Pagina 5 van 8

Geplaatst: di 15 mei, 2007 19:39
door backfire
hamerslag kun je zien in mijn topic.

Geplaatst: wo 16 mei, 2007 10:11
door Wiebe
Opletten met Hammerite, al vaak gehoord dat er lucht tussen lak en oppervlak blijft! Kan fout zijn, hoorde het toch al vaker...

Geplaatst: wo 16 mei, 2007 10:23
door Spookeend
backfire schreef:hamerslag kun je zien in mijn topic.
Of op mijn eend, lol

Hammerite zijdeglans, als je dat met de kwast doet, trekt zo strak als spuitwerk, zeker als het een beetje warm is. Zo'n spuitbus zwart hoogglans, daar zit een soort van gouden gloed doorheen, wel mooi vind ik.

Hammerslag heet zo omdat je het dus over roest heen smeert, en dan trekt het dus niet strak, en ziet het eruit of het rauwe verf is.

Ik heb geen last gehad van roestige stukken met lucht eronder. Ik heb toch al een en ander gedaan met hammerite, maar nog nooit problemen met lucht gehad.

Ik zou gewoon een borstel op de boormachine of slijpschijf zetten, ruw borstelen, dat de losse stukken lak en roest eraf zijn, goed ontvetten en verven.

Greatnix Spookeend

Geplaatst: wo 16 mei, 2007 10:25
door Twécévé
Dat rekje is verder wel glad geschuurd, dus niet oneffen, maar je blijft op sommige plekken een beetje bruine waas zien. Ondoenlijk om het hele rekje blank te schuren.
Ga gewoon zwarte spuitbus proberen. kWil alleen niet echt glimmend zwart, khoef mn haar d'r niet in te kammen. Welke verf van hammerite kan ik dan het beste gebruiken?

Geplaatst: wo 16 mei, 2007 10:31
door the Nosepicker
Alles behalve hooglans zwart.. ;)

Geplaatst: za 26 mei, 2007 15:56
door Twécévé
Mmm... mn 1e ervaring met hammerite vandaag is niet zo positief. Stroop smeert makkelijker :evil: kBeschouw het maar als een grondlaag. Even licht schuren en dan 1 of ander spuitbusje zwart erover.

Geplaatst: za 26 mei, 2007 15:59
door Punky
hammerite heeft een ander oplosmiddel dan autolak. Dus met een laagje zwart erover, kun je hele mooie vellen krijgen. :o

Waarom spuit je sowieso niet met hammerite?

Geplaatst: za 26 mei, 2007 17:36
door Twécévé
Punky schreef:Waarom spuit je sowieso niet met hammerite?
De prijs, een potje was de helft goedkoper dan een spuitbus :lol: Goedkoop is duurkoop dus.

Geplaatst: ma 28 mei, 2007 13:55
door Twécévé
Mwhaa, het ziet er aardig uit. Beetje schuren, 2e laag erover doen en dan nog een keer schuren en dan met een spuitbus hammerite spuiten.

Net in de schuur de klep rood staan spuiten. Ucheuche, als ik nu mn neus snuit is het net of ik een bloedneus heb. Bij een volgende keer toch maar even een mondkapje halen.

Op de spuitbus staat: 'na 24 uur spuitnevel uitpoetsen.' Hoe doe ik dat? Gewoon met turtlewax ofzo?

Geplaatst: ma 28 mei, 2007 14:29
door backfire
commandant 4. Maar beter nog om 3M te halen, maar dat kost dan wel weer 30 euro per fles.

Geplaatst: za 2 jun, 2007 17:48
door Twécévé
Heb achterklep gespoten. Ben er nog niet heel gelukkig mee. Er zitten wat doffere/korrigelere plekken in. Bij de Brezan adviseerden ze me om voor het poesten de klep ook eerst te schuren. Met 2000 bijvoorbeeld. Maar waar haal ik dat? Bij Gamma/Praxis etc. is de hoogste korrel 600.

Rekje is ook gespoten. Wil ik eigenlijk ook nog beetje schuren en poesten, kan dat bij Hammerite?

Afbeelding

Geplaatst: za 2 jun, 2007 18:03
door backfire
Bij p Heijl en elke goed leverancier van autolakken

Geplaatst: za 2 jun, 2007 21:54
door Punky
lokale schildersbedrijf. :wink:

Ik zou hem eerst een paar weken laten uitharden hoor.

Geplaatst: za 2 jun, 2007 22:01
door the Nosepicker
Op de foto lijkt de hele linkerkant dof en korrelig gespoten.
Even aftoppen met 400 en opnieuw goed spuiten lijkt mij minder werk dan je helemaal lens poetsen om minder spuitwerk alsnog netjes te maken?

Geplaatst: za 2 jun, 2007 22:16
door Twécévé
Dat is meer het licht hoe het valt, zou ook een foto kunnen maken dat je het in spiegelbeeld ziet.

Ik kan het wel schuren en opnieuw spuiten, maar dan wordt het volgens mij net zo (waarom zou het namelijk niet zo worden?). kHeb nog halve spuitbus staan, dus het zou kunnen.