Pagina 5 van 24
Geplaatst: zo 23 sep, 2007 22:58
door dyane_maniac
thomaaas schreef:Ziet er toch al een stuk beter uit als eerst!!!
Ja, maar dit resultaat is ook te halen met komborstelen. hoe wel de roest putten hiermee toch wel mooi schoon worden. eerlijk is eerlijk
thomaaas schreef:Ik ga het ook proberen dan, binnenkort. Heb nog een roestige vooruitontwaseming, ruitenwisser motorbevestigingsplaat [mooi voor galgje], pedaal, en nog meer van dat grut. Moet leuk worden!!!
Ja leuk, laat even weten of het lukt!
douwe
Geplaatst: zo 23 sep, 2007 23:04
door thomaaas
borstelen duurt zo lang, zeker in de kleine hoekjes

Resultaat laat ik je weten in
dit topic!
Geplaatst: vr 19 okt, 2007 21:10
door dyane_maniac
uiteindelijk borstelde ik dat zwarte spul er met zo'n borsteltje voor op de boormachine zo af. doordat ik de holle ruimtes natuurlijk niet kon borstelen heb ik besloten de bumpersteunen niet te gaan verzinken. waarschijnlijk een hoop moeite om nix. ik heb een afhaalchineesbakje gevuld met rls en de steun hier compleet in ondergedompeld. moet ook goed komen denk ik.
weer iets heel anders; ik had nav de stof afdruk op de achterkant herleid dat het kenteken 52-97-HT moest zijn. alleen was van de (vermoedelijke) 7 alleen het diagonale streepje zichtbaar. nu ha ik laatst de "keienvanger" in mn handen en daar leek het diagonale streepje een rondje aan de bovenkant te hebben. RDW gebeld en ja hoor, 52-92-HT was ook van een dyane 6 commerciale. chassis nummer door gegeven en er was een match met 52-92-HT! ben ik blij om, want die laatste vind ik toch wel een stuk mooier. een beetje poezie in je kenteken!
douwe
Geplaatst: vr 19 okt, 2007 23:15
door Michiel van G.
super!
dan kan ik dat kenteken in mijn archief aanpassen:P
Geplaatst: vr 19 okt, 2007 23:27
door thomaaas
Ik ben ook bezig geweest met die ontroesterij, ik heb met een schuursponsje zoveel mogelijk zwarte troep eraf geprobeerd te halen, maar wat er niet af wil vind ik ook wel best, ik doe er gewoon primer overheen en dan twee lagen zwarte verf, dan moet het ook goed zijn vind ik
Maar wat is RLS? ik kom op google vooral uit op restless leg syndrome

Geplaatst: vr 19 okt, 2007 23:52
door Tom Duckpower
thomaaas schreef:Maar wat is RLS? ik kom op google vooral uit op restless leg syndrome

RLS is/was van owatrol
Het is loodmenie vermengt met owatrol. Omdat er lood inzit mag het niet meer verkocht worden ivm milieu.
RLS heet nu CIP --> (ijzer)menie verdunt met owatrol
(gebruik de forum zoekfuntie op RLS, er is een topic dat RLS = CIP heet. echter omdat ik met de browser op het werk niet kan knippen en plakken doe ik het maar even zo 
Geplaatst: za 20 okt, 2007 11:02
door thomaaas
ooohw okeej super bedankt joh

