maxi cosi in eend/dyane
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
voor de pas geboren baby inderdaad het zitje omgedraaid.
dus met de rug naar de rij richting .
dit alsjeblieft doe dit op de voorbank zelfs bij gewone wagens staat er een afbeelding dat dit steeds op de voorstoel moet gebeuren en airbag af .
daar hebt u al geen last van (airbag) maar is wel het veiligst voor de inpakt .
je hebt voor een bank zie ik , bekijk het eens goed die foto als het zitje achter staat .
die bovenste buis van de bank komt zo dicht bij het hoofdje ,als jij een klap maakt en je zit alleen of met 2 op die voorbank na de impakt vliegen jullie dus terug in die bank met al je gewicht en die bank plooit naar achter open .
daar mag je op rekenen heb de ervaring met een klap en ik had een lig bank .(zelf weeg ik dan nog maar 75 kilo )
op latere leeftijd als het zitje dan andersom kan , kan het op de achterbank .
maxi cosi kan je moeilijk met een spanband doen .
maar dan schakel je al beter over naar een kinderzit tot 3 jaar .
deze kan je dan wel perfect vast spannen met een spanband .
kijk naar een gekeurde ,daar staan ook tevens bij tot hoeveel kilo die kunnen hebben .
als je deze met een spanband vast doet trek hem goed vast en plaats eventueel voor het dichtbuigen van je achterbank een extra buisje tussen de buiten en midden buis van de bank achteraan .
je zou schrikken hoe hard je zo een spanband kan aan trekken (kan je vergelijken met een spanschroef) die onderspanning blijft staan de orginele buisjes gaan naar lange tijd een beetje mee geven zo lijkt dat de spanband los komt en ga je telkens bijspannen tot er ergens een lasje ergens scheurt zonder je er mot in hebt.
zo bon sjans en proficiat al met de baby
ciao
joe_catchou
dus met de rug naar de rij richting .
dit alsjeblieft doe dit op de voorbank zelfs bij gewone wagens staat er een afbeelding dat dit steeds op de voorstoel moet gebeuren en airbag af .
daar hebt u al geen last van (airbag) maar is wel het veiligst voor de inpakt .
je hebt voor een bank zie ik , bekijk het eens goed die foto als het zitje achter staat .
die bovenste buis van de bank komt zo dicht bij het hoofdje ,als jij een klap maakt en je zit alleen of met 2 op die voorbank na de impakt vliegen jullie dus terug in die bank met al je gewicht en die bank plooit naar achter open .
daar mag je op rekenen heb de ervaring met een klap en ik had een lig bank .(zelf weeg ik dan nog maar 75 kilo )
op latere leeftijd als het zitje dan andersom kan , kan het op de achterbank .
maxi cosi kan je moeilijk met een spanband doen .
maar dan schakel je al beter over naar een kinderzit tot 3 jaar .
deze kan je dan wel perfect vast spannen met een spanband .
kijk naar een gekeurde ,daar staan ook tevens bij tot hoeveel kilo die kunnen hebben .
als je deze met een spanband vast doet trek hem goed vast en plaats eventueel voor het dichtbuigen van je achterbank een extra buisje tussen de buiten en midden buis van de bank achteraan .
je zou schrikken hoe hard je zo een spanband kan aan trekken (kan je vergelijken met een spanschroef) die onderspanning blijft staan de orginele buisjes gaan naar lange tijd een beetje mee geven zo lijkt dat de spanband los komt en ga je telkens bijspannen tot er ergens een lasje ergens scheurt zonder je er mot in hebt.
zo bon sjans en proficiat al met de baby
ciao
joe_catchou
see you when you see me
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
@joe catchou:
dat was de conclusie al die we getrokken hadden. zie:
dat was de conclusie al die we getrokken hadden. zie:
dyane_maniac schreef:Ik denk zo even kort door de bocht dat ik de volgende conclusie kan trekken:
zo'n omgekeerde maxi cosi past niet op de achterbank ivm ruimte toch??? dan moet die dus op de voorbank met een gordelverlenger en dan een normaal stoeltje (vanaf 9 maanden, net op tijd voor de WM ) is op de achterbank te plaatsen mbv extra 3puntsgordels achterin, of zoals ik wel graag zou willen, met een zelfgemaakte isofix aansluiting, midden op de achterbank.
toch?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- huizingawil
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 17 dec, 2007 16:25
- Locatie: Apeldoorn
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
haha ze ziet er gelukkig uit. nu maar hopen dat ze de volvo nog in wil. maar weet je zeker dat je niet wat te hard over de drempels bent gereden?Jeroen-citroen schreef:Aan het blije gezichtje te zien is de rit haar goed bevallen
douwe -moet nog 3 maanden wachten en begint een beetje ongeduldig te worden-
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 512
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
- Locatie: naast me buuren in assen
ik denk dat dat er meerdere zijn want ik heb ook de beste papa van de wereld!!Jeroen-citroen schreef:Hoe kan dat nou ? ......Er is hier een jongen in huis die al 10 jaar zegt dat ik dat benhanzzl schreef: Ja logisch, de beste papa van de wereld zat naast haar te sturen!
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
Wij hebben een VISA gordel aan voorzijde bijrijderskant gemonteerd (is net 10 cm langer dan de orig eend gordel) en daar past de MC prima in als de voorbank in de achterste stand staat.
Enne er zijn ook kinderzitjes voor 2-puntsgordels achterin: Romer. die kunnen dus gewoon op normale plaats achterin.. hoef je niet 3 puntsgordels intebouwen.
Tips van een ander forum gehaald voordat ik beviel van onze dochter, want ja, ook met kind wil je je eend blijven rijden he?
Enne er zijn ook kinderzitjes voor 2-puntsgordels achterin: Romer. die kunnen dus gewoon op normale plaats achterin.. hoef je niet 3 puntsgordels intebouwen.
Tips van een ander forum gehaald voordat ik beviel van onze dochter, want ja, ook met kind wil je je eend blijven rijden he?
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
het kindje is nog niet eens geboren (hoewel michelle op springen staat) en ik heb waarschijnlijk al een winterauto waar de MC wel achterin past! rijdt zuiniger en wel een leuk ding voor de winter. ook handig dat er een kachel in zit
hoeft de eend niet door de pekel ook. een ax voor 110 euro van mn broertje.
hoeft de eend niet door de pekel ook. een ax voor 110 euro van mn broertje.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Op www.tpv-2cv.fr wordt een opblaasbaar kinderzitje aangeboden dat bevestigd wordt met een tweepunts- of driepuntsgordel. De veiligheid zit hem in een opblaasbaar kussen dat als een soort airbag werkt. Het is geschikt voor kinderen van 9-25 Kg. (9 mnd tot 7 jaar) Het schijnt ook voor gebruik in een vliegtuig gecertificeerd te zijn.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
iemand enig idee hoe ik het beste aan tweepuntsgordels kan komen voor achter in de eend? zijn deze nieuw te koop? of zouden deze eenvoudig van bijv een opel kadett te halen zijn op de sloop? (pest is dat ik bijna nooit vrij ben op de meeste sloperijen hun openingstijden)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction