pingelen bij plankgas
zo alles nagekeken
-juiste bougies (en juist afgesteld)
kleur mooi donker bruin
-bougie kabels nieuw er op gezet
-123 juist optijd gezet (stond 0,1 tandje te vroeg haha)
niks heeft het geholpen!
toen busje octaan booster gehaald
en het gepingel was weg!!!!!
toch nog even naar mijn kleppen gekeken
de uitlaat klep stond op 0,10 wow dus aardig te krap heb deze netjes op 20 gezet
nu tikt ze wel wat meer maargoed dat is niet erg beter te ruim als te strak denk ik
en nu maar afwachten, we gaan morgen rijden dus we zien wel
-juiste bougies (en juist afgesteld)
kleur mooi donker bruin
-bougie kabels nieuw er op gezet
-123 juist optijd gezet (stond 0,1 tandje te vroeg haha)
niks heeft het geholpen!
toen busje octaan booster gehaald
en het gepingel was weg!!!!!
toch nog even naar mijn kleppen gekeken
de uitlaat klep stond op 0,10 wow dus aardig te krap heb deze netjes op 20 gezet
nu tikt ze wel wat meer maargoed dat is niet erg beter te ruim als te strak denk ik
en nu maar afwachten, we gaan morgen rijden dus we zien wel
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
inderdaad aardig krap, bij bijvoorbeeld lpg is het zelfs beter om hem op 0,25 tot 0,30 te zetten i.v.m. de extra hitte van lpg. Tikken verdwijnt vanzelf op het moment dat het blokje warm is. 2cv racers hebben de kleppen ook vaak iets losser staan.
0,1 tandje valt nog wel mee haha, grappenmaken. Heb je wel eens geprobeerd om de 123 wat later te zetten? PS is het er 1 met verschillende curves?
0,1 tandje valt nog wel mee haha, grappenmaken. Heb je wel eens geprobeerd om de 123 wat later te zetten? PS is het er 1 met verschillende curves?
In NL reed ik altijd de Texaco voorbij voor 98. Ging mijn motor ook van pingelen. Toen Shell nog 98 had, had ik er nooit last van. Uiteindelijk altijd bij de Esso getankt voor de 98 en dat ging ook goed.
Hier in Ierland is geen 98 meer verkrijgbaar. Dus octaan booster. Maar aangezien ik maar korte ritjes rijd laat ik dat vaak ook achterwege. Enige probleem wat ik al jaren heb is dat alle trekkracht weg is na 110. Onder de 80 trekt die als een lier, piepende bandjes, etc. Boven de 80 is het over en uit met de pret.
De ene 98 is de andere niet. Let daar dus wel op.
Als je ethanol in de buurt hebt kun je dat een beetje bijmengen. Die heeft namelijk een veel hoger octaan. en 5% ethanol levert al hetzelfde op als de gore octaanbooster. Er zitten daar namelijk aardig wat andere additieven in.
Hier in Ierland is geen 98 meer verkrijgbaar. Dus octaan booster. Maar aangezien ik maar korte ritjes rijd laat ik dat vaak ook achterwege. Enige probleem wat ik al jaren heb is dat alle trekkracht weg is na 110. Onder de 80 trekt die als een lier, piepende bandjes, etc. Boven de 80 is het over en uit met de pret.
De ene 98 is de andere niet. Let daar dus wel op.
Als je ethanol in de buurt hebt kun je dat een beetje bijmengen. Die heeft namelijk een veel hoger octaan. en 5% ethanol levert al hetzelfde op als de gore octaanbooster. Er zitten daar namelijk aardig wat andere additieven in.
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
Al je antwoorden op je vragen
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
zo puntje gemonteerd dit rijd erg lekker weer!!
pingelen is natuurlijk ook weg. ik hoor jullie denken stond de 123 wel optijd? natuurlijk heb ik hier ook mee gespeeld
wat me vooral opvalt is dat ze nu gelijk aanslaat niet meer een hele ronde rond!!
ook had ik last van asl ikvan de snelweg kwam dat ze dan best laag stationair liep dat is nu ook over.
ik heb een afgedraaid vliegwiel em de verhalen over onregelmatig lopen met puntjes....... ze loopt zelfs mooier met de puntjes..
nou heb ik gelijk mijn 123 maar even na laten kijken! maar ze hebben niks kunnen vinden, wel voor de zekerheid een nieuwe gekregen!! goede service
pingelen is natuurlijk ook weg. ik hoor jullie denken stond de 123 wel optijd? natuurlijk heb ik hier ook mee gespeeld
wat me vooral opvalt is dat ze nu gelijk aanslaat niet meer een hele ronde rond!!
ook had ik last van asl ikvan de snelweg kwam dat ze dan best laag stationair liep dat is nu ook over.
ik heb een afgedraaid vliegwiel em de verhalen over onregelmatig lopen met puntjes....... ze loopt zelfs mooier met de puntjes..
nou heb ik gelijk mijn 123 maar even na laten kijken! maar ze hebben niks kunnen vinden, wel voor de zekerheid een nieuwe gekregen!! goede service
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 243
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Na een weekje nieuwe bougiekabels begon het pingelen opnieuw (net zoals Ramon het beschreef in vierde en bij goed wat gas geven). Heb ondertussen m'n motortje ook een beurt gegeven met Forte (goed spul aangeraden door kennis monteur, het zou de koolaanslag op de zuigers verwijderen) en ok, daarna draaide het supersoepel en mooi, maar het gepingel bleef altijd.Wiebe schreef:Ik had net hetzelfde voor! Bougiekabels vervangen en opgelost! Het kan soms eenvoudig zijn...
Onlangs nog stond ik in panne en 1 van de bougies had zwarte spikkeltjes. Staalborsteltje erover volstond om terug te draaien. Ik vind het allemaal vreemd want m'n blokje wordt goed onderhouden en echt geweldig/bruut rijd ik niet.
Gezien ik het zo stilletjes aan beu geraak (begon vlak voor Zweden), heb ik dit weekend een volledig gereviseerd blokje gekocht. Hopelijk pingelt het niet!
wordt vervolgd...
Groeten, Wiebe
Ami8 berline 1969 - GS club 1971
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/