Dat is ook n stuk logischer om je bumpersteunen in te leggen ja

Geplaatst: zo 21 okt, 2007 20:51
door dyane_maniac
Hoi allemaal,
Vandaag de koets van het chassis getrokken om te kijken hoe deze eraan toe is. Ook is michelle verder gegaan met het verwijderen van de kitnaden met behulp van een verfbrander, schraper en een tandarts haakje.
Ik heb het chassis nog niet goed aan de onderkant kunnen bekijken maar de bovenkant stemt me goed. Er zal zeker het eea aan gelast dienen te worden, maar volgens mij is het goed te doen. Het zijn voornamelijk de achterpoten die aan de onderkant slecht zijn. Daar staan de naden helemaal open en zijn deels weggeroest. Op de bovenkant zit flink wat roest, maar na wat komborstelen leek dit best mee te vallen.Ik moet natuurlijk zien hoe het er van binnen uitziet, maar ik denk dat het te repareren valt. Ik ga wel op zoek naar (een chassis met) goede achterpoten om deze als donor te kunnen gebruiken. Dus als je nog wat hebt liggen...
de naden aan de bovenkant staan niet open en zien er hard uit. Zie hieronder foto's van het chassis voor en na de komborstelen:
VOOR:
NA:
Ik had alle bouten en moeren aan het chassis ingespoten met WD-40 (WD-40 regeert!). Na een kwartiertje was ik benieuwd of ik de schokdemper moeren los zou krijgen. En hoppa! Los! Schokdemper zelf? Hoppa! Ook los! en kijk nou eens hoe de schokdemper bout er na 38 jaar uitziet:
Niet te geloven toch? Hierdoor aangemoedigt ook maar eens een waterpomptang op de moeren van de veerpot bussen gezet. Tot nog toe heeft dit klusje er altijd toe geleid dat ik met een hamer en beitel moeren stuk stond te rammen. Maar nu? Het begin was even lastig maar daarna met de hand verder los gedraait. De moeren en veerpot bssen zijn dus ook nog prima te gebruiken!
Alles viel zo mee dus. Ook de staat van de koets verbaasd me steeds meer. onder de kitnaden weinig rot. het meeste is even een schuurpapiertje erdoor en dan in de rls.
De naad bij het binnenscherm en c-stijl:
De hoek bij de c-stijl / dorpel en doos voor de achterbank: (het ziet er vrij roestbruin uit, maar het is in feite in beste staat)
B-stijl en bodemplaat:
Ik ben erg blij met de staat! Er valt natuurlijk genoeg te doen. Maar tot nu toe ben ik nog geen nare verrassingen tegen gekomen.
Oja, sorry voor het zware bericht, ik hoop dat jullie snel internet hebben.
Geplaatst: zo 21 okt, 2007 21:35
door siemen
wauw in iedergeval stukken beter dan die van ons

Geplaatst: zo 21 okt, 2007 21:45
door dyane_maniac
ja maar ik zag dat jij ook goed bezig was! Leuk hoor die clan van mensen die hun dyane aan het opknappen zijn.
Geplaatst: zo 21 okt, 2007 22:05
door dyane_maniac
@ yannick: Ik denk niet dat mijn dyane een franse productie is. de stempels op de ramen zien er anders uit als die op jouw site.
Verder is het raar dat het erop lijkt dat er een blikken plaatje naast het chassis nummer hoorde te zitten. Er zitten nog gaatjes naast het nummer. Er zit wel een plaatje op de dwarsbalk thv de handrem hefboom. Dit nummer komt helaas niet oereen met het nummer wat op het plaatje van de motor hoort. Op de koets zit helemaal geen plaatje en ik kan geen gaten ontdekken waar een plaatje gezeten zou kunnen hebben. Dit plaatje zou zich toch op het schutbord horen te bevinden?
douwe
Geplaatst: zo 21 okt, 2007 22:52
door martijntje
douwe, je heb zeker geen slechte basis. die bruine van mij is een stuk slechter aan toe! je was toch van plan om de jouwe bruin te maken, net als de mijne? succes met de verdere werkzaamheden
Geplaatst: zo 21 okt, 2007 22:56
door dyane_maniac
Bruin is een optie geweest. maar dan wel echt pure chocolade bruin.
Ik weet het nu nog even niet. Moet maar eens wat uitproberen. Ik heb iets in mn hoofd, maar asl ik dat uitleg, dan klinkt het niet echt als iets moois. ik ga het uitproberen en als het wat is maak ik daar wel een foto van. Ik denk niet dat ik veel mede standers krijg haha.
douwe
Geplaatst: do 1 nov, 2007 01:01
door Jesper
dyane_maniac schreef:Bruin is een optie geweest. maar dan wel echt pure chocolade bruin.
Ik weet het nu nog even niet. Moet maar eens wat uitproberen. Ik heb iets in mn hoofd, maar asl ik dat uitleg, dan klinkt het niet echt als iets moois. ik ga het uitproberen en als het wat is maak ik daar wel een foto van. Ik denk niet dat ik veel mede standers krijg haha.
douwe
Ah toe, Douwe, verklap 'ns wat...

Geplaatst: do 1 nov, 2007 01:09
door dyane_maniac
jij moet niet zeuren jij weet t al. maar ik hou het nog even geheim.
douwe -houdt van geheimpjes

-