Invoeren/rijdend maken besteleend uit 1954

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 10 mar, 2008 17:23

Ik zal niet aarzelen de volledige familie te mobiliseren tot behoud van de oude staat van deze AU :P

Zorg eerst maar eens dat ie op NL-kenteken komt, paar jaartjes mee kachelen naar meetings, kun je altijd nog besluiten doe koets strak te maken en opnieuw te spuiten.

Francois
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 291
Lid geworden op: do 17 jan, 2008 16:47

Bericht door Francois » ma 10 mar, 2008 17:48

Leuk dat de koets in deze staat blijft.. moet je hem wel binnen parkeren denk ik :P :P
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965

flower
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 9 mei, 2005 01:27
Locatie: amsterdam

Bericht door flower » ma 10 mar, 2008 23:12

dat is dus maar de vraag...

Francois
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 291
Lid geworden op: do 17 jan, 2008 16:47

Bericht door Francois » di 11 mar, 2008 00:12

wat is de vraag? of ie in deze staat blijft of dat je hem binnen moet zetten :?:
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965

flower
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 9 mei, 2005 01:27
Locatie: amsterdam

Bericht door flower » di 11 mar, 2008 11:41

Wellicht dat ik voor een totaal restauratie ga... jaja.......

....dus koets ook kaalmaken, strakmaken en spuiten.....

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 11 mar, 2008 13:11

Mmmmm......

Dan krijg je zoiets dus:

Afbeelding


Daar zie je er al genoeg van. Lees dit onderwerp maar eens door. Daar riepen veel mensen: wel zo laten he.

Francois
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 291
Lid geworden op: do 17 jan, 2008 16:47

Bericht door Francois » di 11 mar, 2008 13:35

nee hoor, dit is een plastic besteleendkit uit engeland die je op je basis van een gewone 2cv kan bouwen
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » di 11 mar, 2008 14:04

Twécévé schreef:Daar zie je er al genoeg van.
Correctie: echt strakke AU's zijn zeldzaam ... :roll:

Jaren '80 2cv's zijn er anders ook genoeg, toch heb je de jouwe opnieuw laten lassen en spuiten? Ik zie niet in waarom een zeldzame overheidsauto van 54 jaar oud dan niet op z'n minst hetzelfde zou verdienen!

Afbeelding

Afbeelding

En dan mijn favoriete AU, de '52 van Marc Benoît.

Voor:

Afbeelding

En na:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 11 mar, 2008 14:08

dat is wel op een goede manier gedaan,
met niet te glimmende verf. Ik ken zo een azu die ze met moderne acryl 2 komponenten lak hebben gespoten. Dat is echt jammer, want dat glimt veel te veel.
Verbruik: Afbeelding

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » di 11 mar, 2008 14:10

@Sam, wat maakt deze AU jouw favoriet (of specialer dan andere AU's)?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » di 11 mar, 2008 14:20

Die '52 is gewoon tot in de puntjes perfect. Hij is voorzien van slechts twee laklagen die bovendien de perfecte tint en korrel weergeven zoals 't origineel hoort. De eigenaar koos voor slechts twee laklagen omdat op die manier ook alle originele puntlassen zichtbaar blijven. En hij heeft geen passagiersstoel, wat een optie was destijds. Zo zie je maar, geen enkel exemplaar is 't zelfde ... :wink:

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 11 mar, 2008 16:42

Francois schreef:nee hoor, dit is een plastic besteleendkit uit engeland die je op je basis van een gewone 2cv kan bouwen
dat is leuk, heb je een website voor mij van de leverancier?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 11 mar, 2008 17:29

Ja man die is geinig, galva chassis en plastic besteleend, van alle problemen af. Eventueel op het dak zonnepanelen maken voor als je hybride wilt gaan, plek zat voor accupack. Dat ding heeft potenties man, dat wil je niet weten.

En de juiste kleur grijs.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 11 mar, 2008 18:06

't jammerlijke is dat van het ribbelprofiel niet veel klopt. De ak400 die op die bouwer z'n site staat ziet er aantrekkelijker uit.
Verbruik: Afbeelding

Francois
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 291
Lid geworden op: do 17 jan, 2008 16:47

Bericht door Francois » di 11 mar, 2008 19:52

Dit is de link van het bedrijf dat die kit maakt:

http://www.villevans.co.uk

Die ak 400 lijkt meer op een achterkant van een Acadiane. Ik vind het wel handig dat je binnen meer ruimte hebt omdat die grote wielkasten er achter niet inzitten. Maar toch zou de kit mooier kunnen, ik zou dus liever een echte hebben. Wel de leukste 2cv kit die ik ken :D
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965

Plaats reactie