lowbudget restauratie
-
- Heavy user
Siemen. Ben in de kerst stemming. Net een lekker diner klaar gemaakt voor me en men huisgenoot. Zal ff kijken wat ik kan doen. Heb photoshop op het werk maar ben er niet veel mee bezig. ben niet thuis in de ins en outs. Kan wel wat voor je vertalen. Maar het is meer een kwestie van doen dan van lezen. natuurlijk.siemen schreef:bedankt voor de tip.
helaas is mijn engels zeer slecht
Ik ben wel es in het verleden met PSP (paint shop pro) bezig geweest. Maar photoshop is de best voor hetgene wat je wil.
Als je vertaling nodig bent laat het weten. Hoewel de eerste link, http://s12.photobucket.com/alb.../tutorial/ wel leuk is, maar geen engels is. Waarschijnlijk frans als ik het zo zie.
De andere link gaat met de Lamborghini wel wat in op details qua verlagen. Maar nog niet diep genoeg. Dan is de eerste link beter.
Tweede punt wat je altijd moet onthouden is dat je werkelijke technische kwaliteiten wel overeen moeten komen met je photoshop qualities.
Ik weet niet hoe ver je wil gaan, of je je chassis wil verhogen of slechts je veerstangen wil verdraaien.
Daar zul je bij je photoshop echt rekening mee moeten houden.
Previews op photoshop zijn gaaf. Maar houd rekening met de realiteit.
Dus vertaling nodig van de eerste link? Vraag me alleen niet naar de ins and outs van photoshop. M'n klanten weten 10x meer daarover dan ik. En die werken er dagelijks mee (vooral onder mac. Ik alleen windows)
sorry voor me half engels half nederlands. Maar met m'n belgische huisgenoot gaat het al precies hetzelfde de hele dag. 't is dat ik vrij ben en geen NL heb moeten praten en schrijven vandaag. En 4 flessen wijn samen is ook niet echt bevordelijk.
Es zien hoe het na een paar glazen Zubrowka gaat.
Vrolijke kerst allemaal nog, trouwens.
En niet zeiken. 't Is een ierse traditie dat je tijdens kerst stomdronken bent. Officieel zijn de kroegen dicht. Da's het enige wat ik er over kwijt wil.
Heb morgen alle tijd. wil nuchter zijn en dergelijke om te programeren. Dus ff een vertaal sessie er tussen door is geen probleem.
Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
-
- Heavy user
heej! die breek ik ook net aan! gekregen van mn poolse collega. volgens hem de beste vodka die er is. proost zou ik zeggen.TheSeend schreef: Es zien hoe het na een paar glazen Zubrowka gaat.
Daniel
edit:
klopt t dat ie naar dat strootje smaakt??? vin ik toch wat minder....
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
aanvulling.
Siemens, start simpel.
gewoon foto recht van de zijkant op een egale achtergrond
De achtergrond is het belangrijkst omdat dat de referentie punten zijn.
Als je recht van de zijkant hebt is het makkelijeker te verlagen in photoshop.
Doe je het als je voorbeeld word het al een stuk moeilijker omdat je 3D moet denken op een 2D tablet. (als je begrijpt wat ik bedoel)
Dus begin simpel. Foto recht van de zijkant. Snij je koets uit en en laat je wielen staan
pleur die koets in een aparte layer en verlaag de boel.
Probeer zoveel mogelijk de roteer en verklein en dergelijke te vermijden en gebruik meteen Ctrl-Z (undo) als het fout gaat.
Liefst meerdere keren saven onder verschillende namen dan de boel kompleet verklooien.
Devies is:
is mijn aanpassing goed? Nee? Ctrl-Z.
Is het een vervolg stap? ja, ga door
Ziet het er goed uit? Ja? Save, onder een naam
Bedenk alleen dat na een plaatje laden een vorige Ctrl-Z onmogelijk is.
Die worden niet gesaved.
En save NOOIT onder Jpeg. altijd zo origineel mogelijk. Dus native formaat. Voor PSP is dat .PSP voor photoshop is het ?? Maar .bmp, .jpg, .gif, en dergelijke zijn bitmap, one layer formaten.
Wat je wil doen bij verlagen is layers, layers, layers.
En dat betekent altijd: Origineel programma formaat. Niks anders.
't Is vooral een kwestie van voorbeelden en dergelijke volgen en vooral veel proberen. 't lijkt extreem makkelijk. Maar het is fucking moeilijk.
De foto, of het origineel is vitaal in het photoshoppen. Anders ben je al meteen de pineut. En loop je te prutsen en prutsen zonder een goed eind resultaat.
Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Dus neutrale achtergrond. maar duidelijke lijnen.
Dus duidelijke horizon, duidelijke grond, weinig tot GEEN schaduw, en zo rechtmogelijke lijnen.
ALs je dat onder de knie hebt kan je het moeilijker maken. Door dus van 3/4 te fotograferen en dat te photoshoppen.
Dat betekent vooral onder de bewolking fotograferen. een rechte haag (heb je al) als achtergrond. En een egale ondergrond zonder veel verschil in kleur.
Een foto zonder schaduw is het allermakkelijkst om mee te beginnen.
