Pagina 5 van 5

Geplaatst: za 2 okt, 2004 23:31
door Punky
Job schreef:Punky:
Wat je nodig hebt is:
oude chassisnummer Inclusief de citroen sluitingstekens voor en na het nummer dit is een rondje met 2 chevrons erin.
origineel chassis met stickers, papieren en er moet een plaatje opzitten met het productienummer. Die zit ter hoogte van het knikpunt erop gepopt. Is mee zwart gespoten dus je moet ff zoeken.

Waar zit dat plaatje precies?
is dat op het chassis, aan de zijkant?
en moet je dat plaatje los halen voor de RDW of lekker laten zitten?

bedankt,

Job
Hoi Job,

Ik weet hoe het in zijn werk gaat bij de RDW, heb het al een keer mogen meemaken. Dus het bovenstaande is mij geheel bekend.

Nu wil het geval dat de Chassis gemaakt door Cassis (nog) geen productienummers hebben en ook geen stickers op de zijkant. Het chassis dat onder mijn eend ligt wel, omdat dat nog van een oude voorraad van Citroen zelf was. Met die papierwinkel is Mark van Boekel dus nog steeds bezig.
Verder maakt Cassis dus nu chassis met de oude machines van Citroen en hebben ze alle rechten overgenomen van Citroen, alleen wil de RDW hier nog niet aan geloven.

Het productienummer zit op de linker chassispoot of op de dwarsbalk van het chassis waar ook de handremhefboom op geschroefd zit. In iedergeval iets voor de voorste wielophanging links. Hij zit bovenop het chassis gepopt en is zwart meegespoten. Voor de mensen die op zoek gaan. Hier staat een nummer op, al is deze vaak erg moeilijk te lezen. Plaatje laten zitten, want anders ben je een bewijs van echtheid van je chassis kwijt. Zit toch niet in de weg.

Over het chassisnummer dat van die open e sluittekens. Deze kunnen zijn versleten, als je dus een extra O voor en na het chassisnummer ziet zitten, dan zitten hier hoogstwaarschijnlijk ook de chevrons in. Deze waren bij mij door de jaren heen moeilijker zichtbaar.
Wanneer de RDW een nieuw nummer inslaat dan gebeurt dit op een andere plek en krijg je RDW open en sluittekens.
Maar er zijn ook mensen die nog de originele chevrons kunnen inslaan, maar dat valt dus onder omkatten. Illegaal dus.

Geplaatst: za 2 okt, 2004 23:44
door Job
Okke, bedankt punky ik zal eens kijken. Volgens mij ben ik hem wel tegengekomen gelukkig dus orgineel is ie wel. maar denk je dat ze moeilijk zullen doen over de stikkker die er niet opzit of is meegespoten?


Job

Geplaatst: zo 3 okt, 2004 20:54
door Lelijke Eend
Ik heb wel eens gehoord dat als er geen chevrons (sluitingstekens) op je kentekenpapieren staan, ze dan ook niet verplicht zijn om in/bij je chassisnummer op je chassis te staan. Bij een APK doen ze er zelfs niet moeilijk over.

Sterker nog: ik kon bij de garage waar mijn Eend afgekeurd was wegens het onleesbaar zijn van het chassinnummer slagletters lenen ! ! ! Welliswaar zonder Chevronnekes ...

Geplaatst: zo 3 okt, 2004 23:16
door Punky
Punky schreef:Ik weet dat Jorica die hier vroeger vaak op het forum kwam...
Sorry Jorica ik zag dat je al gereageerd had. Ik herken mensen vaak aan hun avatar en de jouwe is vernaderd. Hierdoor had ik je niet herkend. :wink:

Geplaatst: ma 4 okt, 2004 17:48
door Hanzzl69
Onbegrijpelijk dat de ene RDW-vestiging wel en de andere niet moeilijk doet. In mijn ogen staan ze daardoor juridisch zwak, voor zo ver ik daar kaas van heb gegeten. (niet veel dus). Heeft de RDW haar eigen medewerkers wel onder controlle?

Proefproces?? :twisted:

Geplaatst: do 23 dec, 2004 10:36
door pluisje
Onbegrijpelijk dat de ene RDW-vestiging wel en de andere niet moeilijk doet.
misschien een beetje een ouwe toppic,
maar zelf heb ik een Kreidler Florrett uit 1975 (en ben op zoek naar een eend voor erbij)
en dat probleem bestaat al jaren

Kreidlers kan je ook laten motorkeuren...
ze komen als bromfietsen Nederland binnen en hier wil je er een motorfiets van maken.
daar zijn ook bergen problemen mee (zie www.kreidler.nl) en een aantal redenen:
- ouwe frames nooit EU-gekeurd;
- verkocht in Zwitserland (is buiten de EU) kan je nooit meer in Nederland op de weg krijgen
- na 19-huppelepup mogen allen RS-frames, maar dan wel met Nederlandse verklaring
- sommige keurmeesters denken dat 50 cc geen motor mag zijn
- enz enz enz enz

de truk die ze daar toepassen:
zorg ervoor dat je een keuringsstation vindt waar ze niet zo moeilijk doen...
en zorg voor een lijst waar i aan moet voldoen..
zelf hebben sommige keurmeesters vroeger een Kreidler gehad en die zullen minder
moeilijk doen als een volslage leek..
en zorg ervoor dat jij de gene bent die er verstand van heeft...

vaak weet een keurmeester ook niet alles en verschuilen ze zich achter dingen..
als je er dan een keurmeester weet die het al eens eerder heeft gedaan en jij komt
weer met een 'gezonde eend' met alle papieren en rommel erbij, dan zal hij
het in 5 minuutjes afhandelen...

er zit voor Kreilder zaken een gozert in Nootdorp die bijna op vaste afspraak 'zijn
Kreidler' laat keuren. neemt i alles mee, op de aanhanger, zelfde vent en de keurmeester
vraagt gewoon wanneer hij weer met de volgende komt 8)
"over 2 weken kom ik met een groene... een 1976-er"

gaat al jaren als een speer...

wat ik dus wil zeggen: het maakt niet uit waar je hem laat keuren (200 km bij jou vandaan
is niet vreemd) en maakt niet uit door wie...