Binnen de EEEC is daar door de een en ander nogal wat onderzoek naar gedaan, maar men constateerde óók dat er een groot aantal uitzonderingen is op de bekende regel (de Franse slag om het zo maar eens te noemen)
Ramon: succes met de restauratie !
Ik twijfel niet aan wat JoF zegt, want dat klopt ongetwijfeld. Maar ik vind het bizar dat ze in Frankrijk nog geld staken in een auto die zo meteen uit productie zal gaan...Maarja, Citroën hetonic schreef:Ik bespeur bij Yannick enige verwarring.![]()
Al die detail-zaken heeft mijn interesse ook wel.
Enfin, zal een andere keer dit draadje nog eens helemaal goed doorlezen.
Jeroen
Een AZ van '69. Een echte Duitse, mét typisch Duitse nummerplaatverlichting en c-stijlpinker. Deze c-stijlpinker werd voor het eerste gebruikt op de AKL week-end en is sindsdien altijd verder gebruikt op de Duitse modellen tot 1970. De grille is niet origineel, dat moet een 3-balk zijn.BasvanEerden schreef:Om wat voor Eend gaat het hier? Ik kom er niet uit. Ik heb er nog te weinig verstand van.
Er heeft toch ook een zeer korte periode een 2cv "export" bestaan. Deze verving de 2cv AZAM (frankrijk). Deze 2cv had de rechthoekige knipperlichtjes in het spatbord en werd dacht ik in Frankrijk gemaakt.Nu mijn vraag aan JoF: deze heeft het lichtgrijze interieur, maar wél ULO's Wink Ik zou zeggen dat het een Belg is, anders hebben ze in Frankrijk zelfs ULO's gemonteerd en zelfs die Duitse (Belgische) c-stijlpinkers? Dan hebben ze wel héél veel geld uitgegeven eind jaren 60 daar in Levallois