Pagina 5 van 29

Geplaatst: do 5 apr, 2007 11:14
door Punky
Afbeelding

Ergens heeft roest ook wel iets moois. :roll:

Je bent in iedergeval goed bezig!!!

Geplaatst: do 5 apr, 2007 11:27
door Yannick
Mooi he :)

Het mirakel is dat de bumper zelf eigenlijk in heel goede staat is vergeleken met de steunen.

Geplaatst: do 5 apr, 2007 11:38
door backfire
Yannick, bij mij zat de koets gewoon vastgeplakt aan het chassis door het schuimrubber wat er tussen zit.

Geplaatst: do 5 apr, 2007 12:10
door Punky
Loop even in de koets de 2 buitenste lijnen van je chassis af en ik weet niet of een dyane ook zo'n beugel boven de tank heeft zitten, anders daar ook even kijken. Als daar alles eruit is dan zit ie vastgeplakt.

Geplaatst: do 5 apr, 2007 13:17
door dyane_maniac
ja en bij die beugel (ja een dyane heeft die ook) zit ie ook vast. dat is dus onder de achter bank. twee bouten met hele grote carroserieringen. en uiteraard in de reservewielbak. anders even voorzichtig een schroevendraaier/koevoet tussen koets en chassis zetten?

douwe

Geplaatst: do 5 apr, 2007 13:56
door Yannick
Ik heb dus die beugel niét. Die zit normaal boven de naftbak zeker? Bon, dan was dat nog niet in '67 ofzo zeker? :lol:

In ieder geval zit ze helemaal los, er zaten ook nog 4 bouten in de vloerplaten die vastzaten aan de veerpotsteunen, die was ik vergeten.

Aangezien ik alleen thuis ben zit de carrosserie erafhalen er niet echt in, dat gebeurt dan één van de komende dagen, waarschijnlijk zaterdag. Maar alles zit los dus dan kan het er zaterdag meteen af. Spannend! Ik ben benieuwd hoe beroerd het chassis eruit ziet :lol:

Nog even een intermezzo. Oog om oog, tand om tand, ze ziet haar rivaal in de koplampring

Afbeelding

Vorst vs Levallois

Afbeelding

:lol: En nog een foto van het interieur

Afbeelding

Geplaatst: do 5 apr, 2007 14:11
door gaëtan
Ik heb dus die beugel niét. Die zit normaal boven de naftbak zeker?
Kan kloppen, die is pas ergens eind jaren 60 (of misschien zelfs begin 70) op 2CV en Dyane verschenen...

Geplaatst: do 5 apr, 2007 15:12
door Michiel van G.
die beugel kwam pas in 1973, daarmee verviel meteen het deksel om bij de vlotter te kunnen...

Geplaatst: do 5 apr, 2007 15:16
door Yannick
Ok, dankuwel meneer van Ginkel :wink:

Geplaatst: do 5 apr, 2007 15:54
door dyane_maniac
ja weer wat geleerd :oops:

Geplaatst: do 5 apr, 2007 16:49
door the Nosepicker
Goed bezig ja, schiet lekker op zo! Dat is een voordeel van mooi weer, lekker weer om te sleutelen. Maar ook direct een nadeel, veel zin om andere dingen te doen..
(zegt Neuspeuter die net uit zijn hok komt, de bodem van Gaby the Duckslayers eend in de verse bitumen gezet. Hopend dat mijn pilsje niet aan mijn handen blijft plakken nu.. ;))

Yannick schreef:Je ziet dat niet, 't zijn alleen die pennetjes die dikker zijn. Achja, ik kom er wel overheen :lol:
Je ziet dat niet, maar ik wil je er best af en toe aan herinneren.. :mrgreen:

Geplaatst: vr 6 apr, 2007 18:02
door thomaaas
Mooi werk Yannick! enneh, k vind het heel knap dat je er allemaal zo goed mee omgaat, ander dak, andere pennen..... 't is nogal wat!!! ;)

Geplaatst: vr 6 apr, 2007 18:24
door Yannick
Streven naar originaliteit is het doel maar het moet haalbaar blijven, beslist niet makkelijk met zo'n auto :)

Geplaatst: vr 6 apr, 2007 18:34
door martijntje
lekker belangrijk of de deurpenne 5 of 6 mm zijn. gaat er volgens mij om dat er mooie strakke deuren inzitten.

Geplaatst: za 7 apr, 2007 10:21
door the Nosepicker
Je kent Yannick nog niet.. ;) Het gaat erom dat er originele mooie strakke deuren in zitten. ;) :)
En als Yannick van zijn geloof afstapt, waar moet het dan heen met deze wereld??