En vooral: Neem een zijkant of voorkant. Geen 3/4 view.
Daniel
Siemens, start simpel.
gewoon foto recht van de zijkant op een egale achtergrond
De achtergrond is het belangrijkst omdat dat de referentie punten zijn.
Als je recht van de zijkant hebt is het makkelijeker te verlagen in photoshop.
Doe je het als je voorbeeld word het al een stuk moeilijker omdat je 3D moet denken op een 2D tablet. (als je begrijpt wat ik bedoel)
Dus begin simpel. Foto recht van de zijkant. Snij je koets uit en en laat je wielen staan
pleur die koets in een aparte layer en verlaag de boel.
Probeer zoveel mogelijk de roteer en verklein en dergelijke te vermijden en gebruik meteen Ctrl-Z (undo) als het fout gaat.
Liefst meerdere keren saven onder verschillende namen dan de boel kompleet verklooien.
Devies is:
is mijn aanpassing goed? Nee? Ctrl-Z.
Is het een vervolg stap? ja, ga door
Ziet het er goed uit? Ja? Save, onder een naam
Bedenk alleen dat na een plaatje laden een vorige Ctrl-Z onmogelijk is.
Die worden niet gesaved.
En save NOOIT onder Jpeg. altijd zo origineel mogelijk. Dus native formaat. Voor PSP is dat .PSP voor photoshop is het ?? Maar .bmp, .jpg, .gif, en dergelijke zijn bitmap, one layer formaten.
Wat je wil doen bij verlagen is layers, layers, layers.
En dat betekent altijd: Origineel programma formaat. Niks anders.
't Is vooral een kwestie van voorbeelden en dergelijke volgen en vooral veel proberen. 't lijkt extreem makkelijk. Maar het is fucking moeilijk.
De foto, of het origineel is vitaal in het photoshoppen. Anders ben je al meteen de pineut. En loop je te prutsen en prutsen zonder een goed eind resultaat.
Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Dus neutrale achtergrond. maar duidelijke lijnen.
Dus duidelijke horizon, duidelijke grond, weinig tot GEEN schaduw, en zo rechtmogelijke lijnen.
ALs je dat onder de knie hebt kan je het moeilijker maken. Door dus van 3/4 te fotograferen en dat te photoshoppen.
Dat betekent vooral onder de bewolking fotograferen. een rechte haag (heb je al) als achtergrond. En een egale ondergrond zonder veel verschil in kleur.
Een foto zonder schaduw is het allermakkelijkst om mee te beginnen.
En vooral: Neem een zijkant of voorkant. Geen 3/4 view.
Daniel
Laatst gewijzigd door TheSeend op wo 26 dec, 2007 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee da's onzin. 't is gewoon gras en klaar. Andere poolse wodka die goed is is Wybrowa iets minder scherp, puur. En ook erg lekker.dyane_maniac schreef:heej! die breek ik ook net aan! gekregen van mn poolse collega. volgens hem de beste vodka die er is. proost zou ik zeggen.TheSeend schreef: Es zien hoe het na een paar glazen Zubrowka gaat.
Daniel
edit:
klopt t dat ie naar dat strootje smaakt??? vin ik toch wat minder....
Maar laatste keer uit Rusland wodka met kersen smaak, pepers, en dergelijke gehaald. Veel beter dan Wybrowa of Zubrowka. Maar als je van Absolut Citron houdt is Citrowka ook wel lekker (zelfde brouwerij van zubrowka maar dan met citroen en geen stukje gras).
Ik vind dat gras juist zo leuk. Als je fles leeg is kan je er nog een beetje op zuigen. Maar Het is niet dat sprietje dat de smaak maakt.
Maar dit is totaal oftopic.
Daniel
- houdt van wodka zolang het maar geen smearnoff heet -
-
- Las Expert
- Contacteer:
TheSeend bedankt voor al je moeite voor mij , maar het is allemaal te moeilijk
vandaag alles opgeruimt en de aca aan de kant gezet , kortom het project word gestaakt ivm andere project. ik hoop over een paar weken weer te starten.
tot die tijd wil ik goed na gaan denken wat ik nu wil met de aca.
omdat het dak zo slecht is en ik een pick erg gaaf vind zou ik dit wel willen bouwen!
vandaag samen met me maat wat plannen bedacht enz enz.
ideeën, tips , info post het!!
vandaag alles opgeruimt en de aca aan de kant gezet , kortom het project word gestaakt ivm andere project. ik hoop over een paar weken weer te starten.
tot die tijd wil ik goed na gaan denken wat ik nu wil met de aca.
omdat het dak zo slecht is en ik een pick erg gaaf vind zou ik dit wel willen bouwen!
vandaag samen met me maat wat plannen bedacht enz enz.
ideeën, tips , info post het!!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
Siemens!
Volledige cabrio met staartvinnen
Is ergens een (slechte) photoshop van op het forum. Weet niet meer waar dus hier maar nog es een keer:
origineel (bron onbekend)
En mijn photoshop:
Volledige cabrio met staartvinnen
Is ergens een (slechte) photoshop van op het forum. Weet niet meer waar dus hier maar nog es een keer:
origineel (bron onbekend)
En mijn photoshop:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer: