Geplaatst: wo 9 mei, 2007 14:51
Aceton toevoegen zal wel positief zijn voor de verbranding. Er za; een beter mengsel in de cilinders komen.
Wat ik heb begrepen is dat je zo ook het octaangehalte een tikje verhoogt.
Ik hou het gewoon bij de normale benzine (euro 98 zonder loodvervanger). En dit bevalt mij en mijn motortje goed.
Met aceton zal je je motortje meer belasten. Ik zou het niet adviseren om te doen (tenzij je natuurlijk nog een blokje hebt staan).
Maar om het op een rijtje te zetten (theoretisch):
+ punten:
Meer vermogen (bij minder toeren)
Gunstiger benzine verbruik (bij normaal rijgedrag)
Rustiger lopend blokje
- puntjes:
Mogelijk meer slijtage brandstofpomp
Meer slijtage van het blok
Meer kans op snelheidovertredingen
Maar zoals gezegt ik zou het niet doen. Een vriend van mij heeft een Mini Red Hot (1988 geloof ik) met een 1000 cc tje erin. Hij geloofde er altijd trouw in om aceton toe te voegen. Nu lekt zijn blok als een zeef olie. Oorzaak de aceton.....?
Groetjes
Steven
Wat ik heb begrepen is dat je zo ook het octaangehalte een tikje verhoogt.
Ik hou het gewoon bij de normale benzine (euro 98 zonder loodvervanger). En dit bevalt mij en mijn motortje goed.
Met aceton zal je je motortje meer belasten. Ik zou het niet adviseren om te doen (tenzij je natuurlijk nog een blokje hebt staan).
Maar om het op een rijtje te zetten (theoretisch):
+ punten:
Meer vermogen (bij minder toeren)
Gunstiger benzine verbruik (bij normaal rijgedrag)
Rustiger lopend blokje
- puntjes:
Mogelijk meer slijtage brandstofpomp
Meer slijtage van het blok
Meer kans op snelheidovertredingen
Maar zoals gezegt ik zou het niet doen. Een vriend van mij heeft een Mini Red Hot (1988 geloof ik) met een 1000 cc tje erin. Hij geloofde er altijd trouw in om aceton toe te voegen. Nu lekt zijn blok als een zeef olie. Oorzaak de aceton.....?
Groetjes
Steven