Pagina 5 van 6

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 11:41
door bartje2212
dat scheelt heel veel. als ik veel stadverkeer doe enn korte ritjes en goed doorgas, dan rij ik soms bijna 1 op 10. maar als je gewoon rustig doet (stadsverkeer) dan is het al snel 1 op 12 of 13...rijstijl doet veel (en een goede afstelling natuurlijk ook!)

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 12:01
door Hanzzl69
Met het vorige 2cv6 motortje kwam ik op 1:15 / 1:17 op diverse soorten wegen en ritten.
Sinds vrijdag een ander 2cv6 motortje er in dus ik ben weer vollop aan het bonnen sparen! (Voor tanken, niet die nare gele) :D

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 12:20
door revi
Met mijn Dyane (AK2-blok) kom ik op 1:15 uit.

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 16:58
door Tim Rozendaal
bartje2212 schreef:dat scheelt heel veel. als ik veel stadverkeer doe enn korte ritjes en goed doorgas, dan rij ik soms bijna 1 op 10. maar als je gewoon rustig doet (stadsverkeer) dan is het al snel 1 op 12 of 13...rijstijl doet veel (en een goede afstelling natuurlijk ook!)
Afstelling weet ik neit, hij loopt perfect (afkloppen) maar ik wil er nog wel deze zomer een electronische ontsteking inzetten. met een beetje mazzel scheelt dat ook :roll:

Over rijstijl heb je trouwens gelijk.. ik moet echt proberen anders te rijden anders kost het me te veel geld ;)

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 17:11
door Ramon
Tim Rozendaal schreef:
bartje2212 schreef:dat scheelt heel veel. als ik veel stadverkeer doe enn korte ritjes en goed doorgas, dan rij ik soms bijna 1 op 10. maar als je gewoon rustig doet (stadsverkeer) dan is het al snel 1 op 12 of 13...rijstijl doet veel (en een goede afstelling natuurlijk ook!)
Afstelling weet ik neit, hij loopt perfect (afkloppen) maar ik wil er nog wel deze zomer een electronische ontsteking inzetten. met een beetje mazzel scheelt dat ook :roll:

Over rijstijl heb je trouwens gelijk.. ik moet echt proberen anders te rijden anders kost het me te veel geld ;)

als je onsteking verkeerd staat scheeld het ja maar puntje is prima alleen veel onderhoud.

123 is voor luie mensen zoals ik maar ik geloof niet in de prestaties of zuinigheid

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 23:32
door Tim Rozendaal
Jaa misschien wel, ik weet het niet. Ik zal het zelf moeten ondervinden. Het lijkt me in ieder geval wel betrouwbaarder :roll:

(maar das offtopic)

Geplaatst: vr 6 jul, 2007 12:24
door bartje2212
nieuwe meting! niks bijzonders afgesteld behalve de bandenspanning. HOeveel dat uitmaakt weet ik niet precies, maar gister heb ik op de snelweg met een gemiddelde van 100 km/u (soms sneller tot 120 bij inhalen en lekkere snelle stukken weg, en soms iets langzamer vanwege wolkbreuk) 1 op 17 !!!! gereden. Tada dit weliswaar over een afstand van 180 km!

Geplaatst: vr 6 jul, 2007 15:05
door BasvanEerden
@ ramon
als je onsteking verkeerd staat scheeld het ja maar puntje is prima alleen veel onderhoud.

123 is voor luie mensen zoals ik maar ik geloof niet in de prestaties of zuinigheid.

- Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ben zeker niet lui maar ik vond het vervelend om steeds weer alles eraf te moeten halen om erbij te komen. Voor prestaties en zuinigheid weet ik het niet. Ik merk er weinig van. Alleen dat hij rustiger loopt.

Geplaatst: za 7 jul, 2007 11:22
door bartje2212
ik heb nu welgeteld 1 keer de onsteking bijgesteld omdat ik hem wilde vernieuwen. De eend reed daarvoor nog prima, en erna ook. niet eens veel verschil omdat de oude puntjes nog niet helemaal op waren. Tja het duurt ff voordat je erbij bent, maar veel werk is het niet.

Geplaatst: ma 27 aug, 2007 17:23
door Michiel van G.
afgelopen vakantie de van - naar rit van 650 kilometer gereden,
kwam ik uit op 1:21,5 met een snelheid van rond de 100 km/h

Geplaatst: ma 27 aug, 2007 18:41
door Daan88
vorige keer tanken had ik 1:14,1

en gister had ik 1:18,97

best wel een verschil eigenlijk...

Geplaatst: ma 27 aug, 2007 20:10
door supercees
Daan88 schreef:vorige keer tanken had ik 1:14,1

en gister had ik 1:18,97

best wel een verschil eigenlijk...
alleen stadsverkeer, alleen snelweg, en dan op de snelweg: 80 of 90 of 112, dat scheelt behoorlijk. luchtweerstand bijvoorbeeld gaat quadratisch, dus ga je twee keer zo hard, dan heb je vier keer zoveel luchtweerstand.

zelfs vochtig of droog weer heeft invloed, en bij een eend telt zeker ook tegenwind of wind mee mee.

Geplaatst: di 11 sep, 2007 13:35
door Hanzelman
1 op 9 tijdens de vakantie in Frankrijk,maar weer terug op het platte en vlakke asfalt 1 op 13.

Geplaatst: do 11 okt, 2007 07:31
door deuchevootje
Laatst naar luxemburg getoured, alleen binnenwegen, gem 70km/uur--->1:18.
Gemiddeldd verbruik, dus veel stadsverkeer-->1:16. Normale rijstijl

Geplaatst: do 20 feb, 2014 21:22
door Hilke
Naar Spanje wereldmeeting heb ik 1:20 gereden.

Met puntjes en extreem rustig :) (ik ben expert puntjes stellen onderhand :P)

Ik heb mn eendje geknuffeld toen ik thuiskwam!