele koets scheurde ook op die plekken.
maar nogmaals het boeid me niet zo erg want de koets is keihard, dus af en toe wat tectyl erin en geen probleem weer.
de originele koets scheurde ook op die plekken.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
als ie boven de achterlichten scheurt dan lijkt het net alsof de chassispoten van achteren te hoog staan. Verder heeft de koets hier niks te verduren.
Wat voor chassis is het?
Wat voor chassis is het?
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
paar vraagjes over de azyane:
deze word dus rechts gestuurd
stuurhuis is gemonteerd zo ook heb ik de juiste koplampsteun,
wat is er nog anders qua kabels of ander spul????
verder is het onderdelen lijstje vooraf bepaald aardig geslonken
Band mabor 4x
Velg 4 x
Dak club binnensluiter donker blauw
Bumper voor
Bumper achter
Bumper steuneunen voor
Rvs bouten voor montage
Dorpels
Bodemplaten
Voetenbak
Bezine slang
Remleiding van achter naar voren
Motersteunen
stuurkogels
fusees
remcilinders 4 x
remvoering 4 setjes
uitlaat 1e demper
uitlaat pijp na 1e demper
ventilatie klep
bank beklding voor
lak 2k
tectyl
divers matteriaal
deze word dus rechts gestuurd
stuurhuis is gemonteerd zo ook heb ik de juiste koplampsteun,
wat is er nog anders qua kabels of ander spul????
verder is het onderdelen lijstje vooraf bepaald aardig geslonken
Band mabor 4x
Velg 4 x
Dak club binnensluiter donker blauw
Bumper voor
Bumper achter
Bumper steuneunen voor
Rvs bouten voor montage
Dorpels
Bodemplaten
Voetenbak
Bezine slang
Remleiding van achter naar voren
Motersteunen
stuurkogels
fusees
remcilinders 4 x
remvoering 4 setjes
uitlaat 1e demper
uitlaat pijp na 1e demper
ventilatie klep
bank beklding voor
lak 2k
tectyl
divers matteriaal
Zo uit mijn hoofd:wat is er nog anders qua kabels of ander spul????
-voorruit ontwaseming
-kachelaansluitingen op het schutboard
-dashboard/afdekplastik onder de voorruit
-koppelings kabel
-kachel kabel
-km teller kabel
-kabelboom
-gaskabel en chokekabel
Vast nog meer maar dat weet ik zo niet van buiten.
Groetjes Bart
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Kabels van Fietsen, die gebruiken ze ook bij burtons geloof ik, daar is die afstand immers ook anders. Ik geloof remkables. Verder gaat het om een AZ, die hebben geloof ik nog een ander systeem voor de voorruitontwaseming?
edit: dit was alleen bij oudere AZ's zo, sorry.
edit: dit was alleen bij oudere AZ's zo, sorry.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break