Pagina 5 van 8
Geplaatst: wo 27 dec, 2006 17:25
door ruimzicht
[q
uote="Ramon2cv"]ja dan zou ik wel ff nieuwe kopen ja[/quote]
jaja, en de 123-ign. eruit gooien
Geplaatst: wo 27 dec, 2006 18:04
door Ramon
voor het betere start en race werk kies ik idd ook voor puntjes, maaromdat ik lui ben hou ik niet van puntjes stellen dus vandaar dat er ook bij mij 123 inzit.
maar je hebt gelijk J
Geplaatst: do 28 dec, 2006 11:37
door Handjes
Maaikie schreef: en aangezien dit Chinees voor me is...ga ik dat in januari aan mijn eendendokter vragen...

Die is eventjes op vakantie...
Doet ie het nog steeds niet lekker dan? Waar wonen jullie?
Geplaatst: do 28 dec, 2006 12:54
door Maaikie
Handjes schreef:Maaikie schreef: en aangezien dit Chinees voor me is...ga ik dat in januari aan mijn eendendokter vragen...

Die is eventjes op vakantie...
Doet ie het nog steeds niet lekker dan? Waar wonen jullie?
Nee hoor...gaat het een stuk beter....ik startte vanmorgen en binnen 2 tellen was ik aan het rijden....ik start zonder choke, soms een ietsiepietsie erbij terwijl ik aan het starten ben...gooi dan mijn choke vol aan....laat m lekker even stationair loeien....dan de choke wat terug...en rijden maar....
Alleen heb ik met de eerste paar meters nog een beetje een hikkerige start zeg maar....ik reageerde op Gerard en die opperde dit:
Controleer of bij de chokekabel aan de carburator het kleine veertje nog heel
is en aan beide zijde vast zit en aan de bovenkant van de carburator zit aan
de andere kant van de choke een vacuummembraam die de choke verder
opent als het vacuun van de motor daarom vraagt.Deze dingen zijn nogal
eens kapot.
en daar heb ik geen idee van...dus laat ik binnenkort gewoon even naar kijken...ik woon in den haag / bezuiden hout

Geplaatst: do 28 dec, 2006 17:03
door Gerard2cv
Ik denk Maaike dat je gewoon even onder de motorkap moet kijken en dan
wordt het snel duidelijker wat ik bedoelde,en er is niets mooier dan het zelf
te ontdekken.Het repareren komt ook nog wel.
Geplaatst: do 28 dec, 2006 17:18
door Maaikie
Gerard Maas schreef:Ik denk Maaike dat je gewoon even onder de motorkap moet kijken en dan
wordt het snel duidelijker wat ik bedoelde,en er is niets mooier dan het zelf
te ontdekken.Het repareren komt ook nog wel.
ik ben zo iemand die bij de Ikea niet twee bokkiewokkieschroefjes overhoud maar gewoon een kastje scheef in elkaar zet en dan laat staan....
maar ik doe dit wel met hulp van...dan kan ik het later misschien zelf..moet zeggen dat mijn eendenvriend me zelf ook heel veel láát doen...ook mijn koplampen destijds veranderen...ééntje doet hij voor..en de ander mag ik zelf doen..ik zou dolgraag meer willen ..maar ik ga zeker wel kijken!!!! Dat is een belofte!
Geplaatst: do 28 dec, 2006 19:43
door bartje2212
er zijn ikea bouwpakketten die veel moeilijker zijn dan een 2cv motor...tenminste dat vind ik soms, maarja ikea meubels is ook niet mijn hobby

Geplaatst: do 28 dec, 2006 21:47
door Maaikie

:lol:
Ik ga zeker even kijken hoor komende week. Het is geen onwil....meer onzekerheid...ik kan ontzettend leuke dingen met een cello doen...en geweldig rijden..maar knutselen aan mijn wolkje durf ik niet helemaal...
Enne Ikeakastjes zijn een uitdaging die je kunt ver'piep'en ..en mijn 2cv motortje toch liever niet...

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 13:28
door Maaikie
mag ik eigenlijk hier op het forum over benzine merken praten voordat ik dat ga doen...dus bijvoorbeeld een specifiek merk benzine waar ik iets over te vragen heb?
ik zou graag een ervaring willen delen, maar misschien zit ik er volledig naast..maar voor ik dat doe mag ik praten over benzine van de Q8, BP, Esso, Shell, Texaco en de ANWB...

(volgens mij heb ik ze nu iig allemaal gehad..haha)
Geplaatst: vr 29 dec, 2006 13:43
door backfire
Van mij wel, vraag maar hoor. Ennuh ik tank altijd bij de Fakkel, merkloos.
Geplaatst: vr 29 dec, 2006 15:10
door Maaikie
Het volgende is me namelijk opgevallen. Ik heb pasgeleden soort van moeten tanken bij Shell...was het enige benzine station aan de weg tot een bepaalde plek...maar het lijkt wel alsof mijn autootje daar gewoon niet lekker op loopt..of liever heeft gelopen..ik tank normaal gesproken bij de anwb pomp of texaco omdat die in de buurt zitten. Dat gaat altijd prima, maar mijn wolkje heeft echt wat gesputterd van de shell benzine en stonk ook...kan dat of ligt het gewoon aan mij?
Geplaatst: vr 29 dec, 2006 15:17
door Handjes
Wat tank je dan voor benzine? Welk octaangetal? Ik tank altijd V-Power en dat bevalt uitstekend, merkbaar meer soeplesse in de motor. Met Texaco of Makro-benzine klinkt de motor rauwer.
2cv'tjes moeten op minimaal 96/97 RON, euro 95 valt dus af.
Geplaatst: vr 29 dec, 2006 15:17
door thomaaas
misschien per ongeluk 95?
Geplaatst: vr 29 dec, 2006 15:30
door Maaikie
tank altijd 98....met een klein beetje loodvervanger...gewoon voor mijn eigen gevoel...ik weet dat het niet hoeft, maar ik vind het gezellig!!!
Bij de Shell weet ik niet meer zeker wat ik getankt heb..kan best zijn dat het 95 was hoor...want Vpower zegt me weer helemaal niets....dus kan best zijn dat ik het niet daarmee heb volgegooid...normaal tank ik altijd 98 in ieder geval.
Maar het viel me zo op dat hij wat pruttelde en vooral stonk! Mijn auto stonk naar benzine...echt niet gezellig...
Maar gisteren weer gewoon texaco laten drinken en ze gaat nu weer als de brandweer!!!! Maar ik was er gewoon zo nieuwsgierig naar..of het aan mij lag.
Geplaatst: vr 29 dec, 2006 16:49
door Gerard2cv
Hallo Maaikie,eenden lijken een beetje op auto's,maar het schijnen een soort
levende wezens te zijn,waar je tegen moet praten en over hun bol moet
aaien,en sommige hebben echt een speciaal gevoel bij het merk benzine.
Dat is een van de redenen dat je eenden lief heb of haat.Maar dat laatste kom
hier op deze site niet voor.