Pagina 5 van 14

Geplaatst: do 30 aug, 2007 21:30
door JoF
Die van André is, net als de mijne, van Franse afkomst. Alle details wijzen daarop, en zeker het ontbreken van een vierkant plaatje tegen het schutbord. Laatste "verschil" vanuit mijn kant (anders raken wij "off-topic" :lol: ): Belgische AZ's uit bijvoorbeeld november 1969 hadden een chassisnummer dat begon met 29, en vanaf begin januari 1970 kwamen de Franse AZ's Nederland binnen, en dat chassisnummer begon met het cijfer 7. Wedden dat André dat laatste óók heeft :wink: ?
Binnen de EEEC is daar door de een en ander nogal wat onderzoek naar gedaan, maar men constateerde óók dat er een groot aantal uitzonderingen is op de bekende regel (de Franse slag om het zo maar eens te noemen)
Ramon: succes met de restauratie !

Geplaatst: do 30 aug, 2007 21:39
door Yannick
Hoe bizar...Dan moesten ze in Frankrijk een aparte productielijn aanleggen? Rechthoekige pinkers, Hella-standlichtjes, achterlichten, nummerplaatverlichting e.d. zijn toch allemaal typisch benelux? Handiger toch als die uit Vorst komen waar ze zowieso die auto's van die details voorzien?

Geplaatst: do 30 aug, 2007 22:20
door tonic
Ik bespeur bij Yannick enige verwarring. :wink:
Al die detail-zaken heeft mijn interesse ook wel.
Enfin, zal een andere keer dit draadje nog eens helemaal goed doorlezen.

Jeroen

Geplaatst: do 30 aug, 2007 22:27
door siemen
erg leuk ding.
zelf zou ik hem ombouwen naar 12 volt en een sterke 6 motor in bouwen.
verder laten spuiten en zo orgineel mogelijk op bouwen (op de motor en bedrading na dan hea :wink: )
maar verdorie 75 euro's jonge das niksssss

Geplaatst: do 30 aug, 2007 22:29
door Yannick
tonic schreef:Ik bespeur bij Yannick enige verwarring. :wink:
Al die detail-zaken heeft mijn interesse ook wel.
Enfin, zal een andere keer dit draadje nog eens helemaal goed doorlezen.

Jeroen
Ik twijfel niet aan wat JoF zegt, want dat klopt ongetwijfeld. Maar ik vind het bizar dat ze in Frankrijk nog geld staken in een auto die zo meteen uit productie zal gaan...Maarja, Citroën he :wink:

Geplaatst: do 30 aug, 2007 23:18
door Michiel van G.
een 18pk is juist zo leuk, veel beter dat geluid, dan dat harde geknauw van een 4tje (en 6je in mindere mate)

Geplaatst: do 30 aug, 2007 23:37
door JoF
Dag Yannick,
ja, die Fransen, waarom ze dat in 1970 zo deden, dat weet ik ook niet :roll: , maar er is zelfs sprake geweest van het "overgangstype" (in maart/april 1970), een 2CV4 met veel uiterlijke kenmerken van een AZ (rechthoekige pinkers, dezelfde klinkjes als de AZ, maar tevens een "recht" kontje). Volgens mij was het gewoon opmaken van de onderdelenvoorraad, dus was het eigenlijk zo bizar nog niet, want de productie in de vorm van de 2CV4 en 2CV6 is gewoon in die lijn voortgezet vanaf april 1970.
Hoop niet dat ik je teveel in verwarring heb gebracht, was in ieder geval niet mijn bedoeling :wink:

Geplaatst: vr 31 aug, 2007 09:21
door Yannick
Nee, helemaal niet! Gewoon iets dat ik nog niet wist, zo moeilijk is 't nu ook weer niet. Als je veel bezig bent met 2cv's van Belgische productie kan je wel een flinke portie verwarring en niet-logica aan. Al is het uiteindelijk wel logischer dan je denkt en zit er weldegelijk een lijn in.

Ramon, succes!

Geplaatst: vr 31 aug, 2007 10:00
door CitroenAZU
Toffe eend Ramon, van harte!

...en succes met de klus em weer rijdend te maken!

Ik zag je eend van de week nog staan in Amsterdam op het industrieterrein bij de IJhallen....(zie foto in gespot.)

Geplaatst: vr 31 aug, 2007 11:03
door Ramon
haha wat goed

Geplaatst: vr 31 aug, 2007 23:55
door BasvanEerden
Ramon, hoe is het nu met de restauratie van je Eend?

Op de Duitse eBay kwam ik deze Eend tegen:
http://cgi.ebay.de/Citroen-2CV-Ente-von ... dZViewItem

Het gaat om ook een 1969, 2cv. Is het iets? Er moet genoeg aan gedaan worden. De Eend is vanaf 1981 afgemeld.

Foto's staan er ook:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Om wat voor Eend gaat het hier? Ik kom er niet uit. Ik heb er nog te weinig verstand van.

Geplaatst: za 1 sep, 2007 03:24
door Ramon
is ook een leuke iets voor jou bas

Geplaatst: za 1 sep, 2007 08:04
door tonic
Wel weer met dat "zeldzame" stuur.

Jeroen

Geplaatst: za 1 sep, 2007 10:07
door Yannick
BasvanEerden schreef:Om wat voor Eend gaat het hier? Ik kom er niet uit. Ik heb er nog te weinig verstand van.
Een AZ van '69. Een echte Duitse, mét typisch Duitse nummerplaatverlichting en c-stijlpinker. Deze c-stijlpinker werd voor het eerste gebruikt op de AKL week-end en is sindsdien altijd verder gebruikt op de Duitse modellen tot 1970. De grille is niet origineel, dat moet een 3-balk zijn.

Nu mijn vraag aan JoF: deze heeft het lichtgrijze interieur, maar wél ULO's :wink: Ik zou zeggen dat het een Belg is, anders hebben ze in Frankrijk zelfs ULO's gemonteerd en zelfs die Duitse (Belgische) c-stijlpinkers? Dan hebben ze wel héél veel geld uitgegeven eind jaren 60 daar in Levallois :lol:

Geplaatst: za 1 sep, 2007 10:48
door tonic
Nu mijn vraag aan JoF: deze heeft het lichtgrijze interieur, maar wél ULO's Wink Ik zou zeggen dat het een Belg is, anders hebben ze in Frankrijk zelfs ULO's gemonteerd en zelfs die Duitse (Belgische) c-stijlpinkers? Dan hebben ze wel héél veel geld uitgegeven eind jaren 60 daar in Levallois
Er heeft toch ook een zeer korte periode een 2cv "export" bestaan. Deze verving de 2cv AZAM (frankrijk). Deze 2cv had de rechthoekige knipperlichtjes in het spatbord en werd dacht ik in Frankrijk gemaakt.
Klopt dit Yannick?
Als dit klopt hadden ze in Frankrijk dus al de faciliteiten om die 'Belgische" spatborden te monteren. En misschien hadden ze nog een heleboel spatborden over. :wink:

Jeroen