Pagina 5 van 5

Geplaatst: do 30 sep, 2010 11:25
door dyane_maniac
hoi yannick,

is het nu zo dat een origineel NL auto in principe uit vorst zou moeten komen? nee toch? mijnes is origineel NL maar wel franse productie voor zover ik kan zien

Geplaatst: do 30 sep, 2010 12:04
door Yannick
Ze zijn eind '68 gestopt met de Dyane in Vorst, daarom dat de jouwe in Frankrijk gebouwd is. Toen de assemblage nog draaide, importeerde Nederland geen Dyanes uit Frankrijk.

Het is juist voor Nederland dat Belgiƫ bv. de spatlappen achteraan standaard monteerde omdat dat toen in Nederland verplicht was. Ook waren Belgische exemplaren veel beter anti-roest behandeld.

Geplaatst: do 30 sep, 2010 12:22
door dyane_maniac
duidelijk, merci!

OT: vordert de restauratie van jouw dyane nog een beetje?

Geplaatst: zo 3 okt, 2010 22:52
door Yannick
Ja hoor, je merkt het wel als er iets noemenswaardigs gebeurt.

chassisnummer duitse duck

Geplaatst: zo 2 jan, 2011 17:24
door SpikeT
Ik heb een '87 2CV met een Duits kenteken en ook ik kan mijn chassisnummer niet vinden. Op het kenteken staat ook niet waar het nummer zou moeten zitten.
In het motorcompartiment zit wel een alu-plaatje tegen het schutbord, nadeel hiervan is dat dit nummer niet overeenkomt met het chassisnummer dat op de papieren staat, kan dat of geeft dat al meteen problemen bij de RDW.

Geplaatst: zo 2 jan, 2011 17:34
door Tom Duckpower
Die nummers moeten overeenkomen, zodat de RDW weet dat de koets bij het chassis hoort.

Chassisnummer kan op de volgende plaatsen staan:
- Onder de aandrijfas (bovenzijde) chassis aan de bijrijderskant.
- Tussen de stoel en de dorpel aan de bijrijderskant
- bovenzijde chassisplaat voor de voorstoelen
- bovenzijde chassisplaat voor de achterbank

Geplaatst: zo 2 jan, 2011 18:46
door AZL57
ook op de verstevigde rand van de vloerplaat tussen de bevestigingsbouten heb ik het al eens gezien.

Geplaatst: zo 2 jan, 2011 20:00
door SpikeT
Deze 2CV gaat omgebouwd worden naar een Burton, dan komt er sowieso een andere carrosserie op het onderstel. Moet ik dan het alu plaatje ook kunnen overleggen bij de RDW?

Geplaatst: ma 3 jan, 2011 13:06
door BasvanEerden
Ja, bij mij keken ze ook naar het aluminium plaatje of dat overeen kwam met het chassisnummer.

Geplaatst: zo 21 jul, 2013 23:54
door bebe
Michiel van G. schreef:origineel is op de bodem voor de voorzitting in de jaren '70 ALTIJD op de chassisplaat. 15 centimeter uit de kant, 20 vanaf de voetenbak. aan de rechter zijde. Bij mijn Dyane staat het daar, en bij mijn opknap-eend stond het ook daar:
Werden destijds ook al de "double chevrons" voor en na het chassisnummer gebruikt door Citroƫn?
Op mijn 82er eend zie ik die chevron tekens wel; op mijn 74er eend zie ik enkel het chassisnummer zonder sluittekens op de chassisplaat staan...