Hoi allemaal,
Vandaag de koets van het chassis getrokken om te kijken hoe deze eraan toe is. Ook is michelle verder gegaan met het verwijderen van de kitnaden met behulp van een verfbrander, schraper en een tandarts haakje.
Ik heb het chassis nog niet goed aan de onderkant kunnen bekijken maar de bovenkant stemt me goed. Er zal zeker het eea aan gelast dienen te worden, maar volgens mij is het goed te doen. Het zijn voornamelijk de achterpoten die aan de onderkant slecht zijn. Daar staan de naden helemaal open en zijn deels weggeroest. Op de bovenkant zit flink wat roest, maar na wat komborstelen leek dit best mee te vallen.Ik moet natuurlijk zien hoe het er van binnen uitziet, maar ik denk dat het te repareren valt. Ik ga wel op zoek naar (een chassis met) goede achterpoten om deze als donor te kunnen gebruiken. Dus als je nog wat hebt liggen...
de naden aan de bovenkant staan niet open en zien er hard uit. Zie hieronder foto's van het chassis voor en na de komborstelen:
VOOR:
NA:
Ik had alle bouten en moeren aan het chassis ingespoten met WD-40 (WD-40 regeert!). Na een kwartiertje was ik benieuwd of ik de schokdemper moeren los zou krijgen. En hoppa! Los! Schokdemper zelf? Hoppa! Ook los! en kijk nou eens hoe de schokdemper bout er na 38 jaar uitziet:
Niet te geloven toch? Hierdoor aangemoedigt ook maar eens een waterpomptang op de moeren van de veerpot bussen gezet. Tot nog toe heeft dit klusje er altijd toe geleid dat ik met een hamer en beitel moeren stuk stond te rammen. Maar nu? Het begin was even lastig maar daarna met de hand verder los gedraait. De moeren en veerpot bssen zijn dus ook nog prima te gebruiken!
Alles viel zo mee dus. Ook de staat van de koets verbaasd me steeds meer. onder de kitnaden weinig rot. het meeste is even een schuurpapiertje erdoor en dan in de rls.
De naad bij het binnenscherm en c-stijl:
De hoek bij de c-stijl / dorpel en doos voor de achterbank: (het ziet er vrij roestbruin uit, maar het is in feite in beste staat)
B-stijl en bodemplaat:
Ik ben erg blij met de staat! Er valt natuurlijk genoeg te doen. Maar tot nu toe ben ik nog geen nare verrassingen tegen gekomen.
Oja, sorry voor het zware bericht, ik hoop dat jullie snel internet hebben.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction