Pagina 5 van 5
Geplaatst: vr 28 mar, 2008 14:38
door thomaaas
Gewoon 120, kilometer of 8, 9 richting bolsward maar bijv. afsluitdijk of naar Groningen is het al gauw n kilometer of 80 lang. Als het begint te stinken zoek ik idd gauw een plekje waar het kapje eraf kan
edit Gerard, nee, ik zet m er niet op om lukraak meer of minder koeling te krijgen, mocht ik m erop zetten, ik zou m erop zetten om de koeling beter te regelen: bij kou dus minder koeling, maar als ie warm wordt dus meer. Of nja meer kan niet natuurlijk, maar pas als ie echt warm genoeg is, pas gewoon koelen
maw: k wil m pas laten koelen als ie daar echt aan toe is, en op de korte stukjes is dat dus nooit, langere stukken wel. Mja kouder laten worden kan nooit natuurlijk, dan heb je n grotere koeler nodig

Geplaatst: vr 28 mar, 2008 14:48
door Punky
Je rijdt dan dus plankgas. In de handleiding staat volgens mij vermeld, dat bij langere snelweg ritten het kapje eraf moet. Zoals ik al eerder heb gezegd in diverse topics. Je blokje wordt een stuk warmer bij plankgas, dan wanneer je het gas ietsjes teruglaat. Bij een bigbore zal ie helemaal snel warm worden zoals Gerard al zei.
Dus bij snelwegritten zonder kapje rijden.
Geplaatst: vr 28 mar, 2008 14:51
door thomaaas
Ooh oke ik heb geen handleiding maar dat deed ik dus ook al
meestal rijd ik bij 120 trouwens nog geen plankgas, als k plankgas rijd loop k de teller af [behalve bij tegenwind natuurlijk], maar dat heeft hier helemaal geen **** mee te maken
Geplaatst: vr 28 mar, 2008 15:03
door dyane_maniac
Punky schreef:Dus bij snelwegritten zonder kapje rijden.
ja, maaaaaar ik draai bijna gelijk de ring op. dan zou het fijn zijn als de opwarm tijd verkort wordt. aangezien ik niet eerste een kwartier truttig [en dus gevaarlijk] wil gaan rijden.
maar goed ik heb ook de moeite nog niet genomen een thermostaat te plaatsen.
gewoon lekker doorrijden met het kapje erop tot ie echt warm wordt. die man die die thermostaat had gemonteerd ontdekte dat het blok dus eigenlijk maar weinig echt op temperatuur komt.
Geplaatst: vr 28 mar, 2008 16:31
door Bertje Beige
O.K. Het is off topic, maar ik heb me wel eens afgevraagd of het ook mogelijk zou zijn, om de fan te vervangen door een zelfdenkende ventilator, dit levert volgens mij ook nog iets meer vermogen op.
Maar zoals ik reeds eerder heb gezegd, hoe meer er op zit, hoe meer er stuk kan gaan......
Geplaatst: vr 28 mar, 2008 17:37
door backfire
Ja waarom niet, je moet alleen ergens een temperatuur sensor maken, alleen waar? bij waterkoeling is de temp van het water wat deze sensor triggert, welke deel van de cilinder wil je gebruiken voor je trigger?
Geplaatst: vr 28 mar, 2008 18:51
door AZL57
Wat dachten jullie van de jaren 50 oplossing ipv de rooster voor de fan een speciale rooster met "rolgordijn" hoesje dat je van binnenuit kunt bedienen?
Geplaatst: vr 28 mar, 2008 19:41
door thomaaas
Dan win je geen vermogen als je de fan uit hebt
Ik zou kiezen voor de temperatuur in een sensorflens, die is ongekoeld maar wel rechtstreeks uit 't carter zo'n beetje. Of in de koppen. Kun je leuke porsche-fan gebruiken
