Pagina 5 van 6
Geplaatst: zo 21 dec, 2008 10:00
door Sjoerdje
O.K.!
Dank je wel Bertje Beige, dan zal ik nog snel een paar revisiesetjes bestellen.
Dan hoef ik me in het kerstweekend zeker niet te vervelen.
Geplaatst: za 27 dec, 2008 08:20
door Sjoerdje
Revisiesetjes zijn binnen, en de sleutelruimte is gereserveerd, maar berekoud.
Je moet er wat voor over hebben, toch.
Ik ga zodadalijk mijn best doen om de rechter klauw te demonteren.
Heb gisteren al wat voorwerk gedaan; ban bij de 2de remleiding blijven steken, daze wilde niet los!
Ik heb op het forum al gelezen dat ik iets meer geweld mag/moet gebruiken.
Gaat lukken!

Geplaatst: za 27 dec, 2008 09:38
door Bertje Beige
Succes, je bent vandaag niet de enigste die met de remmen bezig is, ik ga vandaag de remleiding naar achteren vervangen van mijn acadiane, want die had ik per ongeluk opengeslepen........

Geplaatst: za 27 dec, 2008 10:44
door Sjoerdje
Aij,.. dat is minder!
Ik heb de remklauw zojuist gedemonteerd, en zag dat de remblokjes van de handrem een schuine kant hebben gekregen.
Tevens zat 1 hefboompje van diezelfde handrem vast, terwijd die andere soepel beweegt.
Kan dit de rede van het schuine kantje aan de segmentjes veroorzaken?
Geplaatst: za 27 dec, 2008 11:15
door TB
Normaal zitten ze er recht in.
Geplaatst: za 27 dec, 2008 11:36
door Gerard2cv
Ik denk dat die schuine kant op het handremblokje komt van het niet
helemaal recht zijn van de remschijf.daar zijn de remblokken ingesleten
en dat maakt de handremblokjes scheef.Nu moet je proberen de zuigers
eruit te krijgen.Ik denk dat je het beste ook de schijven vernieuwd
Geplaatst: za 27 dec, 2008 11:50
door backfire
Kan ook zijn dat een kant beetje klem zat waardoor het blokje schuin naar binnen wordt gedrukt.
Geplaatst: zo 28 dec, 2008 01:07
door Sjoerdje
De remschijf is denk ik niet het probleem.
Deze is weliswaar redelijk ingelopen en heeft aan de uiteinden een verdikking doordat hier geen remblok is gekomen, maar kan eigenlijk niet zorgen voor die schuine zijde denk ik.
Tenzij de remblokjes van de handrem verder naar buiten op de schijfrem drukken dan de remblokken van de voetrem.
Geplaatst: zo 28 dec, 2008 08:56
door Bertje Beige
Als de schijven aan de buitenkant behoorlijk dikker zijn dan de binnenkant, zou ik de schijven en blokken ook gelijk vervangen.
Je hebt de boel nu toch open en met remmen moet je geen risico's nemen.
Geplaatst: zo 28 dec, 2008 16:17
door Martijn, Arnhem
Hanzzl schreef:Zes km naar je werk is niet goed voor je eend. Je motor komt dan never op bedrijfstemperatuur en slijt daardoor harder dan je wilt. Zeker als je bij 55 km/u al naar vier schakelt. Dat hoor je eigenlijk pas bij 80 km/u te doen! Daar zijn die oranje streepjes op je snelheidsmeter voor bedoeld. Dat zijn de schakelmomenten. Het kan geen kwaad je motor veel toeren te laten maken, daar krijgt die het lekker warm van.
Hoe ziet je olie er uit?
Die streepjes zijn niet om je aan te houden, dat zijn maxima....!!!
Als je een heuvel omhoog gaat of omlaag gaat zit daar echt wel verschil tussen hoor en dat geldt ook tussen 70 gaan rijden of 110 willen gaan rijden.
Martijn Arnhem
Geplaatst: zo 28 dec, 2008 21:40
door Sjoerdje
Ik heb de andere remklauw ook gedemonteerd; ook hier een remsegmentje van de handrem vast, en de remschijf niet meer vlak.
Lijkt me het beste dat ik de schijveb vervang.
Moet ik hier op speciale dingen letten t.a.v. uitlijning of dergelijke?
Wie weet raad, en heeft dit wel eens gedaan!
Geplaatst: ma 29 dec, 2008 11:00
door backfire
Het belangrijkste is dat je de remklauwen met juiste vulplaatjes terug zet. Voor de rest alles gewoon goed schonmaken en vooral met juiste moment vastdraaien.
Geplaatst: ma 29 dec, 2008 12:05
door dyane_maniac
idd remklauwen met de juiste hoeveelheid vulplaatjes terug zetten. monteer eerst de remschijf, redelijk vast. monteer dan de remklauw. dan kun je aan de bovenkant zien of de schijf in het midden van de klauw zit. zorg met vulplaatjes (deze zijn ook nieuw te krijgen meen ik) dat de schijf goed in het midden van de klauw zit. de schijf zelf hoeft niet uitgelijnd te worden, dat gaat vanzelf door hem vast te zetten.
een foto'tje van de handrem blokjes zou handig zijn om hier iets nuttigs over te zeggen. ik zou de (nieuwe) blokjes iig in de remklauw zetten (zit een klein metalen klemmetje) voor je deze monteert. het is een rotklus deze later goed achter het klemmetje te krijgen. het zou kunnen dat ze er nu dus ook schuin in hebben gezeten en daardoor schuin zijn afgesleten.
oja de zuigers van de remklauwen krijg je eruit door perslucht in de leiding opening te spuiten. hou een doek over de zuiger want die schiet er waarschijnlijk met een knal uit en eenmaal beschadigd kun je deze niet meer hergebruiken.
Geplaatst: ma 29 dec, 2008 20:14
door AZL57
kunt de zuiger ook eruit drukken door hem met een hoofdremcylinder eruit te pompen. je moet toch die oude lhm kwijt.
Geplaatst: ma 29 dec, 2008 20:38
door Sjoerdje
Nou, 1 zuiger is eruit!
Echter de andere 3 wilden er met 8 bar luchtdruk niet uit floepen.
Ik heb ergens gelezen dat het met de vetpomp altijd lukt.
Een vetnippel M8 heb ik wel, maar hoe krijg ik het vet uit de kamer?
Ontvetter, of remreiniger, .. of is het verstandig de kamer eerst met remvloeistof te vullen?