Pagina 5 van 15

Geplaatst: zo 4 nov, 2007 23:24
door Patrick Hoskam
een kleine scoop foto van de vorderingen en wijzigingen aan de achterzijde, het lekker passend maken en monteren van de brede poly schermen is een hele klus........

het scharnier van m n ribbelkappie moet voor het mooie vervangen worden, zijn de scharnieren voor aan de kap ook los te krijgen en zo ja waar ? ik weet dat der franszose iets heeft, maar in nederland zal toch ook wel iemand zijn ?


plaatje
Afbeelding

Geplaatst: ma 5 nov, 2007 08:51
door backfire
Kijk mooi werk P, ga je voor de led achterlichten van Hella?

Geplaatst: ma 5 nov, 2007 17:46
door Patrick Hoskam
yep komen de led module lichten in van hella

Geplaatst: vr 9 nov, 2007 18:47
door Patrick Hoskam
vandaag een set termignoni titanium einddempers gekocht van een Duc, voor de 'gti' dezelfde dempers als onder m'n 748.
zit nog te denken over de diameter van pijp voor het uitlaat systeem, word zoiezo rvs, maar welke diameter ? ik denk zelf een 40mm +-

Geplaatst: vr 9 nov, 2007 20:30
door backfire
38mm is makkelijker aan te komen en iets goedkoper, maar voor de flow kun je denk ik beter 32 gebruiken eigenlijk, tenzij je blok straks 8500tmp gaat draaien :) Overigens komt er bij mij een standaard RVS demper op van een Suuz SV650, kunnen kopen ongebruikt voor 5 tientjes.

PS heb je al adres gevonden voor de Hella's, zijn wel prijzig toch? Heb er namelijk ook al eens naar gekeken, was namelijk mijn eerste idee.

Enige nadeel is kentekenplaat verlichting. Daarvoor wilde ik een chromen kapje maken bovenlangs met daarin ledjes voor de verlichting.

Die staartstukjes heb je die zelf gemaakt?

Geplaatst: za 10 nov, 2007 01:28
door Patrick Hoskam
rvs buis hoef ik zo maar uit het schap te pakken, (werk in de watersport branche en klus vaak bij bij een rvs boer, die vooral gespecilaliseerd is in rvs railingwerk voor jachten), maar diameter moet wel zoveek mogelijk gericht zij op een gekieteld blok.


de hella verlichting heb ik gewoon bij lasaulec besteld en de kentekenverlichting is ook al een oplossing voor, deze komt in de onderste rand die nog onder de 'lichtbak komt' , zit er al grotendeels op, fotos denk ik weekend.

plaatje van de einddempers van mn 'brommer' zelfde dempers komen onder de '2CV GTI'

Afbeelding

Geplaatst: za 10 nov, 2007 11:19
door backfire
Als je ooit wat stukjes 38 hebt, dan houd ik me aanbevolen :).

On Topic, ben benieuwd naar je lichtbak constructie ;)

Ennuh GTI of GT? Ik bedoel maar een I staat voor Injectie :mrgreen:

Geplaatst: za 10 nov, 2007 13:52
door Patrick Hoskam
zit zelf meer te denken aan 2CV RS zo noemt Porsche hun lichtgewicht veries ook 8)

zal in de gaten houden of er nog wat 38mm rvs loskomt :lol:

Geplaatst: za 10 nov, 2007 13:54
door backfire
Ik heb vorig jaar een mooie lichtgewicht versie 2cv gezien. Veel delen waren vervangen door fiberglass en aluminium plaat. Zag er gelikt uit ook nog.

Zo worden bij mijn eend de achterste ramen en het raam in het dak vervangen door lexaan of polycarbonaat, scheelt weer de nodige kilo's.

Geplaatst: za 10 nov, 2007 14:01
door Patrick Hoskam
het zal geen superlichtgewicht worden gezien de rolkooi die er ook inkomt, maar verdere nutteloze interieur delen zoals achterbank en bekleding blijven eruit.

Geplaatst: zo 11 nov, 2007 11:21
door backfire
haha, titel aangepast ;)

Geplaatst: zo 11 nov, 2007 15:59
door thomaaas
sorry hoor, als ik me er ff mee mag bemoeien, maar RS vindt ik niet zo'n spannende naam, bovendien is porsche duits... Doe iets zuidelijks, noem m een 2cv superleggera :lol:

Geplaatst: zo 11 nov, 2007 16:03
door Punky
Aangezien deze eend voor de Duitse grundlichkeit wordt opgebouwd, is RS bets op zijn plaats hoor. :wink: :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: ma 12 nov, 2007 00:32
door Patrick Hoskam
heb nog effe de tijd om erover te denken wat de precieze benaming gaat worden, tzt eerst maar op de weegbrug om te kijken of ie uberhaupt lichter is/gaat worden.

Geplaatst: do 15 nov, 2007 19:01
door Patrick Hoskam
twijfel nog vwb uitlaatpijp diameter, is 32mm voldoende ?