Pagina 5 van 9
Geplaatst: ma 1 jan, 2007 17:21
door Punky
Wel goed verstevigen zou ik zeggen.

Geplaatst: ma 1 jan, 2007 17:26
door Lelijke Eend
Doettie wel, anders krijgt hij van mij op z'n kop.
Geplaatst: ma 1 jan, 2007 17:28
door catscit
koetsen scheuren niet op een galva chassis.
Ten eerste zijn er 2 typen galva chassis
- origineel gegalvaniseerd
- buizen chassis (wheels ed)
Als je koets scheurt is ie slecht (gerepareerd)
Geplaatst: ma 1 jan, 2007 17:31
door Lelijke Eend
Eh ... Volgens mij post je in een verkeerd topic. Dit gaat n.l. helemaal niet over een gegalvaniseerd chassis

Geplaatst: ma 1 jan, 2007 17:41
door thomaaas
Volgens mij hoort dat idd
hier thuis

Geplaatst: ma 1 jan, 2007 18:56
door catscit
op pagina 2 staat (ja sorry, ik ben wat laat):
Geplaatst: Vr 1 Sep, 2006 10:42
chassis word een normaal chassis galva is leuk maar mijn koets is aan het scheuren dus op mijn nieuwe project geen galva maar gewoon een normale!
Geplaatst: ma 1 jan, 2007 19:20
door Ramon
de originele koets had het op dezelfde plaatsen als mijn huidige dus dat die eerste aan het scheuren was heb je daar een verklaring voor,,
maargoed verder niet heel ontevreden over galva, maar het is toch iets stugger
Geplaatst: ma 1 jan, 2007 19:40
door catscit
een eendekoets heeft zeker zwakke plekken.
Niet verwonderlijk voor iets wat ooit bedoeld was om 70km/h te gaan en zonder noemenswaardige verstevigingen tot 120km/h werd gebruikt
Maar een gegalvaniseerd buizen chassis is IETS stijver als een normaal chassis. Dat jij blijkbaar 2 koetsen hebt die op dezelfde plaats scheuren zegt mij niks over het chassis eigenlijk. Heb je ook onderzoek gedaan naar je beweringen? Voor je het weet daagt een fabrikant je terecht voor de rechtbank wegens smaad ivm je weinig steekhoudende beweringen.
Zijn die koetsen waar jij het over hebt in zeer goede staat? of is er toch wel enige roestvorming aanwezig? Zijn er reparaties uitgevoerd? Waar scheuren ze dan? Foto's?
Aangezien je 2 keer je koets hebt gewisseld op 1 chassis was er toch iets mis, was dat enkel het scheuren of was er meer aan de hand?
Ik ken namelijk een hoop mensen met een wheels of gelijkaardig chassis onder hun eend, allemaal visa motoren en daar scheurt helemaal niks (behalve de eigenaren in kwestie, die scheuren allemaal).
Op het ei is ooit ook iemand geweest die beweerde dat z'n koets aan het scheuren was vanwege het chassis maar die koets was rot, slecht gerepareerd en toen alweer rot. En toen zater er inderdaad vreemde verbogen en gescheurde plekken in de koets
Niet zo vreemd vond ik.
Geplaatst: ma 1 jan, 2007 19:53
door Ramon
ooit is de originele vervagengen door een zeer goed gerestaureerde. dus bijna alles nieuw er in foto's van de scheuren heb ik nu niet maar het is rond de achterlichten, en boven de dorpel naast de achterbank.
maar nogmaals het boeid me niet zo erg want de koets is keihard, dus af en toe wat tectyl erin en geen probleem weer.
de originele koets scheurde ook op die plekken.
Geplaatst: ma 1 jan, 2007 20:12
door catscit
als ie boven de achterlichten scheurt dan lijkt het net alsof de chassispoten van achteren te hoog staan. Verder heeft de koets hier niks te verduren.
Wat voor chassis is het?
Geplaatst: ma 1 jan, 2007 20:28
door Ramon
idd,
ooh poten te hoog nou ja het maakt me niet uit hij is top namelijk
toch mensen die mijn eend kennen???
het is een van de eerste galva's 1999 eronder gekomen verder weet ik er niks van
Geplaatst: vr 12 jan, 2007 14:25
door Ramon
paar vraagjes over de azyane:
deze word dus rechts gestuurd
stuurhuis is gemonteerd zo ook heb ik de juiste koplampsteun,
wat is er nog anders qua kabels of ander spul????
verder is het onderdelen lijstje vooraf bepaald aardig geslonken
Band mabor 4x
Velg 4 x
Dak club binnensluiter donker blauw
Bumper voor
Bumper achter
Bumper steuneunen voor
Rvs bouten voor montage
Dorpels
Bodemplaten
Voetenbak
Bezine slang
Remleiding van achter naar voren
Motersteunen
stuurkogels
fusees
remcilinders 4 x
remvoering 4 setjes
uitlaat 1e demper
uitlaat pijp na 1e demper
ventilatie klep
bank beklding voor
lak 2k
tectyl
divers matteriaal
Geplaatst: vr 12 jan, 2007 15:40
door Bartje
wat is er nog anders qua kabels of ander spul????
Zo uit mijn hoofd:
-voorruit ontwaseming
-kachelaansluitingen op het schutboard
-dashboard/afdekplastik onder de voorruit
-koppelings kabel
-kachel kabel
-km teller kabel
-kabelboom
-gaskabel en chokekabel
Vast nog meer maar dat weet ik zo niet van buiten.
Groetjes Bart
Geplaatst: vr 12 jan, 2007 16:12
door Ramon
ja die kabels is idd het belangrijkste!!
weet er iemand iets te koop of heeft er iemand iets voor me??
Geplaatst: vr 12 jan, 2007 17:16
door thomaaas
Kabels van Fietsen, die gebruiken ze ook bij burtons geloof ik, daar is die afstand immers ook anders. Ik geloof remkables. Verder gaat het om een AZ, die hebben geloof ik nog een ander systeem voor de voorruitontwaseming?
edit: dit was alleen bij oudere AZ's zo, sorry.