Pagina 5 van 7

Geplaatst: ma 10 mar, 2008 17:23
door Twécévé
Ik zal niet aarzelen de volledige familie te mobiliseren tot behoud van de oude staat van deze AU :P

Zorg eerst maar eens dat ie op NL-kenteken komt, paar jaartjes mee kachelen naar meetings, kun je altijd nog besluiten doe koets strak te maken en opnieuw te spuiten.

Geplaatst: ma 10 mar, 2008 17:48
door Francois
Leuk dat de koets in deze staat blijft.. moet je hem wel binnen parkeren denk ik :P :P

Geplaatst: ma 10 mar, 2008 23:12
door flower
dat is dus maar de vraag...

Geplaatst: di 11 mar, 2008 00:12
door Francois
wat is de vraag? of ie in deze staat blijft of dat je hem binnen moet zetten :?:

Geplaatst: di 11 mar, 2008 11:41
door flower
Wellicht dat ik voor een totaal restauratie ga... jaja.......

....dus koets ook kaalmaken, strakmaken en spuiten.....

Geplaatst: di 11 mar, 2008 13:11
door Twécévé
Mmmmm......

Dan krijg je zoiets dus:

Afbeelding


Daar zie je er al genoeg van. Lees dit onderwerp maar eens door. Daar riepen veel mensen: wel zo laten he.

Geplaatst: di 11 mar, 2008 13:35
door Francois
nee hoor, dit is een plastic besteleendkit uit engeland die je op je basis van een gewone 2cv kan bouwen

Geplaatst: di 11 mar, 2008 14:04
door SamClukkers
Twécévé schreef:Daar zie je er al genoeg van.
Correctie: echt strakke AU's zijn zeldzaam ... :roll:

Jaren '80 2cv's zijn er anders ook genoeg, toch heb je de jouwe opnieuw laten lassen en spuiten? Ik zie niet in waarom een zeldzame overheidsauto van 54 jaar oud dan niet op z'n minst hetzelfde zou verdienen!

Afbeelding

Afbeelding

En dan mijn favoriete AU, de '52 van Marc Benoît.

Voor:

Afbeelding

En na:

Afbeelding

Geplaatst: di 11 mar, 2008 14:08
door Michiel van G.
dat is wel op een goede manier gedaan,
met niet te glimmende verf. Ik ken zo een azu die ze met moderne acryl 2 komponenten lak hebben gespoten. Dat is echt jammer, want dat glimt veel te veel.

Geplaatst: di 11 mar, 2008 14:10
door the Nosepicker
@Sam, wat maakt deze AU jouw favoriet (of specialer dan andere AU's)?

Geplaatst: di 11 mar, 2008 14:20
door SamClukkers
Die '52 is gewoon tot in de puntjes perfect. Hij is voorzien van slechts twee laklagen die bovendien de perfecte tint en korrel weergeven zoals 't origineel hoort. De eigenaar koos voor slechts twee laklagen omdat op die manier ook alle originele puntlassen zichtbaar blijven. En hij heeft geen passagiersstoel, wat een optie was destijds. Zo zie je maar, geen enkel exemplaar is 't zelfde ... :wink:

Geplaatst: di 11 mar, 2008 16:42
door supercees
Francois schreef:nee hoor, dit is een plastic besteleendkit uit engeland die je op je basis van een gewone 2cv kan bouwen
dat is leuk, heb je een website voor mij van de leverancier?

Geplaatst: di 11 mar, 2008 17:29
door backfire
Ja man die is geinig, galva chassis en plastic besteleend, van alle problemen af. Eventueel op het dak zonnepanelen maken voor als je hybride wilt gaan, plek zat voor accupack. Dat ding heeft potenties man, dat wil je niet weten.

En de juiste kleur grijs.

Geplaatst: di 11 mar, 2008 18:06
door Michiel van G.
't jammerlijke is dat van het ribbelprofiel niet veel klopt. De ak400 die op die bouwer z'n site staat ziet er aantrekkelijker uit.

Geplaatst: di 11 mar, 2008 19:52
door Francois
Dit is de link van het bedrijf dat die kit maakt:

http://www.villevans.co.uk

Die ak 400 lijkt meer op een achterkant van een Acadiane. Ik vind het wel handig dat je binnen meer ruimte hebt omdat die grote wielkasten er achter niet inzitten. Maar toch zou de kit mooier kunnen, ik zou dus liever een echte hebben. Wel de leukste 2cv kit die ik ken :D