Pagina 5 van 6

Geplaatst: di 26 jun, 2007 14:40
door backfire
De traveller is toch wel leuk.

Geplaatst: di 26 jun, 2007 14:40
door Wim van den Bergh
rees-lomus schreef:ik zou een lomax 223 kiezen denk ik...
... te laat want de importeur ABS is er mee gestopt ...

Je kunt nog wel de echte driewieler kopen bij Le Patron of een dubbellucht driewieler bij BCC

Geplaatst: ma 2 jul, 2007 12:51
door gerrit v
Wim van den Bergh schreef:
Evan schreef:Ik mis de Charon in het rijtje, daar is die 1000mijl vogel een aftreksel bij. Charon bestaat al sinds 1985
... en is na 11 auto's een roemvol einde gestorven ...
sinds wanneer Wim?
recentelijk heb ik nog iemand gesproken die een charon aan het bouwen is. (al had hij z'n carrosserie al een tijdej in huis)

Geplaatst: ma 2 jul, 2007 13:22
door thomaaas
In nederland leverbaar zijn ook deze kits, die zou k dan nog wel willen omdat ze nog wat op een eend lijken. 'k vind die voglietta's ook wel leuk, maar die zag k pas toen k al gestemd had :P
Anyhow, deze zou k nog wel eens willen doen:
de 2cv cabrio van hoffman:
Afbeelding
de hoffman limo
Afbeelding
de pickup van burton:
Afbeelding Afbeelding

Geplaatst: ma 2 jul, 2007 15:28
door Punky
Die Hoffman is zeker leuk, al heb ik bezwaar tegen dat open achterspatbord. Dat had van mij wel dicht gemogen zoals bij het origineel.

Geplaatst: ma 2 jul, 2007 16:42
door Rossero
Die hoffman vind ik spuug en spuug lelijk. Niet alleen vanwege het spatbord, maar die achterkant past totaal niet bij de voorkant. Veel te rond en vloeiend tegenover de diepe en rechte lijnen van de voorkant.

Die limo komt volgend mij niet erg makkelijk door de keuring in nederland omdat het chassis wordt verlengd.

En die burton pick up is zeker leuk, ookal kan je die volgens mij ook bij andere leveranciers krijgen. Waarbij ik deze toch wel heel heel erg mooi vind:

Afbeelding

Afbeelding

(volgens mij wel helemaal met de hand gemaakt)

Geplaatst: ma 2 jul, 2007 17:45
door Wim van den Bergh
gerrit v schreef:
Wim van den Bergh schreef:
Evan schreef:Ik mis de Charon in het rijtje, daar is die 1000mijl vogel een aftreksel bij. Charon bestaat al sinds 1985
... en is na 11 auto's een roemvol einde gestorven ...
sinds wanneer Wim?
recentelijk heb ik nog iemand gesproken die een charon aan het bouwen is. (al had hij z'n carrosserie al een tijdej in huis)
De website is al een jaar uit de lucht en als je de Charon bedenker benaderde kreeg je te horen dat hij alleen nog zo'n ding wilde maken als hij er zelf zin in had om er een te maken. Dat kwam bijna nooit meer voor de laatste tijd. Geen kwestie van geld maar een kwetie van zin en dat jou kop of verhaal hem wel aanstond. Dat maakt de overige Charons natuurlijk wel begerlijker voor de liefhebber. Er staat er af en toe wel eens een te koop (heel even).

Geplaatst: ma 2 jul, 2007 18:26
door backfire
Rossero schreef: Waarbij ik deze toch wel heel heel erg mooi vind:

Afbeelding

Afbeelding



(volgens mij wel helemaal met de hand gemaakt)
8)

1 woord: PRACHTIG

Geplaatst: ma 2 jul, 2007 19:00
door Yannick
Inderdaad, hij staat alleen niet heel erg mooi. Voorkant naar beneden en hij is klaar :wink:

Geplaatst: ma 2 jul, 2007 20:01
door dyane_maniac
deze (is al vaker gepost) 2 mogen er ook zijn!

http://dyanemaniac.web-log.nl/dyanemani ... /cool.html

douwe

Geplaatst: ma 2 jul, 2007 21:02
door OnsEendje2
Afbeelding

Afbeelding
over spuug lelijk gesproken zeg... :roll:

maar ja, iets met smaak en niet twisten toch?

Geplaatst: ma 2 jul, 2007 23:09
door thomaaas
Ik vind m wel mooi ja, idd :D
Die burton is geloof ik alleen bij burton te krijgen, 't is hun eigen maak [er zijn er al 55 verkocht ofzo, niet heel veel].

Over die limo: nee idd je moet opnieuw door de keuring en je moet een weg- en gedragstest ondergaan. Er zijn er in nederland [geloof ik!] twee, een zwarte en een witte, en ik weet niet precies of je nou als nieuwe auto gekeurd wordt of als oude, volgens mij dat je helemaal een nieuwe identiteit krijgt enzo idd, wat het tegenwoordig wat lastiger maakt nu abs en een katalysator op nieuwe auto's verplicht zijn. :) Verder vind ik m wel helemaal supeeer!! :lol :lol:

Geplaatst: ma 2 jul, 2007 23:24
door Evan
Wim van den Bergh schreef: De website is al een jaar uit de lucht en als je de Charon bedenker benaderde kreeg je te horen dat hij alleen nog zo'n ding wilde maken als hij er zelf zin in had om er een te maken. Dat kwam bijna nooit meer voor de laatste tijd. Geen kwestie van geld maar een kwetie van zin en dat jou kop of verhaal hem wel aanstond. Dat maakt de overige Charons natuurlijk wel begerlijker voor de liefhebber. Er staat er af en toe wel eens een te koop (heel even).
zo hard loopt dat niet, en trouwens
helemaal niet erg toch? eenden worden steeds exclusiever, geen probleem als dat met kitkars ook t geval is toch?
Rossero schreef:Die hoffman vind ik spuug en spuug lelijk. Niet alleen vanwege het spatbord, maar die achterkant past totaal niet bij de voorkant. Veel te rond en vloeiend tegenover de diepe en rechte lijnen van de voorkant.
oh dat vindt ik wel humor, niet om je te pesten hoor, maar ik zie qua lijn toch wel wat overeenkomsten tussen de hoffman en jouw project :)
als je wat beter kijkt is de achterkant vanaf de zijkant gezien bijna een grof spiegelbeeld van de voorkant qua belijning bij een hoffman, dus mijns inziens past het heel goed.

Geplaatst: di 3 jul, 2007 04:15
door Rossero
thomaaas schreef:Over die limo: nee idd je moet opnieuw door de keuring en je moet een weg- en gedragstest ondergaan. Er zijn er in nederland [geloof ik!] twee, een zwarte en een witte, en ik weet niet precies of je nou als nieuwe auto gekeurd wordt of als oude, volgens mij dat je helemaal een nieuwe identiteit krijgt enzo idd.
Ik heb de witte even bij de rdw opgevraagd:

Datum eerste afgifte Nederland 07-02-1985
Datum eerste toelating 07-02-1985
Datum aanvang tenaamstelling 07-02-2004

Hij is dus iig NIET verbouwd geimporteerd, en ook niet als nieuwe auto gekeurd na het verbouwen. Verder helaas niets kunnen vinden over het verleden van de auto.

Geplaatst: di 3 jul, 2007 06:44
door Punky
Het magazijn van de 4&6 club heeft/had nog zo'n kit voor een limo-eend te koop liggen.