Maximaal 60km/h in de 4de versnelling!!
Revisiesetjes zijn binnen, en de sleutelruimte is gereserveerd, maar berekoud.
Je moet er wat voor over hebben, toch.
Ik ga zodadalijk mijn best doen om de rechter klauw te demonteren.
Heb gisteren al wat voorwerk gedaan; ban bij de 2de remleiding blijven steken, daze wilde niet los!
Ik heb op het forum al gelezen dat ik iets meer geweld mag/moet gebruiken.
Gaat lukken!
Je moet er wat voor over hebben, toch.

Ik ga zodadalijk mijn best doen om de rechter klauw te demonteren.
Heb gisteren al wat voorwerk gedaan; ban bij de 2de remleiding blijven steken, daze wilde niet los!

Ik heb op het forum al gelezen dat ik iets meer geweld mag/moet gebruiken.
Gaat lukken!

2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Aij,.. dat is minder!
Ik heb de remklauw zojuist gedemonteerd, en zag dat de remblokjes van de handrem een schuine kant hebben gekregen.
Tevens zat 1 hefboompje van diezelfde handrem vast, terwijd die andere soepel beweegt.
Kan dit de rede van het schuine kantje aan de segmentjes veroorzaken?
Ik heb de remklauw zojuist gedemonteerd, en zag dat de remblokjes van de handrem een schuine kant hebben gekregen.
Tevens zat 1 hefboompje van diezelfde handrem vast, terwijd die andere soepel beweegt.
Kan dit de rede van het schuine kantje aan de segmentjes veroorzaken?
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
De remschijf is denk ik niet het probleem.
Deze is weliswaar redelijk ingelopen en heeft aan de uiteinden een verdikking doordat hier geen remblok is gekomen, maar kan eigenlijk niet zorgen voor die schuine zijde denk ik.
Tenzij de remblokjes van de handrem verder naar buiten op de schijfrem drukken dan de remblokken van de voetrem.
Deze is weliswaar redelijk ingelopen en heeft aan de uiteinden een verdikking doordat hier geen remblok is gekomen, maar kan eigenlijk niet zorgen voor die schuine zijde denk ik.
Tenzij de remblokjes van de handrem verder naar buiten op de schijfrem drukken dan de remblokken van de voetrem.
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01
Die streepjes zijn niet om je aan te houden, dat zijn maxima....!!!Hanzzl schreef:Zes km naar je werk is niet goed voor je eend. Je motor komt dan never op bedrijfstemperatuur en slijt daardoor harder dan je wilt. Zeker als je bij 55 km/u al naar vier schakelt. Dat hoor je eigenlijk pas bij 80 km/u te doen! Daar zijn die oranje streepjes op je snelheidsmeter voor bedoeld. Dat zijn de schakelmomenten. Het kan geen kwaad je motor veel toeren te laten maken, daar krijgt die het lekker warm van.
Hoe ziet je olie er uit?
Als je een heuvel omhoog gaat of omlaag gaat zit daar echt wel verschil tussen hoor en dat geldt ook tussen 70 gaan rijden of 110 willen gaan rijden.
Martijn Arnhem
Ik heb de andere remklauw ook gedemonteerd; ook hier een remsegmentje van de handrem vast, en de remschijf niet meer vlak.
Lijkt me het beste dat ik de schijveb vervang.
Moet ik hier op speciale dingen letten t.a.v. uitlijning of dergelijke?
Wie weet raad, en heeft dit wel eens gedaan!
Lijkt me het beste dat ik de schijveb vervang.
Moet ik hier op speciale dingen letten t.a.v. uitlijning of dergelijke?
Wie weet raad, en heeft dit wel eens gedaan!
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
idd remklauwen met de juiste hoeveelheid vulplaatjes terug zetten. monteer eerst de remschijf, redelijk vast. monteer dan de remklauw. dan kun je aan de bovenkant zien of de schijf in het midden van de klauw zit. zorg met vulplaatjes (deze zijn ook nieuw te krijgen meen ik) dat de schijf goed in het midden van de klauw zit. de schijf zelf hoeft niet uitgelijnd te worden, dat gaat vanzelf door hem vast te zetten.
een foto'tje van de handrem blokjes zou handig zijn om hier iets nuttigs over te zeggen. ik zou de (nieuwe) blokjes iig in de remklauw zetten (zit een klein metalen klemmetje) voor je deze monteert. het is een rotklus deze later goed achter het klemmetje te krijgen. het zou kunnen dat ze er nu dus ook schuin in hebben gezeten en daardoor schuin zijn afgesleten.
oja de zuigers van de remklauwen krijg je eruit door perslucht in de leiding opening te spuiten. hou een doek over de zuiger want die schiet er waarschijnlijk met een knal uit en eenmaal beschadigd kun je deze niet meer hergebruiken.
een foto'tje van de handrem blokjes zou handig zijn om hier iets nuttigs over te zeggen. ik zou de (nieuwe) blokjes iig in de remklauw zetten (zit een klein metalen klemmetje) voor je deze monteert. het is een rotklus deze later goed achter het klemmetje te krijgen. het zou kunnen dat ze er nu dus ook schuin in hebben gezeten en daardoor schuin zijn afgesleten.
oja de zuigers van de remklauwen krijg je eruit door perslucht in de leiding opening te spuiten. hou een doek over de zuiger want die schiet er waarschijnlijk met een knal uit en eenmaal beschadigd kun je deze niet meer hergebruiken.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Nou, 1 zuiger is eruit!
Echter de andere 3 wilden er met 8 bar luchtdruk niet uit floepen.
Ik heb ergens gelezen dat het met de vetpomp altijd lukt.
Een vetnippel M8 heb ik wel, maar hoe krijg ik het vet uit de kamer?
Ontvetter, of remreiniger, .. of is het verstandig de kamer eerst met remvloeistof te vullen?
Echter de andere 3 wilden er met 8 bar luchtdruk niet uit floepen.
Ik heb ergens gelezen dat het met de vetpomp altijd lukt.
Een vetnippel M8 heb ik wel, maar hoe krijg ik het vet uit de kamer?
Ontvetter, of remreiniger, .. of is het verstandig de kamer eerst met remvloeistof te vullen?
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project