Pagina 5 van 10
Geplaatst: zo 30 mar, 2008 13:57
door Tom de Wolff
bij mij lekte de motor na revisie ook de eerst 50 km en daarna hield het ook op. Was zelf de pakking bij de oliepomp vergeten

Geplaatst: zo 30 mar, 2008 19:15
door TB
Het bleek te worden veroorzaakt door de pakking tussen het carter en oliepomphuis. Dit was beschadigd. Mogelijk is deze met het inzetten van een van de bouten naar binnen gevouwen waardoor er op die ene plek dus geen pakking zat, maar gewoon metaal op metaal. Met heel veel geduld heb ik het oliepomphuis eruit gekregen; telkens een van de carterbouten losser draaien waardoor de spanning op het oliepomphuis afnam. Uiteindelijk eruit gekregen, nieuwe pakking ertussen en nu is ie helemaal lekvrij daar.
Nog wel wat lekken bij de linkercilinder, brilrubbers. Maar dat is denk zo dat alles moet gaan zetten door de temperatuurwisselingen. Daar heb ik wel vertrouwen in. En zo niet, dan moet dat cilinderkopje er nog ff een keer af en voor de zekerheid nogmaals nieuwe brilrubbers ertussen. Kop is absoluut goed gemonteerd, dus de buisjes zijn echt niet beschadigd met opzetten. Dat geeft namelijk een heel ander lekkagepatroon (weet ik uit ervaring). Dan zou het eruit stromen en hier druppelt het tussen de rubbers en het buisje.
Nog nog ff wat mogelijke valse lucht zien op te lossen zodat ie mooier stationair blijft lopen. Zeker met de 123 ontsteking moet dat kunnen. Want als ie nog koud is wil ie zomaar afslaan. Eenmaal wat temperatuur erin en dan blijft ie keurig lopen. CO schroef heb ik al wat bijgeregeld en staat op ongeveer 4 3/4e slag open.
Geplaatst: zo 30 mar, 2008 23:15
door thomaaas
CO moet hoger bij inlope idd. Maar hoe ziet dat eruit stromen er dan precies uit als die buisjes krom zijn? Ik heb n klein lekkageprobpleempje namelijk

Geplaatst: ma 31 mar, 2008 12:56
door TB
Nou wanneer die buisjes beschadigd zijn dan stroomt het er behoorlijk rap uit. Brilrubbers zijn niet echt 100% afdichtend. Na een tijdje zweten ze alweer. Maar dat is niet ernstig. Wanneer er hele plassen onder liggen moet je je zorgen gaan maken. Als je blok wat vettig is bij de brilrubbers zou ik me geen zorgen maken.
Geplaatst: ma 31 mar, 2008 23:59
door thomaaas
Hehehehe 't is overal vettig, zo erg dat de remmen 't zaterdag niet eens meer deden
Oliekoeler bleek lek te zijn, maar er is nog wel meer lek denk ik want volgens mij is het nog niet helemaal over

Maar als die buisjes lek zijn zie je het er echt uit spuiten?
Geplaatst: di 1 apr, 2008 12:52
door TB
Niet spuiten maar dan stroomt t er behoorlijk rap uit hoor.
Geplaatst: di 1 apr, 2008 23:02
door David
thomaaas schreef:Hehehehe 't is overal vettig, zo erg dat de remmen 't zaterdag niet eens meer deden
Oliekoeler bleek lek te zijn, maar er is nog wel meer lek denk ik want volgens mij is het nog niet helemaal over

Maar als die buisjes lek zijn zie je het er echt uit spuiten?
Heb je je koelbeplating er ook helemaal afgehad?
Mijn ervaring is dat er na een flinke lekkage heel wat olie blijft hangen/zitten.
De komende tijd blijft er dan nog wel wat tevoorschijn komen.
Hou gewoon je peil goed in de gaten.
Geplaatst: di 1 apr, 2008 23:43
door thomaaas

70 km verder nog steeds even veel olie. Wel n paar druppeltjes eronderuit gevallen

Koeltunnel lijkt me mooi schoon voor zover ik erin keek, alleen aan de zijkant los gehad

bdankt iig

Geplaatst: wo 2 apr, 2008 08:49
door David
Waarschijnlijk zat er dus gewoon nog wat olie op verdwaalde plekken.
Als je je peil maar in de gaten houdt.
Succes! David
Geplaatst: wo 2 apr, 2008 10:25
door TB
Hoop voor je dat het wegblijft. Niks zo vervelend als een olielek.
Geplaatst: wo 2 apr, 2008 16:17
door wouter87
Hey TB, ik lees dat je ook het rubbertje bij het inwendige oliefilter hebt vervangen. nu heb ik vandaag het rubbertje eraf gehaald door het kapot te maken hoe krijg ik uberhaupt daar dat rubbertje om??
Geplaatst: wo 2 apr, 2008 19:14
door TB
Dat is voorzichtig een beetje rommelen. De achterkant is die kant waar de twee boutjes doorheen moeten (je carter helften in). Om een van deze kanten doe je het rubbertje en dan trek je het rustig over de andere kant heen. Rubber blijft dan heel. Gewoon ff goed kijken en niks kapot trekken

Geplaatst: wo 2 apr, 2008 21:15
door David
wouter87 schreef:Hey TB, . nu heb ik vandaag het rubbertje eraf gehaald door het kapot te maken hoe krijg ik uberhaupt daar dat rubbertje om??
Wouter............ hoe oud ben je nu.......
Weet je het nu nog niet?!
Geplaatst: wo 2 apr, 2008 23:12
door wouter87
nou ik vind dat een erg persoonlijke vraag. ik vroeg me al af of ik met het woord rubbertje wel de essentie van mijn vraag zou raken.
volgende keer toch maar voor ringetje kiezen

Geplaatst: do 3 apr, 2008 13:42
door TB
Noem het een O-ring voortaan
