
Nieuw project voor de wintermaanden met foto's op pag. 2!
-
- Gebruiker
- Berichten: 120
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Het bleek te worden veroorzaakt door de pakking tussen het carter en oliepomphuis. Dit was beschadigd. Mogelijk is deze met het inzetten van een van de bouten naar binnen gevouwen waardoor er op die ene plek dus geen pakking zat, maar gewoon metaal op metaal. Met heel veel geduld heb ik het oliepomphuis eruit gekregen; telkens een van de carterbouten losser draaien waardoor de spanning op het oliepomphuis afnam. Uiteindelijk eruit gekregen, nieuwe pakking ertussen en nu is ie helemaal lekvrij daar.
Nog wel wat lekken bij de linkercilinder, brilrubbers. Maar dat is denk zo dat alles moet gaan zetten door de temperatuurwisselingen. Daar heb ik wel vertrouwen in. En zo niet, dan moet dat cilinderkopje er nog ff een keer af en voor de zekerheid nogmaals nieuwe brilrubbers ertussen. Kop is absoluut goed gemonteerd, dus de buisjes zijn echt niet beschadigd met opzetten. Dat geeft namelijk een heel ander lekkagepatroon (weet ik uit ervaring). Dan zou het eruit stromen en hier druppelt het tussen de rubbers en het buisje.
Nog nog ff wat mogelijke valse lucht zien op te lossen zodat ie mooier stationair blijft lopen. Zeker met de 123 ontsteking moet dat kunnen. Want als ie nog koud is wil ie zomaar afslaan. Eenmaal wat temperatuur erin en dan blijft ie keurig lopen. CO schroef heb ik al wat bijgeregeld en staat op ongeveer 4 3/4e slag open.
Nog wel wat lekken bij de linkercilinder, brilrubbers. Maar dat is denk zo dat alles moet gaan zetten door de temperatuurwisselingen. Daar heb ik wel vertrouwen in. En zo niet, dan moet dat cilinderkopje er nog ff een keer af en voor de zekerheid nogmaals nieuwe brilrubbers ertussen. Kop is absoluut goed gemonteerd, dus de buisjes zijn echt niet beschadigd met opzetten. Dat geeft namelijk een heel ander lekkagepatroon (weet ik uit ervaring). Dan zou het eruit stromen en hier druppelt het tussen de rubbers en het buisje.
Nog nog ff wat mogelijke valse lucht zien op te lossen zodat ie mooier stationair blijft lopen. Zeker met de 123 ontsteking moet dat kunnen. Want als ie nog koud is wil ie zomaar afslaan. Eenmaal wat temperatuur erin en dan blijft ie keurig lopen. CO schroef heb ik al wat bijgeregeld en staat op ongeveer 4 3/4e slag open.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Nou wanneer die buisjes beschadigd zijn dan stroomt het er behoorlijk rap uit. Brilrubbers zijn niet echt 100% afdichtend. Na een tijdje zweten ze alweer. Maar dat is niet ernstig. Wanneer er hele plassen onder liggen moet je je zorgen gaan maken. Als je blok wat vettig is bij de brilrubbers zou ik me geen zorgen maken.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Hehehehe 't is overal vettig, zo erg dat de remmen 't zaterdag niet eens meer deden
Oliekoeler bleek lek te zijn, maar er is nog wel meer lek denk ik want volgens mij is het nog niet helemaal over
Maar als die buisjes lek zijn zie je het er echt uit spuiten?

Oliekoeler bleek lek te zijn, maar er is nog wel meer lek denk ik want volgens mij is het nog niet helemaal over

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Heb je je koelbeplating er ook helemaal afgehad?thomaaas schreef:Hehehehe 't is overal vettig, zo erg dat de remmen 't zaterdag niet eens meer deden![]()
Oliekoeler bleek lek te zijn, maar er is nog wel meer lek denk ik want volgens mij is het nog niet helemaal overMaar als die buisjes lek zijn zie je het er echt uit spuiten?
Mijn ervaring is dat er na een flinke lekkage heel wat olie blijft hangen/zitten.
De komende tijd blijft er dan nog wel wat tevoorschijn komen.
Hou gewoon je peil goed in de gaten.
Dat is voorzichtig een beetje rommelen. De achterkant is die kant waar de twee boutjes doorheen moeten (je carter helften in). Om een van deze kanten doe je het rubbertje en dan trek je het rustig over de andere kant heen. Rubber blijft dan heel. Gewoon ff goed kijken en niks kapot trekken 

2cv6 Club S6 - vert jade - 1987