Pagina 5 van 23

Geplaatst: zo 16 mar, 2008 21:25
door Green-Duckman
Ja het zijn naar mijn mening ook echt hele goede!
Ut zijn niet die goedkope zwarte van ong. 60 euro (geloof ik).

Deze gekocht in goes van een niet nader te noemen bedrijf (kan wel via PM) En zijn ook iets dikker als de hierboven omschreven exemplaren.
IDD met een soort zincor laagje er over. en de pasvom weet ik nog niet helemaal omdat ik ze al wel in de koets heb gelast met een zelfgemaakte mal, maar nog niet op het chassis heb gepast! maar tot nu toe goede ervaring. Voordeel is idd ook dat het zwarte transportlakje er niet af geschuurd hoeft te worden.
Wel zijn ze trouwens iets duurder, ik geloof iets van 90eurootjes per stuk.

Laat maar ff horen of je meer wilt weten!

Geplaatst: zo 16 mar, 2008 21:55
door backfire
Ziet er goed uit en handig dat pasmalletje. En die zinkor last ook lekker.

Geplaatst: zo 16 mar, 2008 22:38
door siemen
die bodemplaten zijn perfect net als de andere plaatwerk delen van dit staal/matriaal.

maare pas op!!!
voor je het weet lig je op bed met een pak ijs op je kop.
vieze zink zooi!

Geplaatst: zo 16 mar, 2008 22:42
door backfire
Ja dat is inderdaad zooi die vrijkomt bij het lassen. Lasmaskertje scheelt iets en goed ventileren is ook een goed plan.

Geplaatst: ma 17 mar, 2008 18:33
door Green-Duckman
Die hoofdpijn is gelukkig heel erg mee gevalen, ik heb ook het achterdeurtje constant open gehad.

Maar bedankt voor de reacties :lol:

Hier is nog te zien wat ik als een van de laatste dingentje moet lassen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het randje van het derde zij ruitje. Dit word wel een lastig klusje maar komt vast wel goed.
Ohw en de eindstops moeten er nog in elast worden maar die waren nog niet binnen :roll:


En da ga ik een leuke tijd van schuren en verfen en plamuren en schuren en schuren tegemoet.

Geplaatst: ma 17 mar, 2008 18:44
door siemen
oow die achteruitjes is een makkie
gewoon eruit slijpen en dan de onderse stripje in lassen daarna de opstaande aftekenen en er op lassen

Geplaatst: ma 17 mar, 2008 18:51
door Green-Duckman
Ik zat te denken aan het omvouwen van het randje, dat kan toch ook gewoon?

Geplaatst: ma 17 mar, 2008 18:56
door siemen
joeaaaaah in jou geval wel
als de roest hoger zat dan kan dat niet!

Geplaatst: di 18 mar, 2008 00:28
door thomaaas
't is altijd de linkerkant he :?

Geplaatst: di 18 mar, 2008 17:59
door siemen
ja inderdaad!
nu dat je het zegt al die eenden die ik heb gehad was de linkerkant het ergst!

Geplaatst: di 18 mar, 2008 19:33
door Jeroen-citroen
Waarschijnlijk een foutje in de mal waardoor er daar een te dun plekje in het staal ontstaat. De mijne roeste daar ook inderdaad :?

Geplaatst: di 18 mar, 2008 19:37
door backfire
Volgens mij de stand van de auto tijdens parkeren en doorzakken. Bij mij is het de rechterkant boven (3e ruit en achterdeur) en linkerkant onder (binnenscherm, staartstuk)

Geplaatst: di 18 mar, 2008 20:10
door AZL57
Dus engelse eenden zouden aan de rechterkant slechter moeten zijn. Heeft iemand engelse 2cv kennissen om dat eens te vragen???

Geplaatst: di 18 mar, 2008 20:14
door backfire
Moet haast wel :mrgreen:

Zegges the seend kan daar wat zinnigs over zeggen :)

Zo zit vaak ook de linker voorste trekstang muurvast, ik neem aan dat dat bij RHD de rechter is ;)

Geplaatst: di 18 mar, 2008 22:06
door Green-Duckman
Volgens mij heeft het te maken met het rijden (weleens gehoord geloof ik)
Maar ik kan nou eigenlijk nou niet zeggen waarom??? :oops:

Maar veel nederlandse eenden zijn rotter aan de linkerkant!